• Hej TWEAK


    Min trendnet router er begyndt at vise tegn på at den skal skiftes ud. Den skal genstartes ca. hver 14. dag. Så jeg håber I kan hjælpe mig med at finde en ny.


    Mine krav er:
    - Klippe stabil
    - Gigabit kobling
    - min 4 porte ud
    - Højt signal output
    - N trådløs opkobling


    Den skal styre/bruges på et netværk bestående af:
    - 2 pc'er
    - 1 xbox 360
    - 2 nas
    - boxeebox
    - Sonos system
    - Wii
    - 2 stk tv
    - 2 tablets
    - 2 telefoner


    Jeg har været godt tilfreds med min trendnet men har også et godt øje til Linksys. Smertegrænsen ligger ved de 1000kr men den må self gerne koste mindre.


    Har I nogle gode bud.


    Mvh Stubkier

  • der der ikke noget galt med trendnet router, det er meget normalt at den genstartes hver 14 dag.
    du kunne jo også se, om der var noget firmware, til den trend router, kunne løse problemet.

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Det kan godt være det er "normalt" at en router skal genstartes hvert 14. dag, men det er altså ikke "korrekt" adfær fra en router.


    Har selv en TrendNet tew-691gr og den kører nu på 3. år uden at blive genstartet hvert 14. dag. Den har self været genstartet ind imellem, men det har været min egen skyld ofte.


    Den kører til dagligt klippe stabilt og håntere minimum 6 enheder hele tiden (både over WiFi og kabel).


    Men personligt ville jeg nok kikke efter en D-Link i den prisgruppe du selv finder passende.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • der der ikke noget galt med trendnet router, det er meget normalt at den genstartes hver 14 dag.
    du kunne jo også se, om der var noget firmware, til den trend router, kunne løse problemet.

    Jeg har lagt den nyeste firmvare ind og det har ikke afhjulpet problemet. Det kan jo heller ikke være normalt når den for 6 måneder siden ikke skulle genstartes :)

  • Jeg har lige købt en D-Link DIR-615, og kan i hvert fald ikke anbefale den.


    Hvis jeg kører uden routeren, får jeg ingen lag og 80/80 på Speedtest.net, men med routeren og én anden computer på trådløs, så lagger det ekstremt og Speedtest viser 10/10 hvis det kører godt.


    Har allerede sendt en anmodning om returret, og så ender jeg nok med en tre gange så dyr router - ASUS RT-N16.

  • Tja elsker nu selv min egen router er det er da en billig udgave af deres serie, har hellere ikke haft problemer med den i op sætning eller noget så jeg vil sige tag en fra Asus eller netgear

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • du kunne evt kigge på en D-Link DIR-655, den har jeg kørt med i lang tid og der er 3 mobiler, 3 pc (både med og uden tråd), Xbox360 og PS3 og en printer som køre trådløst over :)


    den har aldrig givet mig problemer, nem opsætning og god performence, i hvert fald hva jeg har oplevet...

  • Jeg har selv en Linksys E3000 der kører klippestabilt med Tomato firmware.
    Den håndterer pt en 24/7 server, adskillige computere, printere og smartphones samt VPN uden nogen performanceproblemer.
    Den er kun blevet genstartet når det har været krævet grundet firmware konfigurationer - ca 1 år uden unødvendige genstart.


    Ud over min egen har jeg god erfaring med Linksys E4200. Har installeret et par stykker i nogle ganske netvæksbelastede hjemmemiljøer med 10+ enheder kørende af gangen. Det være sig printere, Apple TV, fjernsyn, computere, NAS, diverse konsoller og smartphones. Indtil nu er jeg ikke bekendt med at der er nogen af dem der skulle være kommet til kort.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra