PSU hjælp volt/amp

  • jeg er pt i gang med at sætte en ny comp sammen og er lidt presset på kontoen, så vil gerne beholde hvad jeg kan. det er dog lang tid siden jeg har sat mig ind i disse ting.


    mit setup kommer til at være noget lign;


    mobo: Intel Z77
    cpu: i5 2500k 3.3gz quad
    Gpu: 1x Nvidia gtx 660ti (evt oc versionen, uden jeg selv piller ved det)
    2x sata diske
    8gb ddr3.


    pt har jeg Corsair hx620W link


    den er 4-5 år gammel. jeg har googlet mig frem til nogle psu calculators og det ser fint ud men bliver i tvivl når der samtidigt bliver skrevet at amp/volt er det vigtigste for jeg aner ikke hvad de mener =)


    jeg har desuden det sidste år brændt mit gamle Gfx af :( og ved ikke om psu'en kan være grunden(mister de amp/volt over årene?), da jeg også brændte endnu et af som jeg fik af en ven. begge gfx's havde kørt i 4-5 år da de gik ned. begge var nvidia gts 8800

  • Tror mere at du har været uheldig med dine kort end at din psu er synderen.
    Det er ikke de første gts8800 jeg har hørt stå af og 3-4 år er også en rimelig levetid for et kort der sikkert er blevet kørt en del timers spil på gennem tiden.
    Invester du trygt i et nyt gfx på den nuværende psu.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Som udgangspunkt vil jeg sige, at man aldrig kan udelukke noget, det er muligt at det er din PSU der har problemer.


    Men... jeg er nu mere tilbøjelig (ligesom de andre), til at tro at den er fin og det bare var grafikkortenes tid til at stå af, eller bundkortet (men højst sandsynligt grafikkortene).


    Personligt ville jeg nok kigge på en ny PSU, ikke så meget fordi jeg tror den er defekt eller ej, men fordi det er ved at være en aldrende sag og jeg ville ikke være sikker på at den kan holde 5 år til.
    Med hensyn til det med aldring osv. så er det lidt et kontroversielt emne som ikke er undersøgt alt for grundigt, men der er noget der tyder på at ældre PSUer ikke yder så godt som da de var nye, kvalitets PSUer burde dog være bedre til at holde performance oppe over tid.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Taj for svarene =)


    og ja RTM jeg burde få en ny. men det må blive om et par måneder eller mere, som sagt er jeg lidt presset økonomist ;)


    og pt overlever jeg på et 400 kr's gfx ><