1

onsdag, 3. marts 2004, 14:09

Til information:

Siden jeg opgraderede min computer til P4, har jeg været irriteret over den stærkt larmende blæser der følger med fra Intel. I spidsbelastning kørte denne blæser over 5.000 omdrejninger i minutter og lød som en lille jet-jager.

Som følge af dette har jeg valgt at skifte min CPU-køler til en Zalman CU7000-kobber blæser. Endvidere valgte jeg at bruge Arctic Silver 5 pasta som transport mellem varmen fra CPU samt køler.

Min nye køler kommer i maks. indstillingen ikke over 1.900 omdrejninger i minuttet og er næsten lydløs.

Jeg må derfor sige at dette dels helt har fjernet støjgenerne og endvidere forårsaget at temperaturen på min cpu er faldet mellem 5 og 10 grader.

Hermed en kraftig anbefaling til dem der tøver med at få skiftet den originale blæser - det er ikke særlig svært og det er en kæmpe fordel.

/Henrik

3

onsdag, 3. marts 2004, 16:51

Det kan jeg ikke helt prale af :O

Da jeg skiftede Intel Org. køleren med kobberbund til en SP-94 - Har min maskine været varm som aldrig før..

Det er nu 5 gang jeg "om-montere" min cpu..

Ved std. hastighed 3000 Mhz, bliver min cpu 48 grader varm med en Papst 92mm High Output ved 7 eller 5 volt..

Ved fuld skrue på den papst bliver den 46 grader.. I IDLE.

Når jeg gamer, eller clocker ryger den gerne op på 60 C.

MacBook Air - i7 powered ITX build

5

onsdag, 3. marts 2004, 16:57

Jeps - Men det sjove er at hver gang jeg har "reinstalleret" min cpu, laver den samme nummer.

Jeg tør ikke sige om det er min kølker der ikke funker, eller om det er min cpu eller mobo der er fuck*d.

Ihvertfald er køleren mere end håndlun på heatpipes men ikke på overfladerne

MacBook Air - i7 powered ITX build

6

onsdag, 3. marts 2004, 16:58

Har samme køler som mulvad - og har haft samme oplevelse :D den køler er slet ikke værst, skuer den dog max op under spil, men hvad gør det, kan ikke hører den alligevel :T

One Step, One thought, but only One Life

Bærbar

7

onsdag, 3. marts 2004, 22:00

det kan jeg ikke forstå JakobHansen SP-94 burde være noget af det mest optimale luftkøling Der er på guds grøne jord og så med en Papst 92mm High Output. Det Kunne jo være at din com måler forkert i Vildskab

8

onsdag, 3. marts 2004, 22:09

Hviket mobo har du JacobHansen ???

Hvis det er et i abit ic-7 serien så kan du trække 10.12 grader fra da de misviser en del.

Det kan være du har fået en skidt køler ikke fordi jeg tror der er fejl på ret mange af dem men det kan vel ikke udelukkes at der er og at det så mindsker kontakt og giver højere temp.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

9

onsdag, 3. marts 2004, 22:12

Hej Jacob - Det lyder som om den er helt gal - Har du sørget for at bruge kølepasta så du får ordentlig kontakt mellem cpu og køler?

/Henrik

10

onsdag, 3. marts 2004, 22:13

Jacob: lidt info om Abit kort her:
http://forum.abit-usa.com/showthread.php…&threadid=12325

og ja, det kan jo være din profil der er skæv? har du prøvet at have en skinne på, for at se om den er lige?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.