Hvilken bærbar producenter burde man holde sig fra?

  • Hej folkens :)


    Jeg talte med min ven her den anden dag ang. bærbar producenter; hvem der laver gode og knap så gode bærbare computere - vi kom til en enighed om at Asus generelt stiller med nogle af god kvalitet, samme gælder samsung.


    Men hvad synes i? :whistling:


    Jeg har en tendens til at synes Acer samt Toshiba laver bærbare computere af mindre god kvalitet - eneste der synes der?


    Kom med jeres erfaringer :) :thumbsup:

  • laptop mærker jeg ville holde mig til


    lenovo
    samsung
    asus

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Som med så mange andre slags produkter, laver forskellige producenter både "gode" og "dårlige" produkter.


    F.eks. ville jeg aldrig købe en HP Pavillion, men en HP Probook/Elitebook kunne måske komme på tale, det samme gælder sikkert også med de andre producenter, jeg er sikker på at det ikke er alle Acers computere der er af ringe kvalitet og omvendt, jeg er sikker på at ikke alle Lenovos computere er gode.


    Det eneste man måske kan sige noget om generelt, er hvor lav kvaliteten kan være i værste tilfælde samt hvor god den kan være i bedste tilfælde, i sådanne situationer, har Acer nok ret lav "worst case" kvalitet og Lenovo god "best case" kvalitet.


    I sidste ende tror jeg i øvrigt at sådan en diskussion, ikke er så god til at aflæse hvad der er godt og hvad der er skidt, men snarere hvilke fordomme folk har omkring producenterne.


    Personligt er jeg i øvrigt nok lidt af en Lenovo Thinkpad T/W/X serie fanboy/elitist

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • det kommer lidt an på hvor meget du giver for den, mange af dells billige computere er af dårlig kvalitet, hvor imod deres dyere modeller er af høj kvalitet. det samme gælder flere andre mærker


    hp og acers billige modeller skal du holde dig langt væk fra


    gode mærker samme som Jaiz + msi og mm visions bærbare

  • min personlige erfaring - både hvad angår brug for almindelige mindre-tekniske folk, og som den tekniske person som kan ende med at skille bærbaren ad, er denne.


    min nr. 1 er Asus.


    Lenovo bruger vi meget på arbejdet også, og efter at ha arbejdet med Lenovo også, vil jeg sige at de gør et meget godt over-all arbejde, så de kommer med på min liste også.



    Acer er sammen med Medion og HP i bunden af min liste.


    Acer har ifl. nogen folk lavet enkelte modeller som folk påstår skulle være "gode nok" men ind til jeg personligt oplever et af disse "gode nok" modeller, ligger de - sammen med Medion, på bunden af min liste.
    -dvs. dem jeg under alle omstændigheder bare vil holde mig langt væk fra.


    selv til almindeligt brug har folk altid problemer med Acer.


    HP har jeg haft lidt blandet erfaringer med, (det er MEGET længe siden jeg havde de bedre erfaringer med HP) og hvis du ender med at skulle udskifte ting på den, er det lige før jeg vil anbefale dig om blot at kyle den ind på en mur, til den er splittet ad.. men igen, de har jo flere modeller...


    de HP'er jeg har skilt fra hinanden...
    well, jeg er endt med mere end 30 skruer...


    dog ser det ud til, at folk er glade nok for deres Elitebooks..


    så for at gøre det kort.


    hold dig til:
    Asus & Lenovo


    Hold dig fra:
    Acer, Medion & HP.



    personligt er jeg nok noget af en Asus-Fan boy, og forsøger så vidt muligt at køre med Asus hardware så meget som muligt.


    jeg har en dejlig Asus bærbar til under 5000 kr,- med en i5 CPU, 8GB RAM og et stille og roligt GT 520 grafikkort og 500GB Harddisk (overvejer dog putte en SSD i den snart).
    udover mig, er der mange af mine nære bekendte som køre med Asus, og alle er glade og tilfredse med dem.


    2 gange har der været nogen små issues - en som var et rigtigt hardware issue, hvor vi fik den erstattet med en splinter ny, som var endnu bedre, med betydeligt hurtigere CPU, bedre grafik kort og mere RAM
    og den anden var simpelthen bare en hængsel som var knækket en lille smugle - noget plastik, du kan købe for 20 kr,- og jeg fik istedet byttet med 1 år og 11 måneder gamle core 2 duo med 4GB RAM (uden noget grafik kort) til en splinter ny core i5 med 8 GB RAM og en GT 520 GPU, som var ca. 1000 kr,- mere værd, end min gamle dengang jeg købte den..


    Asus holder godt, køre godt, nemme at håndtere - og ser godt ud også ^^

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Asus er helt klart min nr. 1
    Jeg har en Asus F3ka laptop der har tjent mig vel de sidste 6 år og sagtens vil kunne tjene mig et par år endnu... selv efter de 6 år med rimelig tung daglig brug (2 uddannelser), og kan stadig følge med de mere krævende spil (den kan akkurat trække diablo III), til sidst kan den stadig holde batteri.


    min asus laptop er som følgende:
    AMD Turion X2 TL-60 (2 GHz dualcore)
    4 GB RAM (opgraderet fra 2 GB)
    320 GB harddisk (opgraderet fra den 160 GB'er der sidder i min PS3)
    Radeon HD 2600 (ikke en mobility chip)


    kostede i sin tid 7000, IMO rigtige godt givet ud...



    derudover:
    Lenovo
    MSI
    Targa (eksisterer ikke mere, men har en laptop af deres fra 2001 der opgav for et par måneder siden (harddisken failede))


    Dem jeg klart vil holde mig fra er:


    Acer (noget af det argeste bras... går i stykker konstant, dårlig byggekvalitet, dårligt design (især hvad angår airflow... 1 støvkorn og skidtet overopheder. De kan til gengæld lave okay fladskærme:D)
    Dell + alienware (bedre kvalitet, men stadig for dyrt at have med at gøre. Reservedele koster en milliard)
    Packard Bell (Acer-kvalitet med et andet logo; bras og dårligt design)
    HP/compaq ( nogle laptops er okay, men forvent ikke at den holder længe før den skal til rep.)
    Medion (Aldi's mærke, det siger sig selv ;))


    Jeg har gennem en del år repareret computere, inklusive laptops, og det er klart dem ovenfor jeg har set flest af, på den anden side, hvis man har mulighed for at trashpicke dem, så siger man ikke nej til en gratis laptop eller dele :D


    Uanset mærke, så kan du med simpel vedligeholdelse få laptops til at holde meget længe. Sørg for at købe én der kan opgraderes (især RAM og harddisk), formatér den når du får den (så slipper du for lortesoftware), og giv den et overhaul ca. hvert 2. år (rens for støv etc.).
    Når du køber én så gå efter så stort et grafikkort som muligt, resten er i princippet hip som hap. På laptops er det som hovedregel gafikkortet der sakker bagud... det begynder at blive rigtigt godt over de 6000 kr. :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg har personligt selv haft en tendens til at holde mig fra Toshiba, Acer og HP - men de sidste to Acer jeg har været i kontakt med - senest den jeg bruger nu, virker og holder fuldstændigt - og det syns jeg er rart. De har ikke de samme varmeproblemer som HP har haft i en stenalder. Så Acer er ikke altid et skrækscenarie :)
    Tror bare generelt man skal holde sig fra dårligt håndværk, mere end et dårligt "mærke" :)
    Et par mærkesko er jo nødvendigvis ikke bedre end et par billige men pålidelige fra Føtex (or w/e)

  • vil også sige at ja man ser tit hp/acer til reperation men det er altså også nogle af dem der bliver solgt flest af ;) Som en helt anden sag kan man sagtens have en bærbar(uanset mærke) i mange år hvis man passer godt på den. Men er planen at have den i 2- 3 år kan alle mærker klare dette. Selv en hp/acer. Hvis planen dog er 5+ år så skal man se sig efter en bærbar som lenovo. Egentlig vil jeg aldrig anbefale en lenovo fordi de koster simpelthen for meget til at der er noget performance i dem for pengende. Vil faktisk mene at de er så dyre som en mac mht. pris/performance(ihvertfald tæt på).


    Du skal ligsom gøre op med dig selv hvad dine planer er med pc'en og hvor lang tid skal den holde. skal du bare have et okay powerhouse i 2 år så er packard bell/acer billige muilgheder som nok skal klare opgaven men er ikke så lækre i kvalitet. Hvis du vil have en der holder i lang tid kan du overveje en okay pc men så at købe en 5 års forsikring til en 1500 oveni eller sådan noget. En dårligere pc men du er tilgengæld sikret 5 år.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hold fingrene væk fra HP. Af alle de bærbare jeg har lavet er det HP som har været dem som døde helt.
    P.S. Og så er de samlet med så mange skruer og klips!



    Lenovo er en stabil og nem at lave bærbar.
    Asus virker også til at være en stabil bærbar.