Sætte Hdd som primary

  • Hey tweaker har lige fået min nye samsung 830 i dag, starte med at geninstallere windows på min ssd men kom desvære til at sætte den som standart harddrive så hver gang jeg skal installere noget sætter den programmet til at installere på min ssd som jeg ikke vil had da jeg bare skal had nogle spil og windows på den.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Så der er igen måde at jeg kan sætte at alle programmer skal installeres til min hhd (auto) og skulle da være mærkelig hvis der var sådan en stor forskel bare fordi du bruger amd eller intel

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Det ved jeg ikke lige, synes det lyder lidt underligt. Er det så stort besvær at vælge en anden installationsmappe når den popper op?

  • nah ikke rigtig men kunne bare være fedt hvis der var en mudlighed at gøre det auto til E drev (altså min hhd)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tak Jacobask det var lige det jeg ledte efter, har så bare fået det problem at de programs files (x86) stadig er på min ssd er der en måde jeg kan fjerne dem på, har prøvet at gøre det og søge på problemet men kan ikke rigtig finde en løsning

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().

  • Hvorfor er det lige at du vil ha at den skal installere alt på din HDD og ikke din SSD ? det giver ikke nogle mening. og slet ikke med de SSd priser der er nu.


    Så hurtigt kan du heller ikke tage livet af en SSD. ved godt at der er mange der siger at SSD går til hurtigt. men det er ikke tilfældet. til normalt brug skulle den gerne holde mindst 5 år. Og om 5 år vil den være håbløst forældet alligevel.

  • tja vel nok fordi jeg ikke har nok plads på min 128Gb harddisk, wut! "
    slet ikke med de SSd priser der er nu" tja hvis jeg skal had en ssd der skal rumme alt jeg har så kommer det cirka til at koste omkring de 4.200,00 kroner hvilke jeg ikke lige har. Så forstå ikke helt hvorfor du siger de er så lave og der er da ikke en der har sagt noget med at ssd ikke holder i lang tid og det gælder jo kun ssd'er med SLC celler

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • tja vel nok fordi jeg ikke har nok plads på min 128Gb harddisk, wut! "
    slet ikke med de SSd priser der er nu" tja hvis jeg skal had en ssd der skal rumme alt jeg har så kommer det cirka til at koste omkring de 4.200,00 kroner hvilke jeg ikke lige har. Så forstå ikke helt hvorfor du siger de er så lave og der er da ikke en der har sagt noget med at ssd ikke holder i lang tid og det gælder jo kun ssd'er med SLC celler

    nej men langt de fleste installer de ting de bruger på deres SSD. og så bruger man en HDD til storage. andet giver sqda ikke mening. sejt kun at installere windows og ikke andet på din ssd. woow windows booter hurtigt men alt aldet er langsomt. kan virkelig ikke se problemet i at fiskte directory under en installation hvis det er noget der ikke skal ligge på din ssd. men ja det du prøver at gøre er remeligt nemt at gøre. bare husk at tænk dig om når du roder i Regedit




    1 start>run> %systemroot%\syswow64\regedit
    2 naviger til HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion
    3 skift stien i DWORDs ProgramFilesDir og ProgramFilesDir (x86) til der hvor du vil ha det skal være.
    4 genstart din computer... HUSK nu at tage backup inder du laver noget om i Regedit.

  • der er masser af plads på en lille 128 SSD ....jeg har ikke mere oog har ingen problemer med at køre windows 8 64bit på den...... har delt den op i 3 forskellige og ud af 60GB er der stadig 20 ledige til windows 8


    de andre 2 bliver brugt af vigtige programmer og meget vigtige filer....så en 64/20/44 opdeling kan jeg selv anbefale hvis man kun har den plads.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • nej men langt de fleste installer de ting de bruger på deres SSD. og så bruger man en HDD til storage. andet giver sqda ikke mening. sejt kun at installere windows og ikke andet på din ssd. woow windows booter hurtigt men alt aldet er langsomt. kan virkelig ikke se problemet i at fiskte directory under en installation hvis det er noget der ikke skal ligge på din ssd. men ja det du prøver at gøre er remeligt nemt at gøre. bare husk at tænk dig om når du roder i Regedit

    Det er dig der spørg om hvorfor jeg vil installere alt på min hhd og ikke min ssd selvom jeg ikke har sagt noget om det, det jeg ville vide var hvordan jeg fik sat min hdd til at være den der bliver valgt i installation programmet som standart da jeg kun har en ssd på 128 og vil derfor had det sådan at jeg selv vægler hvad jeg vil had på den eksemplevis nogle spil og windows og det du har sendt har jeg fået svar på men du er da mere end velkommen til at svare på mit nye spørgsmål som jeg har stillet :D "kan jeg fjerne programs (x86) og programs fra min ssd da jeg selv vil vægle hvad der kommer over på den og har ikke nogle vigtige ting inde i de mapper dog fylder de 20Gb som jeg hellere vil bruge på noget andet :)"

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB