Valg af ssd

  • Først og fremmest er begge dine link til den samme SSD.


    For det andet vil jeg sige at dit budget er lidt lavt sat for en 240/256GB SSD, umiddelbart kan du få nogle rigtigt fine diske for omkring 15-1600 kr i den størrelse.
    Men de helt billige som OCZ Vertex plus (r2), Kingston ssdnow v200 og Crucial v4, ville jeg umiddelbart holde mig fra, OCZ Agility 3 er omkring den billigste disk som jeg kunne finde på at anbefale, men det koster ikke meget mere end ca. 1-200 kr for at få en disk med NAND flash ram af bedre kvalitet(og dermed performance).


    Bud på en disk omkring de 15-1600kr, er Samsungs 830, Crucial M4 og Sandisk Extreme(jeg har selv lige købt én).
    Bemærk at der på diske baseret på en sandforce controller stadigvæk kan være småproblemer (som Intel er den eneste der angiveligt har rettelser til), af de diske jeg har nævnt anvender OCZ agility 3 og Sandisk extreme denne controller, det burde være til at leve med dog.
    Hvis du er interesseret i et mere stabilt valg, vil Samsungs 830 eller crucials M4 altså være fornuftige bud.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.