Quad sli 2XGTX295 hjælp til bf3?

  • Hej twekers jeg har fundet mig 2xgtx295 som køre quad sli men det køre mega ringe i bf3?


    Køre 1920/1080 opløsning og alt på low som jeg køre med på mit gamle 460gtx. men efter jeg har sat de her 2 gtx295 køre det mega ringe? køre 40-50 fps og det køre ihvertfald 60fps med 460gtx. så kan ikke forstå det ? Nogen der kan hjælpe og tak på forhånd :)


    Mit system er:
    Quadcore 2.4ghz Q6600
    4gb ram
    2gtx295
    700w psu

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • SLI, og Crossfire belaster systemet utroligt meget... Så jeg er inde på, at et HD5850 eller GTX570 ville klare sig betydeligt bedre i BF3.


    Glem FPS - Eller læs min signatur:)

  • Ja men nu står jeg ikke og skal ha nyt kort vel :) for ved det kan køre bf3 på ultra med 2xgtx295 :) har både set på youtube og en vens far køre ultra med 2xgtx295 :) så forstår ikke

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • Ja men nu står jeg ikke og skal ha nyt kort vel :) for ved det kan køre bf3 på ultra med 2xgtx295 :) har både set på youtube og en vens far køre ultra med 2xgtx295 :) så forstår ikke


    Undre mig hvis det kan trække BF3 med alt på max. eller ultra. Er du sikker på de ikke har slået f.eks. AA fra?

  • jo AA er fra. men alt andet er på ultra med 16 i det andet aa :D

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • Slå de 16 fra. GTX 295 har kun 896 til hver gpu. Ligesom 2 kort med 1gb ram hver i sli/crossfire ikke har 2gb, men 1. Så det har ikke nok ram til 1080 og så meget filter.

  • jo AA er fra. men alt andet er på ultra med 16 i det andet aa :D


    Du har en Q6600 CPU, dit bundkort har kun PCI-E 1.0, og dine ram er sikkert også langsomme - Den kan ikke klare det spil i ultra.


    BF3 er ret krævende... :)

  • har fået avide at PCI-E 1.0 ikke gør nogen forskeld for ydeelsen ? og min ram er 800 mhz. Q6600 bude da godt kunne trække det gør det ik? måske jeg skulle overclock den til 3.2-3.4

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • har fået avide at PCI-E 1.0 ikke gør nogen forskeld for ydeelsen ? og min ram er 800 mhz. Q6600 bude da godt kunne trække det gør det ik? måske jeg skulle overclock den til 3.2-3.4


    Jeg kan sige hvad jeg tænker, det betyder jo selvfølge ikke at jeg har ret - Det her er bare lige det som faldt mig i øjnene:)


    Gammel Socket 775 CPU, med memory controller som sidder på bundkortet(Sløver), PCI-E 1.0 som mangler den nye funktion fra PCI-E 2.0 der spare CPU kraft, ydeligere er CPU'en ikke specielt hurtig.


    Oven i det er jeg overrasket over 2 stk. GTX295 lige kan trække BF3 spil i Ultra uden AA, men det tror jeg på 'kan lade sig gøre' når opløsningen ikke bliver for høj.


    Men i et system som er meget presset i forvejen... Jeg bliver imponeret, og nysgerrig hvis du får det til at lykkes, jeg har selv lige haft en Q6600:)

  • Dnope kan du ikke komme med nogle kilder og links til tests og artikler, som understøtter dine påstande? Synes du er meget inde på at ram har en kæmpe effekt for fps i spil, men mener altid det modsatte er blevet bevist. Jeg synes, at det er rart at du har noget information, som ikke mange andre kender til, men det er nogle vilde og til tider lidt uforståelige påstande, som mangler understøttelse i form af førnævnte materiale.

  • har fået avide at PCI-E 1.0 ikke gør nogen forskeld for ydeelsen ? og min ram er 800 mhz. Q6600 bude da godt kunne trække det gør det ik? måske jeg skulle overclock den til 3.2-3.4

    Det er fint nok med PCI-E 1 så længe du bruger de to blå slots i dit bundkort.
    en Q6600@3 GHz burde også kunne køre battlefield 3, er du i tvivl så kig på CPU belastningen imens du spiller, hvis den banker én af kernerne op på 100% ingame kan det godt give problemer, det skal helst være en nogenlunde jævn belastning på alle kernerne uden at den rammer 100% ingame.


    Rammene kan du nok ikke gøre så meget ved uden at skifte bundkort, 4GB er absolut minimum for at BF3 skal køre godt.

  • Dnope kan du ikke komme med nogle kilder og links til tests og artikler, som understøtter dine påstande? Synes du er meget inde på at ram har en kæmpe effekt for fps i spil, men mener altid det modsatte er blevet bevist. Jeg synes, at det er rart at du har noget information, som ikke mange andre kender til, men det er nogle vilde og til tider lidt uforståelige påstande, som mangler understøttelse i form af førnævnte materiale.


    RAM har IKKE en kæmpe effekt for FPS i spil. Og jeg vil ikke anbefale dig at måle hastighed i spil med FPS, det er en dårlig målemetode.


    Men jeg kan anbefale dig at læse hvad jeg skriver, i stedet for at digte noget op:)


    At FPS er en dårlig målemetode har jeg skrevet mere om her, med links: GTX680 vs. HD7970 - Her er målt med den rigtige målemetode, ms mellem hver frame:)


    Her er mere om FPS: http://techreport.com/review/2…e-gtx-670-graphics-card/5


    Jeg antager du ved hvad ms. er - Ellers spørg:)

  • Quote

    RAM har IKKE en kæmpe effekt for FPS i spil.


    Hvad med din kilde på alt det andet?


    Quote

    Og jeg vil ikke anbefale dig at måle hastighed i spil med FPS, det er en dårlig målemetode.


    Jeg synes fps er en fin måleenhed, da jeg ved at hvis jeg har en stabil høj fps i et spil, så kan jeg mærke og se det. Jeg har også læst dit link i din signatur, men ved ikke om jeg skal synes det er crazytalk eller tidlig uopdaget og ikke gennemtestet Einstein niveau teori.


    Quote

    Men jeg kan anbefale dig at læse hvad jeg skriver, i stedet for at digte noget op:)


    Hvem mener du, som opdigter ting? Jeg læser hvad du skriver, men jeg kan skrive ligeså meget tilfældig information som dig. Hvor er kilderne?


  • Hvad med din kilde på alt det andet?



    Jeg synes fps er en fin måleenhed, da jeg ved at hvis jeg har en stabil høj fps i et spil, så kan jeg mærke og se det. Jeg har også læst dit link i din signatur, men ved ikke om jeg skal synes det er crazytalk eller tidlig uopdaget og ikke gennemtestet Einstein niveau teori.



    Hvem mener du, som opdigter ting? Jeg læser hvad du skriver, men jeg kan skrive ligeså meget tilfældig information som dig. Hvor er kilderne?


    Hvor er din kilde til at jeg skriver rammen påvirker FPS meget? - Så tænk dig lige om før du beskylder andre mennesker for noget som ikke er sandt, og stop så med at gå off tropic, ellers skriv i privaten. Af samme årsag svare jeg ikke ydeligere på dine beskeder om dette emne i denne tråd.


    Jeg kan ikke givet dig kilder til noget der ikke passer jeg har sagt, og som jeg er uenig i. Dog vil det i nogle tilfælde rent faktisk påvirke FPS raten, selvom FPS er noget barnligt vås, og derfor er det også fuldstændigt ubrugeligt til at konkludre noget som helst ud fra. http://www.inpai.com.cn/doc/hard/182755.htm FPS er og bliver aldrig brugbart til nogle pålidelige, og brugbare tal i spil. Derfor er testen jeg lige har linket til også værdiløs. Der skulle have være målt med ms. mellem hver frame, så kunne testen bruges til noget mere håndgribeligt.

  • Min kilde? Altså udover det du har skrevet i den her tråd?


    Quote

    Du har en Q6600 CPU, dit bundkort har kun PCI-E 1.0, og dine ram er sikkert også langsomme - Den kan ikke klare det spil i ultra.


    Hvis ram ikke har nogen betydning, hvorfor så nævne dem?


    Quote

    Gammel Socket 775 CPU, med memory controller som sidder på bundkortet(Sløver), PCI-E 1.0 som mangler den nye funktion fra PCI-E 2.0 der spare CPU kraft, ydeligere er CPU'en ikke specielt hurtig.


    Du nævner memory controller, som jeg ser som endnu et hint mod ram og spil. Den anden del med at PCI 2 sparer cpu kraft, som jo så må have fps betydning i spil?


    Quote

    SLI, og Crossfire belaster systemet utroligt meget


    Det er alle dine påstande jeg gerne vil have kilder til.


    Quote


    Hvor er din kilde til at jeg skriver rammen påvirker FPS meget? - Så tænk dig lige om før du beskylder andre mennesker for noget som ikke er sandt, og stop så med at gå off tropic, ellers skriv i privaten. Af samme årsag svare jeg ikke ydeligere på dine beskeder om dette emne i denne tråd.


    Jeg kan ikke givet dig kilder til noget der ikke passer jeg har sagt, og som jeg er uenig i. Dog vil det i nogle tilfælde rent faktisk påvirke FPS raten, selvom FPS er noget barnligt vås, og derfor er det også fuldstændigt ubrugeligt til at konkludre noget som helst ud fra. http://www.inpai.com.cn/doc/hard/182755.htm FPS er og bliver aldrig brugbart til nogle pålidelige, og brugbare tal i spil. Derfor er testen jeg lige har linket til også værdiløs.


    Det er en aggressiv tone at komme med, for noget som måske bare er misforståelse og/eller dårlig beskrivelse. I den anden del af det indlæg modsiger du dig selv, så jeg ved ikke længere hvad jeg skal tro.


    Jeg melder mig også ud af denne diskussion, da jeg ikke mener, at der vil komme noget konstruktivt ud af den. Men jeg synes du fremstiller dårlig tweaketiquette. Diskussion er sundt og der er masser af det på forummet og det meste er heldigvis fornuftigt, men det skyldes at vi stiller krav til hinanden, om hvordan vi vil tillade diskussionen at gå. Kilder og en god tone er normalt det bedste til en god diskussion, men der er mangel på begge i den her tråd.

  • Tak for svarede alle sammen :) prøvet mig frem og prøvet at få overcloket mine ram og cpu :)

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • Og som der også bliver nævnt smid alt antialising, anistrophic filtering(eller whatever det nu hedder) og post antialising væk de hugger simpelthen din vram. Men ja en high preset (uden AA/post AA/AF) burde de kort have kraft nok til. Men det er den lave mængde ram der holder dem igen.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • SAL


    Jeg opgraderede fra en Q66oo til nuværende system, og jeg har spillet BF 3 på den gamle maskine osse hvor jeg løb ind i nogle af de problemer, som du beskriver her.


    Jeg skulle OC CPU til over 3.5Ghz med DDR II ram, der kan rende 1066Mhz for at få det fulde udbytte af CPU, sammen med 2x5850 i crossfire, altså kunne udnytte dem fuldt ud(eller næsten).
    Q6600 er ved at være en gammel svend, men bestemt ikke nogen dårlig CPU, dog kommer den under rigtig hårdt pres i netop BF3 og min løb rigtig varm, selvom det er en G0 CPU og highend luftkøling på samt masser af ekstra blæsere i kabinettet.


    Når du nu har installeret 2x295GFX hvilket svarer til quad SLI, så vil du rende ind i lidt problemer, ikke pga. bundkort eller CPU, men pga. quad GFX, det er der nemlig mange som oplever at preformance falder i BF3 ved brug af mere end 3 grafikkerner.


    Jeg oplevede at under højt pres i netop BF3 hvor der sker en masse og mange spillere på banen, så løb især kerne 1 og 3 for 100% og kerne 2 og 4 løb mellem 86/90 %, så min CPU var faktisk maxet totalt ud og den blev rigtig varm.
    Nogle gange kunne det ske at cache lige skulle tømmes og så begynder det hele at hakke hvilket sker fordi CPU ikke rigtig har nogle ekstra kræfter at byde ind med, fordi den næsten yder 100% på alle kerner i netop BF3.


    Jeg tror at du kan få det hele til at køre flydende hvis du kan få din CPU op på de 3.6Ghz, men det er bestemt ikke alle Q6600 som kan det, slet ikke hvis du har en B3, da den bliver varmere hurtigere end en G0, så se om ikke du kan få dine ram til at køre mindst 1000Mhz, husk at kigge på temps på dit bundkorts chipset, fordi den vil osse blive kanon varm, når du først sætter systemet under pres ved de 3.6Ghz.
    BF3 kan godt lide ram, og jeg mærkede en tydelig forskel ved at gå fra 4 til 8GB, fordi banerne er store og komplicerede, og selv på mit nuværende system, så ligger jeg på et ram forbrug over de 6GB når jeg spiller i en opløsning på 1920x1200, med alt sat til højeste niveau i spiller og min nuværende CPU OC'ed til 4Ghz.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej ebo. det gav meget mening det du skrev og tak for svaret :)
    Men jeg har aldrig oplevet at min cpu køre 100% load i bf3 ? og den bliver aldrig for varm eller noget. men den er self ikke overclocket.
    har været inde i cpu-z og der står min Q6600 er en G0 og har en rigtig rigtig god zalman køler på og god køling i kabinettet så lad os se om det går og overclocke den så meget :)


    Har en god ven der er god til at overclock han prøver lige at hjælpe mig her i ugen :)

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua