Netgear CG3000 problemer

  • Så er den sgu gal igen. Jeg har fået et problem med den nye router vi har fået her i huset.
    Det er sjovt nok en Netgear CG3000. Problemet er, at når jeg sidder på min stationære har jeg meget svært ved bare at loade en YouTube video i 480p kvalitet. Det plejede jeg ikke at have med den gamle router. Derfor ville jeg tage en speedtest på speedtest.net. Dette kan den dog ikke engang klare. Hvis jeg så går ind på min bærbare (HP Pavilion DV6500) og laver den test så viser den omkring det samme som den plejede at vise med den gamle router.
    Man skulle så tro at det var fordi at jeg sidder på nettet samtidig med resten af huset, men det forekommer altså også selvom jeg sidder alene på nettet. Nogen gange har den svært ved bare at loade en side som tweak.dk


    Min USB dongle model er ASUS WL-167G. Den fik jeg vel for omkring 7 år siden, så kan det være derfor? Jeg er den person der sidder tættest på routeren med omkring 3 meter gennem en lille gipsvæg.


    Hvad kan jeg gøre for at få den optimale forbindelse?

  • ring 70704040 tast 2 og 2igen
    får du
    support få dem til opgrader din firmware i router
    de kan også svare på hvad der går galt

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • ring 70704040 tast 2 og 2igen
    får du
    support få dem til opgrader din firmware i router
    de kan også svare på hvad der går galt

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • ring 70704040 tast 2 og 2
    support få dem til opgrader din firmware i router
    de kan også svare på hvad der går galt

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • de mærklig systemet ska getage mig 3 gange her på tweak

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Jeg syntes vi har set på det sidste, at de Netgear routere som Yousee leverer, ikke er særligt gode til at route og det kan gå ud over forbindelsen.


    Et forslag kunne være at smide routeren i bridge mode og forbinde med en computer via kabel.
    Desværre/heldigvis kan der vidst kun tilsluttes en computer efter Netgear routeren når den er i bridge mode, så det er naturligvis kun en midlertidig ting du kan afprøve for at se om det er selve forbindelsen der er ustabil, eller om det er relateret til wifi eller lignende.


    Hvis dét virker fint, kan du så prøve næste trin, at forbinde en computer til routeren med kabel(denne gang i normal tilstand, så den fungerer som en router).


    Hvis dét virker fint, så tyder det altså på at være et problem forårsaget af det trådløse netværk, så kan man prøve at opdatere drivere osv. til trådløse netkort samt opdatere firmware på router(hvis muligt).


    EDIT: @doitttt, tweaks hjemmeside performer ret skidt her på det sidste, du skal sandsynligvis holde øje med om siden hænger når du vil poste et svar, hvis den hænger skal du bare lade den gøre det færdigt, det virker som regel :thumbup:

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu har vi fire andre computere i huset samt et smart tv. Alle disse fungerer udmærket og alle computere kan præstere det de skal i en hastighedstest udover min stationære.
    Jeg har selvfølgelig ikke lige kontaktet yousee support for synes ikke lige altid at jeg render ind i de kloge mennesker, så ville hellere høre herinde hvad der kunne være galt. Kan det bare være at det er min USB dongle? Skal måske siges at det er W7 jeg kører og måske har jeg ikke betalt det... Ved ikke om dette har nogen indflydelse?

  • Hvis det virker fint for de andre, er det rigtigt nok rimeligt at antage at fejlen ligger i din computer/usb dongle.


    Det første jeg vil anbefale dig at gøre er at se om du kan finde en opdatering til dit trådløse netkort, enten fra Asus eller producenten af den chip der sidder i USB donglen (som måske er Ralink).


    Et forslag kunne også være at forbinde din computer (kortvarigt) til routeren med et kabel, det er i hvert fald en hurtig måde at finde ud af om det er USB donglen og ikke noget seperat på computeren.


    Med hensyn til din Windows licens, kan jeg ikke svare dig på det, men det er altid et godt udgangspunkt(så meget koster Windows altså heller ikke).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du har selvfølgelig ret i det med licens ;) jeg skal alligevel formatere hele skidtet fordi der er kommet virus på, og den er ikke lige til at komme af med :D Jeg må lige fifle lidt med det, og så ender det nok med en ny dongle :D


    EDIT: Nu kan jeg så selvfølgelig konstatere at den opdatering der kom sidst (2009) ikke virker til min dongle fordi dets SN ikke er højt nok :(

  • Okay, det lyder som om det vil vaere en ide at skifte din dongle ud under alle omstaendigheder, saa vidt jeg kan se er det sandsynligvis en RT2500 (Ralink) baseret dongle og de har ikke engang selv released nogen driver til Windows 7.


    Puma herinde, kom med et fornuftigt forslag til et nyt traadloest netkort til stationaere, det er et rigtigt indstikskort, men det har en ekstern antenne paa ledning, det burde vaere en rigtigt god loesning til en stationaer: Intel 6205 PCIe x1
    Det forudsaetter naturligvis at din computer har en pciexpress indgang, saa undersoeg det forinden, hvis du koeber det netkort.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Kan man ikke bare smide en ny dongle i? Eller nedsætter det min hastighed meget? Lige nu får jeg omkring 1,8 megabyte/s men når jeg kører med LAN stik får jeg 2,9 megabyte/s. Vil det øge min hastighed at sætte et internt kort i eller?

  • Du kan godt nøjes med at købe en ny dongle, men et rigtigt indstikskort plejer at være bedre, de fleste nyere dongles anvender fornuftige chips men et par ældre er direkte elendige. Min pointe med det er at kvaliteten svinger ret gevaldigt på USB dongles og et pciexpress baseret kort er en bedre løsning generelt, men du hvis du køber en nyere dongle burde det også kunne fungere.


    Hvis du køber en ny USB dongle, så kan et trick være at anskaffe en usb forlænger ledning (jeg vil sige på max. 1 meter), det hjælper med at flytte antennen der er i donglen væk fra computeren (som er et skidt sted for en antenne), hvis du er lidt heldig følger der måske endda en med til donglen.


    EDIT: gør dig i øvrigt en tjeneste og gå udenom netkort/dongler rated til 150Mbps wifi, besparelsen i forhold til et mere almindelig 300Mbps rated netkort/dongle er alligevel minimal (båndbredden er som altid ikke noget du skal regne med i praksis).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg er 100% grøn i dette felt så hvis du bare kendte en dongle som du tænkte ville være udmærket til hverdagsbrug, så måtte du meget gerne smide et link, hvis du altså lige finder tid til det og sådan :D

  • Jeg understreger at jeg ikke kan garantere at disse dongler er perfekte osv., men om noget burde det være fornuftige bud, hvis det absolut skal være en USB dongle.
    Netgear WNA3100
    D-Link dwa-140


    Af de to syntes jeg umiddelbart den fra Netgear ser mest fornuftig ud, fordi den har et kabel mellem dongle og usb port(som sagt så er bagsiden på en metal kasse ikke et godt sted at placere en antenne)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.