XFX Radeon 6950 Crossfire Frame Rate Drop

  • Hejsa!


    Jeg har i et års tid eller lignende benyttet mig af et AMD XFX Radeon 6950 HD 2GB grafikkort, og besluttede mig her for nyligt for at skaffe et mere, så jeg kunne køre crossfire. Fik det så tilkoblet her i går, men der virker til at være lidt problemer.
    Når jeg prøver at benytte det inde i spil og lign. lander min FPS omkring 45-60, og 35-35 når jeg optager. Det var noget lignende det samme, da jeg benyttede ét grafikkort, endda en tand højere.


    Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor jeg ingen effekt kan se af at benytte crossfire, og ja, har slået det til. Softwaren er fuldt opdateret. Kan se i softwaren at begge kort kører, hvor det primære med mine to skærme tilkoblet umiddelbart arbejder mest.


    Håber I kan hjælpe mig, ville virkeligt være fantastisk!


    På forhånd tak


    - Anubit

  • SÅ vidt jeg husker skal man installere nogle crossfire profiler ved siden af(link), formålet er at crossfire indstillinger afhænger af hvilke programmer det er der bliver kørt, derfor kræves der indstillinger per program.


    I samme tråd skal det altså siges at der eksisterer programmer(spil) som ikke kan anvende Crossfire/SLI.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • SÅ vidt jeg husker skal man installere nogle crossfire profiler ved siden af(link), formålet er at crossfire indstillinger afhænger af hvilke programmer det er der bliver kørt, derfor kræves der indstillinger per program.


    I samme tråd skal det altså siges at der eksisterer programmer(spil) som ikke kan anvende Crossfire/SLI.

    Først og fremmest skal der lyde en tak for så hurtigt et svar, er virkeligt dejligt!
    Dernæst: Hold da op! Tjekkede lige Guild Wars 2 for at tage et eksempel, der røg op på 100-200 FPS!
    Havde slet ikke regnet med den ville komme i nærheden af det, mange, mange tak RTM!
    Dog optager den stadigvæk med omkring de 40 FPS. Hvad gør jeg forkert her?


    EDIT: Den ser ud til stadig at komme ned omkring på ret lav FPS, selv når den ikke optager, dog hakker det overhovedet ikke.

  • Nu gætter jeg kun, da jeg ikke har den store erfaring med crossfire og optagelse af video fra spil.


    Men det kan vaere relateret til det program du bruger til at optage med, måske får det driveren til grafikkortet til at slå crossfire fra.
    Et forslag kunne være at anvende et andet program, ud fra lidt googling kan jeg se at udover fraps kunne et alternativ være MSI afterburner.


    Helt generelt, skal du i øvrigt regne med at optage er forbundet med noget performance tab(nu nævner jeg det bare i tilfælde af at der skulle være tvivl), det kan desuden være en indikator på at du måske har en flaskehals et andet sted end dine grafikkort som er årsag til at du mister så meget performance.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu gætter jeg kun, da jeg ikke har den store erfaring med crossfire og optagelse af video fra spil.


    Men det kan vaere relateret til det program du bruger til at optage med, måske får det driveren til grafikkortet til at slå crossfire fra.
    Et forslag kunne være at anvende et andet program, ud fra lidt googling kan jeg se at udover fraps kunne et alternativ være MSI afterburner.


    Helt generelt, skal du i øvrigt regne med at optage er forbundet med noget performance tab(nu nævner jeg det bare i tilfælde af at der skulle være tvivl), det kan desuden være en indikator på at du måske har en flaskehals et andet sted end dine grafikkort som er årsag til at du mister så meget performance.


    Aha. Ja, ved godt det æder en masse at optage.
    Fik følgende link smidt i hovedet af en kammerat, hvor jeg åbenbart nærmest kan "opgradere" min 6950 til at køre som 6970: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159
    Ved dog ikke om det er noget jeg tør satse på, nogen mening om det?

  • Hvad har du af cpu? Hastigheden kan have en del at sige både ved crossfire og optagelse.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro