Forskellige Ram størrelser blandet i computer [Hjælp]

  • Hey Tweakers.


    Jeg synes ikke at kunne svar på mit spørgsmål ang. blandede ram i computeren så nu vil jeg stille det her i denne tråd.


    Er det muligt at blande forskellige DDR3 Ram (både størrelse og frekvens) og derefter Underclock eller OC til at rammene har den samme hastighed.


    Jeg kunne nemlig godt tænke mig at købe 2 sæt á 2x4 GB Corsair XMX3 1333MHz ram for at udfylde 2 channels for så at fjerne den ene af de 3 ram klodser jeg har siddende.
    De nuværende ram er fra Kingston og modellen er HyperX T1 2000MHz som kører normalt på 1066 MHz da det er det MemOK! har sat dem til.
    Kort sagt er det muligt at smide 4 stænger XMX3 1333MHz i sammen med 2 stænger HyperX T1 2000MHz og derefter underclock HyperX til de 1333 eller 1066 MHz. Eller skal alle stænger være af samme model og størrelse.


    //Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Umiddelbart burde der ikke være noget problem i det, sålænge du husker at det er laveste fællesnævner der gælder.
    Vær dog ekstra opmærksom på at RAM plejer ikke at være alt for glad for at få en større spændingsforskel end hvad de er beregnet på.


    Men... det skal dog siges at som så meget i computer verdenen er der ingen garantier, der er altid en mulighed for at lige præcis din kombination bare ikke virker med det bundkort du bruger osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.