temp problemer 3930K

  • Hey der ude


    jeg har lige installeret mit nye setup men når jeg kigger på temp får jeg vidt forskelleige svar?


    hvilke kan jeg stole mest på?


    [Blocked Image: http://img525.imageshack.us/img525/3811/tempe.png]



    Setuppet er følgene


    Intel I7 3930K, Stock clocks.
    Asus rampage IV extreme
    Corsair Vengeance 16 Gb 1600 mhz
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Corsair HX1050 PSU
    Intel SSD Serie 320 80 gb (gammel som er genbrugt, ny er bestilt)



    der er lavet vandkøling som består af.


    CPU køler fra EK
    harddisk køler 1 slots.
    240x120 mm Radiator med 2 blæsere
    stor 40x50 cm passiv radiator på siden af kabinettet
    innovetek HPPS Plus pumpe.

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Coretemp. det er et enme der kan diskuteres op neavue men raket videnskab. og derfro ikke noget jeg vil bevæge mig for meget ind på. da det helt sikkert vil ende i en stor diskution.


    Men igen hvis du bruger coretemp skulle du være på den sikre side. bare du husker at du ikke skal stole blindt på noget software der måler din CUP temp eller din CORE temp, TJmax, TCC og IHS.

  • Coretemp. det er et enme der kan diskuteres op neavue men raket videnskab. og derfro ikke noget jeg vil bevæge mig for meget ind på. da det helt sikkert vil ende i en stor diskution.


    Men igen hvis du bruger coretemp skulle du være på den sikre side. bare du husker at du ikke skal stole blindt på noget software der måler din CUP temp eller din CORE temp, TJmax, TCC og IHS.

    vil bare mene at Asus egne program (det i midten) er det mest præcise??

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Hvad siger din Bios, og er den opdateret?

    altså den følger ca tror jeg. altså det er jo ikke nemt at se når jeg først skal genstarte så er tempen faldet + det jo er i total idle mode.


    men køre version 2105. og kan se det er den nyeste.

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

    Rettet en gang, sidst af Eth0: temperaturene er efter jeg lige har startet pcen og ca 5 min efter jeg har trykket på knappen. ().

  • tror du kan stole på dem alle, de måler jo forskellige ting, max temp fx kunne være cpu, eller måske efter lidt gamen en gennemsnitlig temperatur. de andre måler hvor langt der er til den teoretiske max og hvad det er lige nu.....men vil man have overblik over max temp, gennemsnitlig temp og her-og-nu er coretemp også det nemmeste.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg bruger altid realtemp, men ellers er det ikke noget som jeg skænker en tanke, da forskellen er så lille, programmerne imellem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.