erfaring med trådløs USB-net med Asus rt-n56u

  • Hey..


    dejligt at ha tweak.dk oppe igen ^^


    1. Jeg ville lige høre, om der var nogen som havde prøvet at opsætte et netværk med Asus rt-n56u routeren, med en trådløs USB som internet kilde istedet for det traditionelle stik i vægen.. ?


    2. er der nogen som kender et program (helst gratis) til måling af data forbrug?
    og før nogen kommer med "brug søg funktionen" ... jeg har søgt lidt, og fundet et par pogrammer, som har tænkt mig at prøve "netstat" fra AnalogX af når jeg kommer hjem - ha den kørende en måneds tid eller resten af året måske...
    http://www.analogx.com/content…/Network/nsl/Freeware.htm



    MEN...
    så vidt jeg umildbart kan forstå, så er det vist til at måle på en enkelt computer, hvor jeg prøver at finde et pogram til at måle på et helt netværk - eller kan man måske bruge programmet til at måle på selve routeren?


    et alternativ ville være at jeg satte nettet direkte til min computer og satte netværket op således at alle andre kørte igennem min computer, men det er så der det går hen og bliver lidt bøvlet og er ikke sikker på at jeg gider sætte hele netværket op på den måde - det er noget jeg helst gerne vil undgå.


    hvad skal det bruges til? (hvis nogen vil vide det - det er ikke noget man behøver at læse for at svare på tråden, eller komme med sit input ^^)


    det er således at der hvor jeg bor, kan jeg max få 10 mbit download.. og jeg har omkring 8 til rådighed.


    i hjemmet er der min stationær, min bærbar, min lillesøsters bærbar og min lillebror & forældre's stationær...
    udover det er der et TV som er sat op til at køre igennem netværket, men har været slået fra i rigtig lang tid nu, da det kræver for meget...
    nu har alle jo smartphones, som også køre på netværket...
    og så er der jo også lige den der PS3, hvor jeg er begyndt at spille lidt Tekken Tag 2... (blev udfordret af nogen, og alle i den del af min omgangs kreds kender mig som Tekken Champ'en... selv da jeg ikke rigtigt har spillet Tekken i over et år nu, går alle ud fra at jeg vinder, så jeg skulle jo nødigt skuffe dem.. :p)


    anyway... vi er så oppe på 2 stationære og 2 bærbar, som køre meget af tiden - ofte på samme tid (det er kun min bærbar som ikke bliver brugt så meget hjemme)...


    nettet er ofte mega langsomt, og grundet den lidt halv-dårlige forbindelse, ryger jeg (og de andre) nogen gange helt af...
    flere gange har jeg lavet målinger hvor jeg var helt nede på omkring 1mbit, og flere gange ned på mellem 0.21 mbit - 0.54mbit ... det sker dog heldigvis ikke så meget mere (og det var ikke fordi at de andre var igang med at dræbe nettet med al muligt heavy stuff)...


    Jeg har en Asus rt-n56u router med 2 USB indgange. den ene bliver brugt til printeren...


    tænker lidt på at droppe mit kablet net, og så købe mig en 4g mobilt bredbånds USB-dims istedet...
    for samme pris kan jeg få op til 80/40... jeg ved godt det er lidt optimistisk, men Telia påstår at de rent faktisk understøtter den mængde hvor jeg bor (valby)... problemet er så bare at jeg så kun har 10 GB data til rådighed, som.... nok ryger lidt hurtigt....


    det er mig som bruger mest data i hjemmet, så hvis jeg bare ved hvor meget jeg selv bruger vil jeg kunne lave et overblik over den nødvendige mængde...
    evt. kan jeg betale 100 kr,- ekstra og få 30 GB istedet (hvilket jeg nok gør)...


    er der nogen som har prøvet at køre den router med mobilt bredbånd som net-kiled før?

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • no one?


    hmm....


    den der AnalogX NetStat synes jeg jeg ikke giver helt mening...
    jeg var igang med at hente nogen ting ned, (det er en fil på lidt under en GB)... og ud fra hvor lang tid det tog mig, regnede jeg hastigheden til et sted mellem 140-160 kb/s, mens NetStat fortalte mig at min current var meget meget lavere?
    er der ingen som har erfaring med det?


    ved mulighed prøver jeg lige at lave nogen et par overførelser på filer på et par GB - laver bare en remote session, eller får en ven til at hoppe på skype eller bruger dropbox eller sådan noget... for lige at teste om den overhovedet passer...


    jeg er nu igang med en lille overførelsel, og jeg får det til omkring 400 kb/s, mens NetStat giver mig en current incoming på under 10 mb/s ... O.O
    ifølge netstat har min max incomming været 285 kb (og jeg regner med at den tager det pr/s) ...


    dog ser det ud til at total incoming stiger som den skal... så det er måske bare dens hastigheds tjek som er lidt skæv?
    outgoing virker lidt mere ... tættere på.. men synes stadigt ikke den stemmer helt over ens.. :/

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

    Rettet en gang, sidst af Raziel ().