PSU,l og ledninger

  • hej, jeg er efterhånden godt træt af alt det ledning rod jeg har i mit kabinet,
    Jeg nok en 12 molex stik og jeg bruger ikke et eneste i min comp.
    Der er også nogle andre som jeg også vil af med og så fx. Køre drev og kort
    På en og samme ledning med adabtere..
    Selve hoved kablet fra strømforsyningen er "pakket" og genere ikke,
    Det er de andre 4-6 ledninger jeg godt ville have cuttet ned til en eller 2 ledninger..



    Er det muligt at skille psu'en ad og fjerne de ledninger der ikke skal bruges
    Eller vil det ende i noget være rod?

  • Som regel er kablerne på en ikke modulær strømforsyning loddet fast på et printkort, så det er sikkert muligt, men det er ikke nemt.


    Du kan sandsynligvis klippe kablerne af PSUen, hvis du er sikker på at du aldrig kommer til at bruge dem, men det er nu en ret drastisk ting at gøre og jeg kan ikke garantere at du ikke får problemer som følge af det. Derudover skal du være opmærksom på at det der så er til overs af kablerne bliver isoleret ordentligt.


    Ellers... det koster nogle penge, men et alternativ er at købe en modulær strømforsyning, hvor du kun forbinder de kabler du skal bruge (mere eller mindre i hvert fald).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • du kan også købe et kabinet der har meget plads til cable management og så bare samle alle kabler om der, eller som det er blevet sagt køb en modulær strømforsyning

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • tak for jeres svar, må have fat i en modulær alt det ledning rod går ikke,
    er det mulligt at klippe et par af ledningerne (6 stk, 2 sæt) og lukke dem,
    bare for at få lidt af det væk?

  • tak for jeres svar, må have fat i en modulær alt det ledning rod går ikke,
    er det mulligt at klippe et par af ledningerne (6 stk, 2 sæt) og lukke dem,
    bare for at få lidt af det væk?


    tak for jeres svar, må have fat i en modulær alt det ledning rod går ikke,
    er det mulligt at klippe et par af ledningerne (6 stk, 2 sæt) og lukke dem,
    bare for at få lidt af det væk?


    Som RTM skriver, kan det godt lade sig gøre. Personligt ville jeg ikke kaste mig ud i sådan noget, men købe en modulær PSU.

  • ja okay jeg må bare købe/bytte mig til en modulær og så leve med rodet lidt endnu,
    hvis jeg går på jagt efter en brugt, hvordan er det så med alderen
    husker noget med at ydelsen falder en vis procent med alderen,
    er det rigtigt/stadig gældende?

  • Det gælder hvor meget den er blevet brugt altså hvor mange procent af den samlede strøm er blevet brugt hele tiden :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB