OC computer fra sharkgaming eller uden OC

  • Hejsa,


    Er næsten sikker på at jeg vil købe min næste computer hos sharkgaming, og har kig på 2 modeller.
    http://www.sharkgaming.dk/msharkintel-konfoc.html


    Den anden er den samme model, bare uden OC.
    På begge vil jeg vælge 2xGTX670
    Den med OC har vandkøling mens den anden bare har luftkøling.


    Prisforskellen vil ligge på ca 800kr. Så spørgsmålet hvor meget det giver at CPU'en kører 4GHz i stedet for 3.4GHz, om det er 800kr værd.


    Har normalt ikke været alt for vil vild at skulle OC selv, men synes det lyder spændene når de gør det og der er garanti på. Og 4GHz lyder som noget der ikke riskierer at slide for meget på CPU'en, den skal jo gerne holde i 3-5 år.


    Er også lidt i tvivl om hvilket kabinet der er bedst. Den kommer med at CoolerMAster Storm Enforcer kabinet, men for 95k kan man få NZXT Phantom 410. Når jeg nu kører med SLI, hvilket kabinet har så det bedste airflow til det? eller er der ikke rigtig nogen forskel?

  • Nej, det er ikke 800 kroner værd. Du kan selv gøre det, så svært er det heller ikke. Noget andet er temp på sådan en 3570k med en 620. I forhold til 2500k så bruger den mindre strøm og burde egentlig være nemmere at overclock, men selve processoren er blevet mindre, så varmen skal afgives på et mindre område. Det gør at det er en sværere cpu at køle. Jeg kan forestille mig at blæserne på sådan en antec 620 skal køre ret hurtigt for et 4ghz overclock.


    Med hensyn til kabinet så er det næsten lige meget, de er ens på mange områder. Du skal nok bare være forberedt på høje temps hvis du vælger at have 2 gtx 670 i et midi tower ;)

  • Har lige nu 2x5850 i CF, har du nogen ide om hvordan de er mht varme ift 2xGTX670?


    Det er i hvert fald ikke dem der larmer i min computer, men har også en fane lige ved siden af dem på siden af kabinettet. Når det er varmt er det nu kun CPU køleren som jeg kan høre, men den er også lettere skod :p (standard køler til AMD Phenom II 955 black edition)

  • Nvidias gtx6xx skulle udvikle utroligt lidt varme i forhold til deres ydelse. De er nok mere lydløse end hd5850 med standardblæser i hvert fald.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Nvidias gtx6xx skulle udvikle utroligt lidt varme i forhold til deres ydelse. De er nok mere lydløse end hd5850 med standardblæser i hvert fald.


    Bestemt. Hvad jeg kan læse mig til så har 5850 et TDP på 151W og 670 på 170W, men når jeg kigger igennem power consumption test af kortene, virker det til at 5850 bruger mere. Som det kan ses her http://images.anandtech.com/gr…50_092909204359/20212.png , men jeg ved ikke hvor pålideligt det er, da 235W mere for et ekstra kort måske er lige i overkanten.


    Kan dog heller ikke helt se hvad du skal bruge 2 670 endnu. Mit ene kan trække BF3 med alt på maks i 1920x1080 og en stabil fps på 60 eller over det meste af tiden, dog aldrig under 50.

  • Er specielt godt når du har flere skærme som
    rasm401i siger :D og så er han sikker på at han kan køre alt i lang tid

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jep, ved godt at jeg sagtens kunne klare mig med et kort, men jeg har ikke fortrudt et eneste øjeblik at jeg købte 2x 5850 til min nuværende computer som jeg købte for snart 3 år siden :)
    Kan også sige at en opgradering fra 2x5850 til ét GTX 670 ikke er jordens vildeste, men det er det derimod hvis jeg vælger 2x670 :) OG for mig er det langt den sjoveste løsning når der skal fyres så mange penge af :)
    Eneste grund til at det ikke også er GTX 680, er at alle de tests jeg har set, der vinder man simpelthen for lidt i forhold til. Og endnu mere fordi jeg tror jeg gerne vil købe hos sharkgaming, hvor deres ekstrapris for 2x680 er alt for høj.



    Men lidt mere tilbage til mit OC spørgsmål og hvad #1 sagde. Kan det virkelig passe at den vandkøler der følger med ikke vil kunne køle den CPU OC'et til 4GHz uden at begynde at larme meget?


    Og er der andre der har erfaring med hvad man vinder til gaming med OC i den klasse?