Smarthub til Samsung TV

  • Hej,


    Først og fremmest er jeg ikke klar over om dette er den rigtige sektion jeg poster i - dog den der giver mest mening for mig.


    Jeg købte tidligere i år et nyt Samsung TV - det skulle være til at betale, og det blev det - 51" 3D full HD plasma. Er rigtig glad for det.


    Det var dog først efter at jeg havde modtaget mit nye TV at det gik op for mig at det var solgt uden SmartTV (Smarthub?) funktionen, og det forklarer selvfølgelig også prisen.


    Mit spørgsmål er - er der nogen der ved om det er muligt at roote sit TV på en måde så man får adgang til denne funktion? Jeg kunne forstille mig at det bare er slået fra i en eller anden gemt system indstilling, eller kræver en form for firmware upgrade.


    Jeg er klar over at dette vil gøre min garanti ugyldig, så jeg har faktiskt ikke tænkte mig at gøre det nu (hvis det kan lade sig gøre), men det ville dog være rart at vide om det kan lade sig gøre :)

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • Du kan jo prøve at søge på samsungs website og se om der ligger en firmware opdatering til dit tv, det gjorde der til vores.
    Lagde den bare på en usbstick og klappede den i tv, så fandet den selv ud af resten og jeg kunne bruge remote til at opdatere med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Vil jeg gøre - men tvivler desværre på det, da det er solgt som et TV uden smarttv og derfor til en billigere pris. Men det skrader selføgelig ikke at prøve :)

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • Du kan også prøve at kigge på SamyGO firmwares, det er tredjeparts firmwares(derfor ingen garanti for at det ikke fucker dit fjernsyn op) til Samsung TV, men jeg ved ikke om det også kan tilføje smart tv funktionalitet til fjernsyn uden det.


    Dit fjernsyn skal vel også have netværks tilslutning af en eller anden grad for at det overhovedet er interessant.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du kan også prøve at kigge på SamyGO firmwares, det er tredjeparts firmwares(derfor ingen garanti for at det ikke fucker dit fjernsyn op) til Samsung TV, men jeg ved ikke om det også kan tilføje smart tv funktionalitet til fjernsyn uden det.


    Dit fjernsyn skal vel også have netværks tilslutning af en eller anden grad for at det overhovedet er interessant.


    Det gør mit RTM, det kører via et RJ45 stik i væggen og alt via net, så kan hans sgu osse


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.