Hvilke Ram til mit Board ?

  • Hej efter at jeg måtte pille den ene stang ud af min maskine, har den kun 4gb og gøre godt med........det må man vel sige er liiiige i underkanten...
    hvis nu jeg ville have 16 gb, altså 2x8 gb hvilke ram skal jeg så vælge.... økonomi ikke ubegrænset ;)
    mit board er et Gigabyte GA-890GPA-UD3H

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • G.Skill, Mushkin, Patriot, Geil


    Så er du godt igang, find dem evt. her


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Så lige i en anden tråd ang. Ram at nogen mente at 16 gb er overkill...........
    iforehold til den side med ram der bliver linket til, der står ved nogen af rammene at de er " G.Skill DDR3-2133 RipjawsX Series for the Intel Z68/P67 platforms" passer de så ikke til mit system eller ????

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Så lige i en anden tråd ang. Ram at nogen mente at 16 gb er overkill...........
    iforehold til den side med ram der bliver linket til, der står ved nogen af rammene at de er " G.Skill DDR3-2133 RipjawsX Series for the Intel Z68/P67 platforms" passer de så ikke til mit system eller ????


    Jo jo de kører fint på dit system, osse.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Alt for mange år siden jeg rigtigt gik op i HW......så er jo ikke meget for bare at bestille noget som ikke rigtigt dur´.......har det bedst med >> værsgo link, det her skal du købe det er det bedste :D
    hvordan mhs til 16 GB var det overkill ?

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Alt for mange år siden jeg rigtigt gik op i HW......så er jo ikke meget for bare at bestille noget som ikke rigtigt dur´.......har det bedst med >> værsgo link, det her skal du købe det er det bedste :D
    hvordan mhs til 16 GB var det overkill ?


    Til spil skal du nok regne med at 16GB er lidt overkill.


    Umiddelbart kunne du jo overveje at købe et 2x4GB kit, det burde virke og koster bestemt ikke mange knaster.
    Hvis du har 2x2GB ram i forvejen, så burde du kunne få 12GB RAM som også virker i dual channel så længere du sætter modulerne i de rigtige slots.
    Men husk at få nogle RAM som matcher på spændingsforskellen, det er skidt at blande ram der kræver 1.5V med 1.65V.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej efter at jeg måtte pille den ene stang ud af min maskine, har den kun 4gb og gøre godt med........det må man vel sige er liiiige i underkanten...
    hvis nu jeg ville have 16 gb, altså 2x8 gb hvilke ram skal jeg så vælge.... økonomi ikke ubegrænset ;)
    mit board er et Gigabyte GA-890GPA-UD3H


    Du har en Phenom II x4 965 som IKKE har fejl i memory controlleren, lige som at bundkortet kan håndtere rammen ok.. Desværre er det kun en 1333mhz memory controller du har indbygget, det er så en anden sag.


    Uden overclock ville jeg satse på noget 1333mhz 6-6-6 RAM. Disse burde kunne gøre det: http://www.edbpriser.dk/ram/mushkin-2-x-4-gb-id-4852727.aspx


    Med overclock ville jeg satse på noget 1600mhz 6-8-6 RAM.: http://www.edbpriser.dk/ram/mushkin-2-x-4-gb-id-4852727.aspx


    Og hvis du vil ha' fremtidssikker ram, så godt man nu kan få det... Til f.eks. FX CPU'er osv... Med eller uden overclock, så ville jeg kikke på: http://www.edbpriser.dk/ram/co…-2-x-4-gb-id-6543168.aspx eller http://www.edbpriser.dk/ram/ge…-2-x-4-gb-id-5580166.aspx


    Til spil , og windows 8 64bit burde 8gb RAM være nok. Husk CL9 ram er dårligere end CL6(Det er der mange som ikke ved, men det er hvor længe computeren skal vente på rammen)

  • Det er dem her jeg har.....men der står både 1,5v og 1,65 v på deres side-
    http://www.corsair.com/en/memo…sic/cmx6gx3m3a1600c9.html


    Corsair plejer at være ret gode til at skrive latency og voltage på selve modulet, så prøv at kigge på det, der står sandsynligvis noget ala 9-9-9-15 1.5V, hvor 9-9-9-15 er latency og 1.5V er spændingsforskel.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er dem her jeg har.....men der står både 1,5v og 1,65 v på deres side-
    http://www.corsair.com/en/memo…sic/cmx6gx3m3a1600c9.html


    Corsair XMS3 er nok de værste RAM du kan sætte i en AMD i dag - Med mindre du går år tilbage, der var nogle OCZ ram, som måske var i samme 'klasse'.


    Trippel/Single Channel RAM vil sinke et hvert dual channel system betydeligt, om det er socket LGA1155, LGA1156, FM1, FM2, AM3, eller AM3+


    Du kunne næsten ikke ha' valgt noget værre at sætte i din computer.. Jo du kunne ha' købt en 8gb Corsair XMS3 og sat i(Hvis det findes).


    Så... :-)


    Men som sagt memorycontroleren, og bundkortet køre fint med 4 RAM stænger - Så der er absolut ingen grund til at kun bruge 2 ram stænger, hvis du vil ha' 16gb RAM:)

  • Har besluttet mig for at nøjes med 2x4gb skal bare finde dem jeg vil ha :)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350


  • Corsair plejer at være ret gode til at skrive latency og voltage på selve modulet, så prøv at kigge på det, der står sandsynligvis noget ala 9-9-9-15 1.5V, hvor 9-9-9-15 er latency og 1.5V er spændingsforskel.

    Yup kan se på dem der står 1,65v

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350


  • De er vist fine(det er mere eller mindre standard RAM), men personligt ville jeg købe disse fra Corsair: Link
    Årsag: at de er billigere (og bliver sendt fra DK) og timings er identiske.


    Når det så er sagt, så kan du sikkert også finde nogle RAM med bedre timings eller frekvens, men PC3-12800 er den nuværende defacto standard, så du går ikke helt galt i byen når du køber sådan et kit.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.