Allround god lyd til PC

  • Jeg er ny inden for lyd, og jeg har besluttet mig for at købe noget nogle ordentlige højtalere til mit pc setup. Jeg skal for det meste bruge dem til musikafspilning (Elektronisk for det meste) og lidt gaming. Jeg er ikke helt klar over hvor vidt lydkort kan betale sig, og jeg vil helst undgå at bruge forstærker pga. pladsmangel - det er vidst noget med jeg skal have aktive højtalere som dem her så?: http://www.hifiklubben.dk/prod…7460a_aktiv-hojttaler.htm .
    Det er i alt fald noget i den retning jeg kigger efter - med et budget på maks 4-5000 for et system ( evt. inkl. lydkort?)
    Hvad anbefaler i som eventuelle alternativer til dem fra hi-fi klubben, eller er jeg allrede helt galt i byen ?
    Tak på forhånd :)
    EDIT: Rummet er et relativt lille værelse.. Og jeg er ligeglad med surround.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

    Rettet en gang, sidst af theharbni5 ().

  • Måske skulle du kigge lidt


    her


    Der er både højtalere samt lydkort hvor vægten er lagt på det, som du søger nemlig HIFI lyd eller all round da de bestemt osse kan bruges til gaming.


    Du skal lige tænke på, at din lyd bliver ikke bedre end dit lydkort tillader, så kan du have nok så gode højtalere. Jeg har bare svært ved at se ideen i det hvis du bestemmer dig for at bruge f.eks onboard lyd, da det slet ikke kan udnytte de højtalere, som du har fundet i hifi klubben.


    Her har du alle muligheder for at sætte et rigtigt godt lydsystem sammen, ellers ville jeg osse kigge lidt på Asus essence lydkort, eller deres Xense
    Af andre mærker i højtalere som ligge i samme kvalitet, som Argon kunne være Harmann Kardon, JBL og Edifier.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for svaret ;)
    Det lyder som om et lydkort ville være en god investering: Er der nogle lydkort der er mere beregnet til højttalere af min klasse end andre? Synes umiddelbart at specielt essence stx modellen serud som om det er optimeret til headphone tilslutning, ud fra de reviews jeg har set på?

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1