Ny computer - LANGSOM!

  • Har lige fået samlet computeren færdig, men den vil bare INTET, installationen af windows går fint, men derefter volder den intet andet end problemer.
    Den fryser fast, baggrunden kommer ikke frem (sort baggrund) indtil man åbner en mappe eller lignende så begynder den at vise en "del" af baggrunden.
    Maskinen er ufattelig langsom og står og hænger ved velkomstskærmen.


    Grafikkortet er et midlertidig indtil der bliver råd til et nyt. Og det bliver så forsynet med et 6pin PCI-E Stik.
    Bundkortet får det normale 24Pin + 8pin ved CPU, og det 6Pins stik på bundkortet som er når man køre sli er der intet sat til.
    Jeg har installeret den nyeste grafikdriver, og chipset driver men uden held, ligeledes i bios har jeg prøvet default, og safe settings.


    Er åben over for ALLE bud og forslag til hvad det kan være..


    CPU: Intel i7 3820 / 3.6gHz LGA2011
    Køler: Corsair Hydro H80 Liquid cooling
    Bundkort: Asus Rampage IV Extreme LGA2011
    Grafikkort: Asus Geforce GT6800
    Ram: G.Skill Ripjaws Z 32gb (8x4) 1866 MHz / PC3-14900, CL9 F3-14900CL9Q2-32GBZL
    Harddisk: Intel 520 SSD SATA-600 - 180gb
    PSU: Corsair Professional Series Gold AX850
    Kabinet: NZXT H2 Classic White

  • Jeg vil gætte på at det er det gamle gfx der simpelthen ikke kan køre med de nyere dele. Det er jo trods alt 7 generationer bagud.


    Hvis du derimod mente et 680 så vil jeg sige at du har prøvet alt og det grafikkort er defekt.


    Men hvad mener du med at den ikke køre som den skal når du har slået gfx fra?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hvis jeg "fjerner" grafikkort driveren, altså inde i enhedshåntering vælger at fjerne enheden, så køre computeren mere flydende..


    - ACHI Mode er aktiveret
    - SSD'en er sat i en asmedia port (SATA-1)
    - Jeg kan se alle 32gb i windows og bios
    - Nyeste firmware er hentet til SSD, og diverse chipset drivere er installeret..