Google Nexus 7 Tablet (Råd, Tanker, Information)

  • Hej Nørder og hardware junkier.


    Jeg er på nippet til at springe på en Google Nexus 7 tablet når en kommer frem her den 5. oktober.


    Grund:
    Jeg er ikke intresseret i at have itunes eller anden apple software på min pc (Apple updater, quicktime, bonjour, itunes)


    Jeg har selv en GSG2 og håber at de kommer til at spille godt samme (Sync)
    7" gps til bilen (indbygget rigtig gps) [Blocked Image: https://danishbits.org/static/common/smileys/smile.gif]
    7" fjernbetjening til HTPC systemet, for musik og video.
    Jeg har et par spørgsmål/tvivl som stopper mig da jeg vil bruge den ret specifikt.


    Plads:
    Vil det være muligt at hooke en ekstern hd (2,5"), eller hd-kabinet (3 x
    3,5") til porten og afspille film herfra, da de 16 gb ikke er meget til
    mkvèr.


    Ydermere har jeg hørt at den bliver ekstremt langsom af at blive fyldt.
    http://techpp.com/2012/09/12/nexus-7-slow/


    Forbindelser:
    Vil det være muligt at bruge sin nexus 7 som ekstern skærm, evt via
    Teamviewer eller remote desktop. da min ide er at bruge den som en stor
    Fjernbetjening npår fjernsynet er slået fra?


    Docks:
    Hvilken muligheder er der for docks?, de docks jeg har set indtil nu har været gyselige klodser, og billige er de heller ikke.
    http://gigaom.com/mobile/official-nexus-7-dock-appears-then-plays-hide-and-seek/


    Jeg er derfor kommet til en midlertidig konklution at den skal laves selv.. lidt i denne stil:
    http://dumbwire.com/tech/2012/09/ecoustik-the-iphone-44s-wood-dock/
    http://www.pocketables.com/2011/01/htc-evo-can-chargesync-in-custom-built-wooden-dock-for-49.html
    http://www.briandorey.com/post/HTC-HD7-and-Apple-iPod-Touch-Wooden-Stand.aspx


    Brug:
    Er Android Jelly bean fuldt kompatibel med Exchange mail servere (Kindle fire HD er ikke)?
    Vil det være muligt at køre Flash content, selvom der muligvis skal installere flash.. men vil det være muligt?
    (Der tænkes på streaming sider så som Tubeplus, Ishunter.tv osv?)


    Alternative købs steder:
    Jeg har set priser her i DK for 16BG versionen fra 1999 til 3100 (Dkk 345 usd - 536 usd)
    I usa koster den 249 Usd (1439 Dkk)
    I England koster den 199£ (166£ uden vat) 1820 Dkk
    Er der nogen forskel på maskinerne udover strøm stikket, om de kommer fra England, tyskland eller usa?
    Der kommer nok flere tvivl men disse er hvad jeg roder med lige nu.


    Er 7" nok til det man vil bruge den til, er 7 tommer nok til en film ved
    senge kanten, vil den kunne streame DR og andre kanaler fra tv, vil den
    hele tiden hungre efter et strøm stik lige som min SG2?


    Osv. Osv..
    Venlig hilsen
    Urlsen

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • Jeg har selv Nexus 7, og er ganske tilfreds med den.


    For at kunne bruge USB porten til, at tilgå et USB lager, så skal du have et lille UTG kabel imellem. Det er også kaldet et USB host kabel. Det er nødvendigt!


    [Blocked Image: http://www.connector.net.cn/taobao/DSC05356.JPG]


    Den jeg har er 8GB versionen, men skal ikke installere en masse, så for mig er pladsen ikke nødvendig. Jeg har købt den i UK for 1650kr (inkl fragt). 16GB versionen koster 199£ (1850kr) eks fragt. Husk at du skal købe med VAT, da du ellers ikke har betalt moms, ergo kan du kun bruge den erhvervsmæssigt (og købe den herigennem).
    Vær dog opmærksom på, at den så kommet med enten et US, eller et UK strømstik, og ikke et EU strømstik, som vi bruger her i landet. Dette kræver en lille "rejseadapter" hvis du køber den fra udlandet. Dog kører styresystemet ganske fint på dansk selvom den oprindeligt kommer fra US/UK ved mig.


    7" er nok en kende for lille og se film på, men jeg synes også at iPad'ens 10" er for lille til det, så det kan jo være en vurderingssag, du selv må tage.


    Prisen på grisen passer rigtig godt, men kvaliteten er ikke at sammenligne med iPad'en. Den får desværre ret hurtigt ridser på frontrammen, og den generelle samle kvalitet, er bare ikke ligeså god. Men som sagt, prisen er også en helt anden.


    EDIT:


    Det med at den bliver langsom når man fylder den op, har noget at gøre med, at pladsen du køber (ie. 16GB) er den reelle plads den har. Dvs Android tager selv fx 2GB.. så du har reelt set kun 14-13GB til brug.. og hvis du så fylder disse helt op, så er der fx ikke plads til flash cachen som selv skal have 500MB (som et sikkerhedsnet) og der er også andre ting der tager plads, altså mens de kører. Hvis der ikke er plads til disse ting, så vil det self give problemer!


    Så bare lad vær med at fylde den/de sidste 1/2GB op.


    og ja, flash kører ganske fint på maskinen.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Supert Gaming-King




    Så er plads ikke noget problem, da det ikke er installerede ting der fylder normalt, men de statiske ting som Billeder, film musik osv, men hvis den kan tilgtå en HD er det jo et lille problem som kan løses.




    Fedt kabel, har ikke hørt om det før, docking bygger jeg nok selv da jeg ikke har fundet nogen jeg ville have tående på en hi fi hylde.




    Det skal passe til det htpc jeg bygger lige nu.



    http://i1153.photobucket.com/albums/p505/urlsen/ae243b75.jpg




    Den bliver nok brugt sammen med en nas på wifi, og dlna, evt til at styde xbmc og lign.


    Jeg håber på at kune bruge den til at "Overtage" min htpc så jeg ikke behøver at sætte ekstern skærm på den. (ud over tv)



    Har du prøvet Win 8 teamviewer.



    Jeg mener kan du overtage skærmen og bruge touch screen funktionerne?


    Kan usb porten bruges til at sætte mus og tastatur (unified eller usb hub) så man kan styre remote desktop?




    Jeg syntes samsung og sony lægger så meget bloatware på deres telefoner, så jeg går ud fra at deres tablets er ligeså



    Det lydder som om Nexus er så "ren" som Android kommer nu til dags.



    Jeg har ingen brug for Itunes, PS network, social eller x-box software som de andre så godt kan lide.


    Derfor er ipad, note, win8 slate, og galaxy tab ikke lige det jeg leder efter.



    Edit:


    Har du prøvet det kabel?, jeg mener hvor meget strøm kan en levere, vil den kunne trække en 1 tb 2,5" hard disk uden ekstern strøm?


    Måske enda et dvd drev.

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

    Rettet 2 gange, sidst af urlsen ().

  • Ja jeg har prøvet det.. men det er når jeg bruger den til at styre mit Canon 5Dmk2 (Spejlreflekskamera).


    Aner ikke hvor meget output der er i sån en svend, men tvivler meget stærkt på den ville kunne trække noget som helst andet end tastatur eller mus.


    Det er en 100% ren Android 4.1.1 ("Root'ed" om du vil) den kommer med. Så det eneste bloatware der er på den, kommer fra Google.


    Kender ikke Win 8 teamviewer.. Men kender Programmet Teamviewer og bruger det selv til flere Windows 7 maskiner (privat) og der kører det ikke just flydende, men det kan da klare jobbet, når nogle venner eller familie er i nød.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • :goodpost:
    jeg tror jeg er blevet solgt, efter at have kørt med win 8 og set deres priser har jeg ikke så meget til overs for slate som jeg havde før jeg prøvede det.


    Tak for den klare udmelding Gaming-King.. much appriciated. :dance: Google Nexus 7 it is!!

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.