Hjælp til køb af Router

  • Hjælp mig Tweakere!


    Jeg står og skal købe en Wireless Router, men er i konflikt med mig selv, hvilken en jeg skal købe. ?(
    Jeg har indsnævret det til disse 3:


    - Western Digital My Net N900
    - Linksys EA4500
    - Netgear WNDR4500 N900


    Alle er N900 routere, koster omkring en tusse, og eneste (for mig) synlige forskel er, at WD'eren har 7 gigabit LAN porte.


    Hvordan er signalstyrken og rækkevidden på dem?


    Jeg håber I kan hjælpe mig...

  • Personligt ville jeg ikke købe nogen af de routere, langt de færreste computere har et netkort som kan anvende de tre kanaler som en af de routere du har fundet kan tilbyde, derudover betaler du ekstra for noget teknologi som alligevel ikke er det aller nyeste (hvilket er 802.11ac routere, som igen er baseret på en ikke helt færdig standard og igen ikke har god generel understøttelse i computere).


    Med hensyn til signalstyrke osv. vil jeg anbefale dig at læse nogle anmeldelser af dem, umiddelbart er de sandsynligvis alle sammen fornuftige eftersom det ikke er helt billige routere.


    I øvrigt ville jeg nok foretrække Linksys eller Netgear fremfor WD, da WD trods alt er nye i router markedet.
    Der sidder vist i øvrigt en blæser i den WD router.


    Du kan læse nogle anmeldelser på smallnetbuilder:
    WD My net n900 og WD My net n900 retest
    Netgear WNDR4500 og WNDR4500 retest
    EA4500 er den samme router som E4200v2 (med lidt anden firmware), så du kan kigge lidt på dens test: e4200v2, bemærk dog at du ikke skal kigge for meget på de ekstra funktioner der tilbydes da de afhænger meget af firmwaren, som skulle være anderledes.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.