Ny harddisk, hjælp til bios opsætning.

  • hej jeg har et gammelt asus p7p55d evo bundkort,
    jeg køre med sata 2 på alle mine harddiske,


    jeg har lige købt mig en ny harddisk her forleden, som jeg vil bruge til system disk,
    er det en god ide at slå ACHI til i bios eller skal jeg helst lade være med det?



    i bios under (Main) er der en under menu: (storage Configuration) her kan jeg vælge mellem IDE-RAID-AHCI
    hvor den nu er sat på IDE


    hvis jeg kan/vil køre med AHCI skal jeg vel bare sætte den til AHCI her,
    når jeg gør dette kommer der en ny menu frem ligen under (storage Configuration)
    kaldet (AHCI Configuration) hvor jeg kan vælge de forskellige diske,
    det er vel alle sammen der skal sættes til ikke?
    eller skal jeg bare lade fleterne være tomme (Not Detected)



    under (Power) er der:
    ACPI 2.0 Support (Disabled)
    ACPI ACPI Support (Enabled)


    skal der ændres noget her?
    ved godt at det ikke er det samme, men søgte lidt på og blev så i tvivl?

  • Ja ACHI er en god ide at sætte på :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • hej jesper, tak for dit svar :9xo
    ved du om jeg kun behøver at ændre det fra IDE til AHCI i menuen (storage Configuration)
    eller?


    ved ikke hvor meget mening den opstilling jeg lavede i første post giver :huh:

  • Vælg ACHI istedet for IDE inde i storage configuration

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB