Køling af HP Envy årgang 2011

  • Godmorgen :)


    Jeg ville gerne køle min bærbar med en noget "ekstern" køling især til, når jeg spiller, men ville også gerne "passe på" hardwaren...


    Det skulle gerne være "bærbart/til at tage med", "lydløst/lavt støjniveau", den bliver primært kun varm i højre øverste hjørne ved "strømforsyningen", men ved ikke om, det er bedre at køle det hele ?


    Hvad bruger i af "kølemåtter" til jeres bærbare ? Hvad mærker modeller, specs, erfaringer osv. ?


    Nogen der har bygget deres egne eller bærbare blæsere ?


    Nogen der har erfaring med "afstøve" bærbare evt. ved brug af "luft på dåse" ?



    Kom gerne med forslag og ideer :D


    Tak for din tid og dine svar :)


    (Ps. Model navn og årgang er bare til at give en ide om, hvad der skal køles :) )


    Vh Martin A

  • tja have en fra lumatron den larme ikke eller noget og køle fint men blæsern gik hurtig i stykker :) men kig på noget fra cooler Master


    Tag et kig http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10592

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • en eksternkøler som den der ændrer meget lidt ved varmen i din pc.. vi snakker maks 5 grader.
    Det eneste der rigtig hjælper er at købe sådan en luft sjover og blæse den igennem når det ligsom passer(min g73 får cirka engang hver 3 måned og dens 5870m holder sig under 70 selv i bf3)
    Men du får nok alt imellem 80-100 grader på din?
    Hvad er dine temperature for er de under 90 så skal du ikke være bange for at den brænder af.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb