Hvilket headset ca. 700kr??

  • Hej!


    Jeg vil gerne have et nyt headset og det er snart min fødselsdag og det er jo også snart jul! Men som sagt så vil jeg gerne erhverve mig et headset til omkring 700kr.. At det er lidt under gør selvfølgelig ikke det store men jeg håber da at man kan få et nogenlunde headset til de penge! Jeg havde selv disse 3 i kiggerten men jeg kan ikke helt beslutte mig.. Det ene er Steelseries Sibiria v2: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=602018#reviews


    Det andet er et Razer Cacharias: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=427657#extra


    Og det tredje og sidste er Corsair Vengeance 1500: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=649032


    Det skal lige siges at jeg selvfølgelig er åben for andre forslag hvis de blot er inden for prisrammen!

  • Der er ikke den store forskel på headset af den slags sådan rent lydkvalitetsmessigt, hvis jeg var dig ville jeg se om jeg kunne finde et sted og prøve dem, tag din Ipod eller Mobil med og test dem i 15 min eller længere så du kan mærke hvordan de sidder på dine øre =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hvor kan de finde på at have dem? Har set sibiria men jeg tror måske det bliver lidt svært med razer og i den grad corsair.. Jeg har forresten prøvet sibiria hos en af mine venner og jeg syntes det sidder super godt, men jeg syntes egentlig at corsair headsettet ser lækkert ud og så er der er USB lydkort med også.. Det er også 5.1 men jeg ved egentlig ikke hvad de andre er!

  • jeg ved ikke med razer og corsair men steelseries siberia v2 har ik 5.1 uden usb lydkort som kun er med i nogle af dem.
    har selv et som jeg bruger primært til min telefon og tablet når jeg er på farten.. de sidder dejligt på ørene. købte min med usb lydkort men gav også lidt ekstra for den.


    ellers kan jeg anbefale Logitech G35, de har god lyd og mic men koster dog omking de 800 kr dog er de til kun til usb så ingen jackstik til telefon.

    Kabinet: Corsair Carbide Air 540
    GPU: ASUS GTX 780 DCII 3GB
    CPU: Intel i7-4770k
    PSU: Corsair TX750
    MB: ASUS Maximus VI Formula
    Ram: Kingston HyperX Genesis 16GB 1600MHz
    SSD: Samsung Evo 250GB
    HDD: 1TB Samsung

    HDD2: 2TB Samsung
    Antec Kühler 650

  • skal du bruge mic? ellers er et philips uptown et fantastisk headset med den bedste lyd til pengende og sidder fantastisk på hovedet(anbefaler du læser om det). Det koster kun 550 så der kan anskaffes ekstern mic og stadig være indenfor din pris :P
    Jeg vil love dig det er bedre lyd kvalitet end alle de headsets du har nævnt og de er også meget plastik oven på plastik hvor philips er lavet med aluminium, stål og pleather(altså INGEN plastik).
    Ellers tjek headphonemecca fantastisk hjemmeside.


    Ellers skulle sibiria også være ganske udemærkede men som der også er nævnt så er der meget få forskelle på lyden på de 3 hovedetelefoner. Og det skal altså siges det ikke er noget at råbe hurra for hvis man går op i at kunne høre alle detaljer i spil. (hylstre der rammer jorden, en kat i baggrunden som man aldrig havde hørt før) det var ting jeg lagde mærke til ihvertfald.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg kan ihvertfald anbefale det corsair vengeance headset, der er virkelig god lydkvalitet i dem til prisen. Mikrofonen er også god og de er behagelige at ha på.

  • Personligt har jeg brugt et Razer headset i næsten et år (bruger nu Astro A40, anstændig lyd og en ganske fin mikrofon, dog har de ikke ret meget plads til ørene, så hvis du har "flyveøre" ligesom mig, bør du ikke købe dem da efter en længere periode (4-6 timer) kunne jeg ikke holde ud at have dem på. Dog er de rimelig tunge hvilket i mine øjne ikke er et problem, men hvis du kigger ned og ryster hovedet en lille smule kan de falde af, netop fordi der ikke er ret meget plads til ørene, så de ikke har så meget at holde fast i. "bøjlerne" til at justere hoved størrelsen mister hurtigt "indstillingen" og jeg var nødt til at justere dem hver gang jeg tog dem på.


    Steel series har jeg kun prøvet ved en ven, men jeg kender flere som har dem. i mine øjne er de elendige i komforten. Da hvis dine ører er helt ude og røre ved højtalerne, er der ubehagelige kanter som skager i ørene. Derimod er de meget lette, hvis det er noget som du går op i. Mikrofonen er ganske udemærket, men min ven som passer meget godt på dem, hans mikrofon er gået i stykker, og hans lyd er også begyndt at fucke, hvilket har resulteret i at han har købt et nyt headset (Sony et eller andet). Min fætters ledning er knækket fordi den er "skrøbelig" og virkelig tynd(ledningen på mine Astro A40 er cirka dobbelt så tyk).

