Asus GTX 560 SLI

  • Hej Tweak brugere,


    Jeg har i nogen tid overvejet at køre SLI, så jeg kunne få mere ud af min game oplevelser.


    Jeg havde i forvejen dette system:
    Asus Maximus III Gene
    Intel i5 760 2.8GHz
    4 x 2GB OCZ Black DDR3-1600
    ASUS ENGTX560 DCII TOP/2DI/1GD5

    Western Digital Caviar Black 640GB
    Chill Innovation 520W Silent ATX2.3 +85%



    Jeg tog forleden kontakt til Nvidia online support, for at høre hvad jeg havde af muligheder af kort til SLI konfiguration med mine eksisterende komponenter, hvor jeg fik svaret, at jeg ikke ville kunne benytte mig af et GTX 550 eller GTX 570, men GTX 560 og GTX 560 TI kunne jeg derimod godt bruge. Jeg har så nu erhvervet mig et ASUS ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 kort, som jeg forsøgte at sætte i en SLI konfiguration med mit system, hvor jeg også har skiftet min PSU ud med en Antec HCG 750W.
    Da jeg startede min computer op efter den fysiske installation af komponenterne, kunne den fint detektere begge kort, men der var ingen SLI mulighed under Nvidia kontrol panelet. Derudover prøvede jeg at fjerne driverne + software, hente nyeste og installere igen, men stadig uden hjælp. Derefter fjernede jeg disse igen, opdaterede min motherboard BIOS og installerede derefter grafikkorts driverne igen, men stadig uden held. Jeg har søgt på diverse fora, men kan ikke finde noget hjælp nogen steder.


    Jeg håber I kan give mig et godt tip eller lignende - jeg har efterhånden prøvet i mange mange timer, min intet har hjulpet.


    På forhånd tak,
    KennS

  • oh undskyld når du skal had nyt så for gud skyld tag det nyeste fra nvidia, eksemplevis tag 660ti sli som er bedre end at købe et outdated grafikkort fra deres sortimen


    http://cdn.overclock.net/7/7e/7e4a550d_imageview.png

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nej, der tror jeg desværre du er blevet rådet forkert. Du skal enten have 2 stk TI eller 2 stk non-TI :/

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja, for de har blandt andet forskellige antal shader cores.
    Du har fået support der er under al kritik.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tja men den support tror sangtens at du kan få dine penge tilbage hvis du da har beviser på den dårlige support :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tja men den support tror sangtens at du kan få dine penge tilbage hvis du da har beviser på den dårlige support :D


    det kommer da rigtigt meget an på om det er købt brugt, evt sælger har jo ikke noget med det at gøre...og uanset hvad så kan han sikert ikke komme til at stille nvidia til ansvar for det selv om det virkeligt er dårlig vejledning han har fået...men hvis det er et nyt kort så er der altid retur retten...