Opgradering af pc

  • Hvordan Opgraderer jeg
    min pc bedst muligt?



    Min pc er
    efterhånden en smule gammel, og jeg kunne godt tænke mig at tilføre den nogle
    nye kræfter. Uden at skulle bruge alt for mange penge, vil jeg
    gerne ”igen” kunne spille nogle af de mere grafikkrævende spil, som MW2, med en
    høj opløsning. Mit nuværende system er:




    Bundkort: asus p5k



    PSU: intel core 2 duo



    grafik: xfx 8800gt



    RAM: 4*1gb kingston DDR2 (800MHz)


    Har selv overvejet at overclocke en Q9550 PSU, og så køre grossfire med et ekstra xfx 8800gt grafikkort

  • først, forkert sted tråden ligger, men det går nok...


    det andet er hvad er ikk så mange penge, det bedste i dit tilfælde ville nok være at få skiftet den forældede platform du bruger ud og få en ny, men kræver et beløb før man sådan rigtig kan hjælpe :)


    du kunne også gøre som du selv er inde på finde en bedre CPU og men ligefrem at køre SLI med 2 stk 8800GT det tror jeg næppe er nødvendigt til MW2




    lige en sidste ting MW2 er ikk særlig krævende, havde du sagt BF3 så kunne jeg forstå det :)

  • du ville nok kunne køre det, men tror sq ikk du vil få særlig meget eyecandy på...


    det bedste ville faktisk være hvis du skiftede platform, den du køre med er outdatet...


    du kunne også finde noget brugt, fx en i5 2500(k) et P67 bundkort og et grafikkort fx et gtx560Ti, ram er næsten ligeså billige at købe fra nye af som det er at købe dem brugt...

  • BPM det er lidt noget pjat du siger hvis han(i teorien) smed et 7970 i den maskine der vil han kunne trække det på høje indstillinger. Processoren har ikke specielt meget at sige i spil. Se eksempelvis her http://www.youtube.com/watch?v=VBm6d_8Fc8Y
    Enig i det bliver meget bedre med en quadcore men en dualcore og et godt grafikkort kan godt klare det hvis man virklig ikke har råd.



    Jeg er enig skaf en quadcore til dit system af 9xxx serien, overclock er ikke nødvendigt. Men du skal bare sørge for at smide så mange penge i et nyt grafikkort som du kan. At sli 8800 er simpelthen så dårlig en mulighed at det faktisk ville være dumt. så hellere brug en 700-1000 på et ældre grafikkort som 5850/5870/560ti eller højere. Med en quadcore og sådan et grafikkort køre du bf3 på høje indstillinger med 40 fps minimum. Ellers bare fuldstændig lade vær med at opgradere cpu og brug alle dine penge på et grafikkort, .

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • jeg mener nu også jeg skrev tidligere at han sagtens kunne opgradere på det, dog ville jeg, som jeg skriver, ikke vælge at køre med sli gt8800, men opgradere til et nyere, fx finde et brugt gtx560Ti


    jeg ved ikk lige hvad du mener jeg har skrevet det med cpu'en, det eneste jeg har skrevet er at en mulighed er at opgradere til den som han selv har som idé


    det andet med platform opgradering er jo sådan set bare en mulighed ved siden af, det ville jeg da personligt selv gøre...også er 775 platformen jo ved at være ude jo,selvom man skam stadig kan få maskiner med den...

  • Jeg skrev det var noget pjat fordi du foreslog som tydeligvis ikke var behov for og eller det han spurgte efter.

    Men ja at opgradere til nyere bundkort og processor ville selfølgelig være det bedste. Men det vil svare til jeg skrev han skulle købe et nyt kabinet bare fordi det er bedre? Det er jo ikke det han spørger efter vel?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Umiddelbart kan jeg ikke se hvad en ssd skal gøre godt for hvis han er på et budget og gerne vil have bedre grafik i sine spil?
    Syntes folk skulle tage at holde sig til topic..

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • min gamle pc var en E8400 @3,6ghz. jeg havde dog et 460gtx kort i. Jeg synes det var lige på kanten til at være langsom nok. Det hakket lidt så var nød til at sætte grafikken ned. i den kedelige ende. Der er ikke noget værre når det til tider lagger. Da jeg så fik min i5 gav det helt vildt. så hvis det var mig vil jeg kikke efter en brugt Q9550 og et nyt grafikkort.



    Men da du ikke har kommet med en pris har folk lidt svært ved at vælge noget for dig.

  • Tusinde tak for alle svarende.
    Jeg tror jeg prøver at finde en quadcore til en billig penge, og jeg vil også godt ligge op til 1500 i et godt grafikkort hvis det virkelig kan betale sig. Men hvad vil i så anbefale af grafik?

  • hvis du vil ligge 1500 kr,- til et grafik kort, vil jeg anbefale dig at smide 60 kr,- ekstra i, og købe en Gigabyte GTX 660 OC for 1560 kr,-


    http://www.computersalg.dk/pro…v-n660oc2gd-grafikkort-gf


    så har du et rigtig nice grafik kort, som ligger på niveau med en 580'er, og et kort, hvor du vil kunne spille tingene på de høje settings, og et kort, som vil kunne holde og følge med et stykke tid, til forskel for de ældre kort, som allerede nu er ved at nå dertil, hvor de er begyndt at falde lidt bagud.. en 560 ti (og de ligestillede AMD kort) kan stadigt klare sig fint.. og køre de fleste spil rimelig godt, men en 660'er (eller det tilsvarende fra AMD, hvis det er hvad du er til) så er du godt kørende, og kan holde kortet et stykke tid...


    du spare rigtigt nok lige omkring de 500 kr,- (+/-) ved at købe f.eks. en 560 ti'er istedet, men allerede nu er der så smådt begyndt at komme spil som er begyndt at presse kort som en 560 ti'er ned til lige over de 30 FPS.. (f.eks. Hitman).. så jeg vil mene at de 500 kr,- ekstra er det værd, men det må du jo vurdere selv (og evt. kan de andre rådgive dig om, hvorvidt det er det værd for dit behov etc)


    mht. CPU.. hvis du har penge til det, jamen så vil en 2nd. eller 3rd. gen core i-serie CPU klart kunne anbefales, men hvis du bare skal ha en billig upgrade, så, som nogen af de andre har været inde på, vil noget i retning af et af de store core 2 quad helt sikkert være et godt valg også..


    f.eks. fandt jeg ved en lille hurtig søning den her
    http://www.dba.dk/processor-intel-core-2-quad/id-87698584/


    jeg brugte max 1 min på søgningen, så du kan måske finde noget billigere..


    du kan måske også høre ham her ad, om du kan få lov at købe hans Q9550..
    http://www.dba.dk/andet-computertilbehoer-asu/id-87528867/



    en Q9550 med er naturligvis ikke lige så god som en i5 2500k eller sådan noget, men det er stadigt en nice processor, og burde gøre forskel fra dit gamle core 2 duo setup, mens du stadigt får lov at beholde samme bundkort osv..
    det er nok et af de absolut bedste CPU'er som findes til den socket (775) - så blandt det bedste du kan få uden at skulle skifte bundkort ud.


    jeg ville nok selv prøve at komme med et bud på 500 kr,- for CPU'en..


    du kan også få en Q9400 til 450 kr,-
    http://www.dba.dk/lga775-socket-intel-core-2/id-87861920/



    -just in case.. men jeg ville nok lige høre de andre om, om den ville være værd at overveje - umildbart har jeg kun taget den med her, som backup hvis de andre to skulle være blevet solgt eller noget..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

    Rettet en gang, sidst af Raziel ().

  • kan det betale sig at smide så mange penge efter et Gigabyte GTX 660, med det bundkort jeg har osv, og understøtter min pc overhovedet alle de ting det kan?


    Nu ved jeg ikke lige hvilke overvejelser som du har gjort dig, men i GFX verdenen er ca. 1700,- altså billigt sluppet.
    Du får en opgradering for rimelige penge som kan forsvares, da alternativet er at skifte hele platformen ud. Min mand har overtaget min gamle Q6600 på en Intel P45 bundkort og det spiller mere end fint til hans behov i hverdagen, både spil og alt andet.


    Alt kommer jo an på hvad du vil have, ikke sandt ?. Vil du have fuld skrue på, så er det en anden platform som du skal kigge efter og ikke en opgradering. du kan ikke både blæse og have mel i munden, din platform er omkring de 5 år gammel hvilket er en menneskealder indenfor It.


    Lad os sige, alternativ 1:
    Opgrader CPU til en Q model, altså en quadcore(næsten ligegyldigt hvilken) og hiv den op omkring de 3.5Ghz og du kan spille alle spil, som er udkommet indtil nu, selvfølgelig afhængig af dit GFX.


    På den platform som du har nu, så kan du ikke udnytte et 660TI eller et 7850/70 fuldt ud, det er simpelthen ikke muligt, da CPU bliver din flaskehals på LGA 775( hvilket er den platform, som du har nu), men det er rigtig tæt på, osse tæt nok til at retfærdiggøre en opgradering.


    Alternativ 2:
    Sælg det du har nu og køb nyt, det vil koste dig mere, men i sidste ende har du fået noget som kan gøre jobbet mere effektivt.


    Alternativ 3:
    Køb en ny platform(lettere brugt)


    se om du kan finde enten en CPU I2500K og P67(B3) eller Z68 samt nogle andre ram(1600Mhz DDR III), det burde være muligt til en fornuftig penge eller noget AMD Phenom II til brug med DDR III, så vil det osse være en god forbedring over den platform, som du allerede har.


    Det er i mine øjne de alternativer, som du sidder med da du ikke kan få i både pose og sæk. Kig i din pengepung og find ud af hvad det må koste, så kan vi give dig råd om hvad der passer bedst til prisen, men tænker du at prisen kan komme under 2000,- for både CPU og GFX, så er det en joke, måske lige bortset fra om du kan finde det via en AMD APU( 5800K), så et bundkort og DDR III ram, men så ryger prisen igen op omkring de 17-2000,-.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • uanset hvad du gør, vil du få den største performance boost ved at opgradere til en 660'er og en core 2 quad CPU..


    om du så ikke kan udnytte den fuldt ud, eftersom både din CPU ikke kan følge med, og at dit bundkort køre med PCI-e 2.0, er en anden ting - men der er ingen af de andre alternativer med et mindre kort, hvor du får lige så meget performance boost...


    kortet vil bare køre med PCI-e 2 og køre så meget som din CPU kan klare.. når du så opgradere det andet en anden gang, så får du bare den smugle performance du ikke kan udnytte lige nu, som en bonus..


    selv om du f.eks. ville kunne udnytte en 560 ti'er 100%, vil du alligevel ikke komme i nærheden af den performance du får med en 660'er selv hvis den ikke er fuldt udnyttet...

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Du skal ikke gå op om kortet har pci-e 2.0 eller 3.0. der er ingen gfx kort der bruger båndbredde større en pci-e 2.0
    Det kommer selvfølgelig ifremtiden, men er ligegyldigt nu.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Ud fra de. Benchmarks jeg har set (og det er faktisk mange), så ligger 660'eren typisk på niveau med en 580'er.. Nogen gange en lille smugle over, nogen gange en lille smule under.. At den skulle ligge under en 570'er ligefrem .. Well, har set en enkel titel hvor 580'eren faktisk lå mere end bare et par fps over 660'eren..
    Det er et lidt stort emne.. Men nogen spil udnytter kortet på en måde, nogen på en anden måde..
    Det er f.eks også lidt grunden til at 580'eren og 660'eren racer lidt imod hinanden.. Hvor 580'eren er bedre i nogen spil mens 660'eren er bedre i andre.. Hvis der skulle være et spil hvor fermi skulle være bedre udnyttet eller sådan noget kan det måske godt være, men umildbart vil jeg ikke sige at em 570'er er lige så god som en 660'er.. Har ikke set en benchmark som skulle indikere dette.. Og har svært ved at tro på det.. - kun i et enkelt spil tror jeg at der måske kan være noget om snakken, men det er kun i det ene spil..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU