Hjælp til harddisk og boot!

  • Hej. Jeg er ny bruger herinde.


    Jeg håber virkelig i kan hjælpe. Jeg har søgt over alt på nettet de sidste to døgn, men uden held til at løse mit problem.


    Problemet:


    Jeg har lavet en formattering af en gammel harddisk til en bærbar computer. Udover formatteringen lavede jeg en Killdisk på den for at rense den fuldstændigt. Harddisken har jeg sat ind i anden computer.


    Nu vil jeg så installere Windows 7 på den ved at boote via CD-ROM, men der sker ingenting, når jeg prøver det.


    Inde i BIOS kan computeren godt se både den formatterede harddisk og CD-ROM-drevet. Når jeg så ændrer boot-rækkefølgen til Cd-rom-drev, kommer der bare sort skærm med beskeden "operating system not found".


    Der er naturligvis ikke noget OS - det er det jeg prøver at installere, men den vil ikke boote fra CD'en af en eller anden grund? Jeg kan hører drevet arbejde en lille smule, men den stopper hurtigt igen.


    Hvad kan der være galt?

  • Uden at kende de fuldstændige detaljer, kan jeg kun gætte mig til nogle fejlkilder, så bær over med hvis nogle af dem skulle være lidt dumme.


    - Hvad er det for en installationsdisk du bruger? hvis det er noget du har brændt fra en .iso fil, så skal den naturligvis brændes som en disk og ikke bare kopiere iso filen over på disken.
    - Når du vælger optisk disk drev i BIOS, skal du måske vælge navnet for dit optiske drev i stedet for generisk cd-rom drev, det kan være noget volapyk lignende noget der beskriver dit optiske drev, så du skal vælge tsst+w432q34rwsdf (eller sådan noget lignende)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.