• Hej Tweak.


    Jeg skal til at investere i nyt bundkort og så var jeg lige inde og kigge. Det jeg skal bruge er et Bunkort med PSI Express 3.0, Det skal kunne køre sli og det have en Intel LGA Socket 1156.
    Problemet er jeg ikke kan finde et bundkort til en rimelig pris og mit ønsket mærke.
    Jeg ønsker helst et Gigabyte fordi det har jeg god erfarning med men er stadig frisk på et helt nyt mærke:-)


    Mine specs er:
    Intel I5 550 Processer


    XFX Radeon HD 6780, Skal snart køre 2 af dem det er derfor jeg skal have et bundkort med sli


    Min Budget er på Cirka 600 kr men tænk ikke så meget på det;-)


    PS. Størelsen skal være ATX:-)

  • hvis jeg husker rigtigt er 550 så ikke en i3er ?


    hvis ja, så synes jeg du skal kigge på et ny chipset og hvis pengene ikke er så store vil jeg anbefale dig en amd cpu, deres nye 6 kernet cpu er meget billige ;)

  • Virker som om at denne tråd er forhaste meget ;) vil nok gi rasm401i ret i at du enten skal købe en amd cpu + bundkort eller at du skal til at købe en ny intel cpu + bundkort :D for som han siger så gi pci næsten ikke mærkbar performance boost

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().