KVM-switch

  • Hej tweakers..


    Jeg står og skal bruge en kvm switch. Jeg har en stationær - bliver af og til brugt til gaming - en dockingstation til den bærbare samt en server. Det hele skal tilsluttes en skærm via DVI samt mus+tast via usb.


    Mit spørgsmål er bare om man vil opleve input / outputlag ifm. gaming?
    Så vidt jeg kan se er mange KVM med DVI i DVI-I - hvilken betydning har det??
    Alternativt har min skærm også VGA ingang som jeg kan skifte imellem på en knap så evt kunne en 4-ports usb/vga bruges hvor jeg bruger vga fra docking samt server og DVI fra "gameren". Så skal jeg bare skifte både på kvm og skærm hvis jeg skal bruge den stationære.. - igen, vil jeg opleve lag fra mus/tast her?


    En sidste mulighed er at holde det som to helt adskilte systemer.
    1. Docking samt server med seperat mus/tast (har et sæt trådløs til at ligge) og via VGA gennem switchen
    2. Den stationære med egen mus/tast direkte i computeren og via dvi direkte i skærmen. (omskifter så manuelt på skærmen)


    Gode råd, forslag og idéer modtages gerne.


    På forhånd tak..

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Er der slet ingen som har forstand på dette??

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • De KVM switche jeg selv har haft og bruger, både hjemme og på arbejde, har ikke haft input lag. Men der er stor forskel fra switch til switch, hvordan de fungerer og deres specs. F.eks. med opløsning, USB enheder som f.eks. logitechs unified modtagere.


    DVI-I er både analog og digital, samme som er anvendt hvis man har 2 monitor tilsluttet, en via DVI og den anden VGA.


    Ville selv foretrække at have det hele i KVM, så der kun er 1 sæt input enheder, og alt er tilsluttet skærmen via DVI. Siden der kun er 1 monitor. Det var lidt noget andet hvis det var et setup med 2 monitor, og man ønskede at kunne dele og samle på tværs af maskinerne.

  • Tak for svar.. Jeg må ud og finde en med DVI så.. :-)

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2