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Har selv haft Siberia v1 (før de skiftede navn til Steelseries fra Icemat) og så Logitech's G35. Siberia er utroligt behagelige - hvis de passer dine ører. Der er ikke meget plads.


    G35 har en udmærket surround emulation og der er god plads til ørerne - og der følger 3 puder med som du kan skifte ud så bøfferne passer bedre på knolden. Dog har jeg haft dem til RMA en 4-5 gange (2 uden grund men Logitech er stædige når man indsender bugreports :|) med problemer i kablet, knækket øre og sidst en sprungen højtaler.


    Men når man tænker på at de får UPS til at hente dem og sende et par nye i løbet af et par dage så klager jeg sgu ikke. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har selv haft Siberia v1 (før de skiftede navn til Steelseries fra Icemat) og så Logitech's G35. Siberia er utroligt behagelige - hvis de passer dine ører. Der er ikke meget plads.


    G35 har en udmærket surround emulation og der er god plads til ørerne - og der følger 3 puder med som du kan skifte ud så bøfferne passer bedre på knolden. Dog har jeg haft dem til RMA en 4-5 gange (2 uden grund men Logitech er stædige når man indsender bugreports :|) med problemer i kablet, knækket øre og sidst en sprungen højtaler.


    Men når man tænker på at de får UPS til at hente dem og sende et par nye i løbet af et par dage så klager jeg sgu ikke. :)


    Jeg har G35 lige nu, og HerrMansen, passer du ordenligt på dine ting? ;)
    For mit har virket upåklageligt! og det er meget bedre end mit gamle steelseries.
    Specielt fordi G35 ikke føles så sloppy som et steelseries :)


    Edit jeg har haft det i over 2 år hvertfald

    Thermaltake Armor # Moded
    AM3 Phenom II 955 3.6 Ghz # Std Cooler
    Msi 790GX-G65
    Gainward GTX 285 # 702MHz / 1285 MHz / 1599 MHz
    Corsair XHMS3 1333 MHz DDR3 2Gbx2 # 1500 MHz
    Samsung 160 GB Ide
    Hitachi 320Gb

  • Have selv et saberia v2, og endte med at skifte dem ud, da jeg have haft dem inde hos RMA 4-5 gange ;) men ellers var de okay.
    Købte et roccat kave istedet og er rimelig godt tilfreds med det, plus det har meget plads til ørende ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jaja - det er bare mine Logitech produkter der har haft fejl ^^


    (Min G9x mus har også været inde to gange med konstruktionsfejl)


    1 & 2 gang var det pivelyde i bøfferne når mikrofonen blev tændt (dvs. så snart et program der bruger mikrofon startes - selv om det ikke blev brugt). De fik endelig fikset problemet og par Nr. 3 funkede.


    Nr 3 røg så tilbage efter en tid da det venstre øre pludseligt (okay min kæreste tabte det 10 cm ned på mit computerbord) knækkede af (de sidder jo med en lille samling imellem top og bund). Tilbage til RMA.


    Nr 4 var så en sprungen højtaler i venstre øre (går ud fra at det er en sjælden fabriksfejl da jeg ikke har særligt meget knald på lyden)


    Og så endelig Nr 5 var et problem med at surround slår sig delvist fra selv om slideren på øret var sat til. Hvilket resulterede i at spil kørte 7.1 men bøfferne spillede kun 2.0 - Logitech insisterede på RMA efter en længere support, og selvfølgelig var det ikke hardwaren det var galt med da Nr 6 stadigvæk har fejlen.


    Men nu håber vi da at de holder lidt længere - om ikke andet så er det ikke værst med al den ekstra reklamationstid. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tror ikke der er mange butikker som har den luksus mere. Måske nogen der bor tæt på dig vil lad dig prøve dem?


    self vil vi da det :p
    men, hvor i landet bor han ? :D

    Thermaltake Armor # Moded
    AM3 Phenom II 955 3.6 Ghz # Std Cooler
    Msi 790GX-G65
    Gainward GTX 285 # 702MHz / 1285 MHz / 1599 MHz
    Corsair XHMS3 1333 MHz DDR3 2Gbx2 # 1500 MHz
    Samsung 160 GB Ide
    Hitachi 320Gb

  • Anytime - husk at installere "Logitech Gaming Software" (hentes fra logitech's support side) før du sætter dem i. De er mildest talt ubrugeligt uden ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |