Asus G73 brudt ned!

  • Hej


    Min Asus G73 bærbar er gået i stykker. Når jeg starter den stopper den selv efter 4-5 sekunder igen. Nogle gange fortsætter den med at være tændt uden dog at læse noget (og skærmen viser ikke noget). Efter ca. 1 minut går blæserne så på fuld kraft, men der bliver stadig ikke læst noget ind.


    Jeg har prøvet at bytte om på harddiskene der sidder i for at se om det skulle være bootdisken, der var gået i stykker, men det er samme med begge. Så ærlig talt tror jeg ikke harddiskene fejler noget.


    Det skal lige siges at den faldt på gulvet da jeg var ude i dårligt vejr for et par uger siden. Den har dog virket fint indtil nu.


    Har I nogle bud på hvad der kan være galt?


    Kender I nogle gode steder til fejlsøgning og reperation i København. Gerne omkring Nørrebro/Frederiksberg (Falkoner Alle?).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • uh det var noget træls noget! ;(


    Det lyder ikke som grafikkortet der er brændt af/ istykker da du ville få post med afbrændt grafikkort(bare ikke kønt hehe). men du får post de første 4-5 sekunder? beskriv gerne hvad du ser.
    Det kan være mange ting men prøv dine ram* chancen for det er dem lyder ret lille men du kan jo være heldig.
    Ellers kan det være bundkort/processor, det kan dog godt blive en dyr omgang så der skal du virklig overveje om det kan betale sig for dig iforhold til at skifte den ud, har før set det koste 5000 af få repereret en bærbar.



    *Åben til ram'ne og skift dem rundt så der kun sidder 1 stick i eller hvis der er nogle som er loddet fast tag alle ram ud. Elelrs skift imellem dine ram og se om der sker noget anerledes men kun 1 af gangen hele tiden.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Det skal lige siges at problemet var der for nogle dage siden, men efter at have slukket og tændt igen startede den op almindeligt. Med andre ord virker skærmen også selv om den er helt sort.


    Beskrivelse:
    Når jeg tænder er der nogle indikationslamper der tænder (som normalt når jeg tændte i "gamle dage" da den virkede). Men harddisk-indikatoren viser intet. Desuden kommer der ikke noget på skærmen overhovedet. Jeg regner med at det er fordi den ikke begynder at læse noget overhovedet.
    Når jeg tænder er den tændt i 4-5 sekunder (sådan ca.) hvorefter den selv går ud igen. I starten (og stadig engang imellem) fortsatte den med at være tændt dog med sort skærm og ingen harddisklæsning eller andre lyde som indikerer at der bliver læst noget. Dog går blæserne op på fuld kraft efter et minuts tid ca. og forbliver på fuld kraft til jeg selv slukker. Jeg kan stadig slukke ved at holde slukknappen inde i 5 sekunder.


    Jeg vil lige prøve med rammene når jeg kommer hjem, men jeg har også selv svært ved at forestille mig at det er dem.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • lyder godt nok underligt..
    Gæt i tågen herfra ville være bundkortet men jeg har aldrig set/hørt det før. Kunne jo tyde på der er noget galt med forbindelsen til harddisken men så skulle du stadig komme ind i bios så det giver heller ingen mening. Jeg kan ikke forestille mig andet end det er bundkortet der laver gøjl..
    Men det lyder godt nok underligt.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Har lige prøvet rammene. Både en ad gangen og helt uden. Ingen ændringer. Jeg er også lige bange for at det er bundkortet.


    Er der nogen som kender et godt sted til fejlsøgning i København?

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------