Støj når jeg spiller

  • Hejsa Tweak's folkens :)


    Jeg har købt en computer ved mm-vision for et lille års tid siden. Er først begyndt og spille rigtig nu her da jeg har været meget optaget forinden.


    Mit problem er at når jeg spiller spil der trækker godt i grafik, så begynder min computer at lave en "sjov/mekanisk" lyd, men så snart den begynder og jeg går ud på baggrund/lukker for spillet så stopper den straks. Har også været rundt omkring mine blæsere for at se om det var en af dem der gjorde det, men det virker ikke til at være dem. Det eneste jeg kan komme på er at det muligvis er harddisk? nogen måde jeg kan tjekke op på det selv?


    Mit setup:


    Intel Core-i 7-2600
    Raidmax 850 watts strømforsyning
    8 gb ram
    Gforce gtx 570
    Seagate 7200.12 1 TB


    Tak på forhånd :)

  • Et bud kunne vaere grafikkortet, det passer i hvert fald meget godt med at det er naar du spiller.


    Alternativt kan det vaere din PSU som begynder at sige den lyd naar komponenterne i din computer traekker meget stroem.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • jeg har ikke lige tjekket video'en ud endnu, men jeg vil umildbart gætte på at det er dit grafik kort, da de ofte begynder at larme under load (når man spiller) - endnu en grund til at jeg altid foretrækker Asus, med deres fantastiske DirectCU II køler, eftersom at den selv i load er mere stille end de fleste andre kølere er selv i idle!


    hvis du evt har et program til din GPU - f.eks. hvis du har Asus, har de deres "GPU Tweak", Gainward har deres "ExpertTool" .. evega har deres eget også..


    der kan man almindeligt indstille clock og blæser niveau osv, og du kan normalt også se hvor meget blæseren køre på osv.


    jeg ville (i dit sted) nok finde programmet fra den producent hvis grafik kort ud har, og så lige køre den i baggrunden, og gå ud og tjekke (Alt-tab) hvor meget blæseren er oppe på..
    det er nok højst sandsynligt den.

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • I videoen lyder det som en lille blæser, der drejer rigtig hurtigt og støder på en ledning, eller en harddisk, som ødelægger sig selv. Kan du ikke lokalisere lyden?

  • Yup det er helt sikkert en blæser/roterende mekanisk del(hdd) som skraber på noget metal, det er ret tydeligt det er metal den skraber imod.
    Håber dog for dig det bare er en blæser der rammer noget da det bare vil blive slidt tilsidst og ikke sige noget og ikke gøre nogen forskel. Men jeg vil stadig anbefale dig at styre den et smut til mmvision da det helt sikkert er en fejl der bliver dækket af garantien :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb