nVidia GTX 700-serie - details

  • jeg faldt lige over den her..
    http://www.techpowerup.com/173…-GPU-Family-Detailed.html


    http://www.techpowerup.com/173…cifications-Released.html



    det er den første af dem som er "the main focus" her...


    2880 cores i den kommende GK110 ?! (O.O)


    nu er jeg godt klar over at der er et godt stykke tid til 700-serien.. nok omkring et halvt år mindst.. men hvad synes i?


    tror i vi har sådan et monster siddende i computere til næste år?
    tror i der kommer til at være nogen spil som i 1920x1080 ville kunne komme under 60 fps med det ? xD


    40-55% bedre performance...


    grafik kan jo nærmest ikke rigtigt blive meget bedre end den er i spil allerede.. jov, måske mere "menneskelig" - istedet for animeret/tegnet grafik, men altså...


    680'er er voldelig nok.. men den 780'er der... man kan jo næsten ikke engang tillade sig at kalde det sin våde drøm længere, når den overgår den skala så meget :D

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Wtf må vi lige prøve de nuværende gpu'er nvidia :p dog lyder selve grafikortet meget Nice det kan måske være vi kan få nogle ordenlige fps ved 4k display

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Quote

    This product could offer a massive 40-55% performance increase over GeForce GTX 680


    Nøgleordet: COULD, og i hvilke systemer? Indtil vi har produktet på markedet, så kan de jo sige hvad de vil :p


    Quote

    grafik kan jo nærmest ikke rigtigt blive meget bedre end den er i spil allerede.. jov, måske mere "menneskelig" - istedet for animeret/tegnet grafik, men altså...


    At animationerne bliver mere naturlige og menneskelige er vel også et kæmpe plus? Udvikling af grafik og animation i spil er kun lige startet. Indtil vi står med et 3d holografisk, realtime rendered spil, som ligner nuværende CG trailers, så er udviklingen livligt i gang. Konsollerne holder os desværre bare tilbage.

  • hehe.. yeah, jeg vil ikke ha noget imod at spille Metal Gear Solid Rising (eller nogen af de andre) i helt virkelig grafik :p


    men altså, 700-serien har jo været planlagt i over et år nu... selv navnet på serien som udkommer i 2014 - Maxwell, var jo kendt selv for et år siden, og ligeledes var den graf nVidia fremviste med de forskellige branches (GTX 600-serien, GTX 700-serien) osv... hvor de også klargjorde at Kepler ville være på banen Q2 2012, og 700-serien skulle (i følge de planer) være der omkring Q2 2013, og så vil Maxwell branchen begynde omkring midten af 2014...


    såååh.. det er ikke rigtigt noget nyt.. det man på det tidspunkt ikke vidste var performance, som ... well, skal man nok tage det link jeg linkede til som et rygte, men nu er der jo også kommet rygter om performance på den kommende serie.. og jeg er sikker på at de kommer til at køre samme stil.. 780'eren udkommer først.. og først flere måneder efter - op mod omkring et halvt år efter er resten af kortene på markedet..


    her er der så også andre rygter som siger, at de vil lave en GTX 785 ... men det får vi jo af se når tiden kommer.. :)


    jeg regner selv med at gøre som jeg gjorde sidst.. sprigner 1-2 branches over..


    jeg gik fra 7950GT til 9800GTX+ til GTX 460, til GTX 460 SLI til GTX 660 ti...


    og hvis der skulle være brug for det, eller hvis jeg for lyst, så køber jeg mig endnu et GTX 660 ti, og sætter det op i SLI - har ingen planer om selv at opgradere igen før Maxwell TIDLIGST! (^.^)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU