Ny stationær, lydløs, i7-3770k - hvor skal den købes?

  • Indenfor de næste måneder køber jeg ny, færdigsamlet pc. Plejer at handle hos MM-vision, men de sælger åbenbart ikke med vandkøling, hvilket jeg ønsker, da jeg 1) tror/håber det er mere lydløst og 2) har læst, at overclocking af 3770k kræver vandkøling.
    Computeren skal være så støjsvag som muligt, hvilket vel også stiller krav om et isoleret kabinet.
    Derudover 16gb ram, SSD + alm. harrdisk + alt det almindelige.
    Kan I anbefaler færdigsamlede konfigurationer/steder at købe?
    Ps. Bruger mest computeren til Photoshop o.l., men jeg handler kun hvert 3-4 år og vil gerne købe high-end. Prisklasse tkr. 12-14 ekskl. skærm, operativsystem tastatur osv.

  • Med vandkøling mener du så en Corsair H100 f.eks.?
    Jeg vil umiddelbart mene at med de krav så er det bedst at samle selv hvis du har mulighed for det?


    Vi kan sagtens være behjælpelige med at finde stumper til dig :)

  • Tak for inputs..
    ... jeg vil ikke samle maskinen selv. Jeg gider simpelthen ikke bruge tid på evt. fejlrettelser og hvis skidtet en dag ikke virker, vil jeg kunne køre hele skidtet ned til forhandleren og så kan han løse det.
    ... jeg har læst flere steder, at 3770'eren ikke kan overclockes i særlig grad, når der bare er tale om luftkøling (eller med andre ord: Forrige generation af intel-chippen kan overclockes, så den kører stort set lige så hurtigt som en overclocket 3770 - medminde du bruger vandkøling... og derfor går jeg efter vandkøling).
    ... jeg ved dog ikke meget om vandkøling, men jeg havde nok troet, at det var mere lydløst end luftkøling.
    FIndes der slet ikke forhandlere, der leverer gode, vandkølede stationærer computere, som I kan anbefale?
    Nå, nu læser jeg lige om "H100" - jeg ved ikke meget om det og må jo starte et sted

  • #6


    Hvis din pumpe siger 'mærkelige lyde' er lejerne enten slidt eller også har du luft i pumpen.
    Normalt skal de lukkede løsninger højest give en svag summen, der sidder bare et lille hjul der fortrænger væsken, og det du skal høre er motoren der driver hjulet.

  • #6


    Hvis din pumpe siger 'mærkelige lyde' er lejerne enten slidt eller også har du luft i pumpen.
    Normalt skal de lukkede løsninger højest give en svag summen, der sidder bare et lille hjul der fortrænger væsken, og det du skal høre er motoren der driver hjulet.


    Tror mig, jeg prøvede alle trick jeg fandt på nettet, og lyden forsvandt aldrig. Køber aldrig Corsair Hxxx igen.


  • Tror mig, jeg prøvede alle trick jeg fandt på nettet, og lyden forsvandt aldrig. Køber aldrig Corsair Hxxx igen.


    Nu er H100 jo "bare" et branded CoolIT kit, saa i virkeligheden, tror jeg sin saetning boer vaere at du aldrig vil koebe et kit baseret paa en CoolIT loesning.


    Corsairs h50 og h70 er f.eks. mig bekendt baseret paa Asetek kits (ligesom Antecs 620 og 920), saa det er sandsynligvis ikke alle Corsair kits der er "problematiske".

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Forskellen på de tre luftkølere jeg nævner og H100 er minimal. Vi snakker et par grader. Til gengæld slipper du for den mærkelige lyd fra Pumpe/kølehoved.

    Jeg har surfet og læst lidt. Bl.a. fundet en test, hvor COrsair H100 sammenlignes med H80, Antec920 og Nocua NH-C14 (luftkøling) og konklusionen var, at performance på Corsair H100 var noget bedre (jeg kan ikke lige gennemskue, om lydniveauet til gengæld var højere). Se link nederst.
    De kølere, jeg ser, dækker kun CPU'en. Jeg troede egentlig, at man også kunne få luftkøling til grafikkortet?
    Jeg kan se, vandkøling fylder en del, så valget af kabinet skal vist være det helt rigtige... Er det "udvidede ATX-kabinetter", jeg skal se efter: http://www.fcomputer.dk/hardware/kabinetter/udvidet-atx/
    VH
    KRS
    http://www.hardwareheaven.com/…-review-introduction.html

  • Altså det du snakker om at få er vel custom vandkøling eller er det mig der tager fejl?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jo... det drejer sig måske om custom vandkøling - jeg troede egentlig bare, der fandtes kit.


    Hvis du vil have et custom loop så er du nødt til at bygge selv, jeg tror ikke der er en dansk forhandler der bygger vandkøling i en PC for dig, hvis ikke det er et lukket system som Corsair/CoolIT/Antec systemerne er.
    Hvis du køber hos Komplett.dk har du mulighed for at vælge et lukket system når du konfigurerer PC'erne :)

  • Tak for jeres svar.
    Jeg er blevet lidt klogere; Det er bl.a. gået op for mig, at jeg nok selv bliver nødt til at samle, hvis jeg vil have det, som jeg helst vil have det. At dømme efter diverse videoer på nettet er det heller ikke så svært at samle selv.
    Det giver så anledning til flere nye spørgsmål ^^ Det tager jeg i andre tråde.
    :rules:
    KRS

  • Det er faktisk slet ikke så svært, og vil du have et custom kit i vandkøling, så er her nogle gode muligheder


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.