Opgradering/ Ny indkøb - Lidt hjælp trænges

  • Hej Tweak


    Har luret på jeres side i årevis, men først oprettet bruger nu her.
    Jeg skal til at have en ny PC, primært gaming og browsing. Har ikke været inde i det tekniske omkring computere i lang tid, så jeg trænger lidt hjælp mht. hardware. Jeg er rimelig sikker på jeg ikke kan genbruge noget i et nyt setup ? (havde måske håbet PSU kunne bruges ? )


    Pt har jeg dette setup:


    CPU: Intel core 2 duo E8400 (3 Ghz)
    MB: Asus P5K/EPU
    RAM: Corsair Xms2 (ddr2, 800 mhz, cl 5-5-5-18) 2x2 GB = 4 GB
    GPU: Asus 8800 GT
    PSU: Corsair HX 520 W (modular)
    Kabinet: Antec P181 (bruges igen)
    Mus, tastatur, og en 500 gb sata HD har jeg også.



    Jeg har været Intel og Nvidia mand altid, og vil stadig gerne have et Intel setup. Men fra hvad jeg har kunne læse mig til er ATI godt med på banen i denne generation, og de leverer nogle prisdygtige kort med god ydelse. Er der noget man går glip af hvis man vælger at spare lidt penge og køber et ATI fremfor et dyrere Nvidia ?


    Har kigget lidt inde på komplett.dk og lavet den her:
    http://www.komplett.dk/k/shopl…55-4AC0-B1F3-5E100EA976C7



    Der er ingen CPU med i det setup, da det er der jeg virkelig er på bar bund. i7 vs i5, hvilken serie skal man vælge hvis det er (ivy vs sandy bridge ?)


    Smed en PSU med i indkøbs listen da jeg tvivler på min gamle har Watt nok.


    I må meget komme med ændringer/forslag til andet hardware :9xo

  • den store foreskel ved i5 og i7 er hyper threading
    og hyper threading hjælper dig ikke ret meget i spil, så hvis det kun er til at game på så snup en 3570k
    en ny psu burde ikke være nødvendigt hvis du ikke skal overclocke;)


    hvis du har brug for en større psu er den helt rigtige du selv har fundet:D
    og resten af dit setup ser også godt ud, dog synes jeg du skal overveje en anden køler :)

  • Mht oc er det ikke det første jeg vil gøre, så hvis min gamle psu kan trække det nye setup, sparer jeg lidt penge der i første omgang.


    Nå, arbejdet kalder.... vender lige tilbage i aften.


    Sendt fra min GT-I93 00 med Tapatalk2

  • Tak for MB forslaget, snupper sådan et i stedet for :)


    I henhold til cpu, tror jeg napper en i7 da guildwars 2 er lidt krævende i pvp, og så vidt jeg ved er det cpu og ikke gpu der gør forskellen der.


    Vil det være dumt at snuppe det msi kort 7050, fremfor et geforce kort der er næsten 1000 kr dyrere (670 mener jeg det hed) ?
    Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

  • msi 7950 det er rigtigt godt kort msi laver de bedste kort
    altertiv i geforce er et msi 660ti
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=759357
    koster det samme som msi 7950 er næsten det samme i frame i spil op til geforce 670
    http://www.guru3d.com/articles…_editon_oc_review,18.html

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet en gang, sidst af doitttt ().

  • Altså et 7950 performer bedre i High intens spil som bf3 da den har en højere busbredde end et 660 ti plus 7950 har mere hukommelse end 660 ti og en i5 3570k vil være næsten lige så god i spil som en 3770k hvis ikke lige så god :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB