Nyt gaming rig, hvad syntes i?

  • Hejsa allesammen :9xo


    Så har jeg kastet mig ud i den nyere teknologi, og har besluttet mig for at bygge et High end gaming rig


    Hardwaren er som nederstående.


    Case: Corsair Obsidian Series 800D
    Ram: Kingston HyperX Genesis 4 x 4 GB pc3-12800 "1600Mhz"
    PSU: Corsair Enthusiast Series TX650 V2
    Cpu køler: Corsair Hydro Series H100
    SSD: Corsair Force Series GT120 GB "Til system"
    Cpu: Core i7 3770K 8 MB
    Mobo: ASUS SABERTOOTH Z77
    GPU: eVGA GeForce GTX 680 "2 GB"



    Hvad syntes i ? :)

  • skal du render siden du vil had 4x4 ram i og hvad er dit bugdet, skal der måske også noget oc over for hvis du skal så tag et Asus ROG bundkort da de er lavet til at oc og ja en i5 til gaming

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tak for jeres svar :9xo


    Jeg skal senere bruge det nye rig til at render i After effects, og lege lidt med Sony vegas muligvis også Autodesk 3ds


    . ja jeg skal bruge det til primær gaming.


    Bf3, Crysis 3 "Når jeg får det købt" Metro 2033, Dirt 3, World of warcraft "Multi screen senere"


    havde tænkt på at købe 38 gb ram men ombestemte mig :)
    hvad angår PSU'en så fik jeg af vide at den var fin nok hvis ikke jeg overglockede min pc. og skulle det være tilfældet senere så får jeg ingen problem med at sælge den eller bruge den i en anden maskine til et eller andet gøjl :P :goodpost:

  • jeg vil også sige at hvis du ikke har tænkt dig at oc så er en god luftkøler mere end nok!
    Ellers vil jeg sige til dit forbrug er der egentlig ikke noget jeg vil ændre. Men er overclock noget du kunne tænke dig i fremtiden så overvej ROG mobo og glem min kommentar om luft køler :)



    EDIT: Kom lige i tanke om noget.. Der er altså ingen grund til at købe en 3770k når du til billigere penge kan få den stærkere 3820..

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • EDIT: Kom lige i tanke om noget.. Der er altså ingen grund til at købe en 3770k når du til billigere penge kan få den stærkere 3820..

    Jo nu skal du høre I7 3770k er en 3'generations processor derfor :) ej det er en længere forklaring. Det kan læses her:
    http://www.tomshardware.com/re…k-core-i7-3770k,3181.html


    Det er bevist at i7 3770k er bedre til gaming :)
    og så koster 3820 næsten det samme. tror prisforskellen er med 50,- og efter min mening og adskellige konklutioner har jeg Fundet i7 3770k mere brugbar i fremtiden. tror ikke selv på at sockel 2011 bliver et hit. Og hvis i ikke har læst det så vil Intel udgive en ny teknologi hvert 5 år. til den tid skulle min pc også være brugt godt ud :9xo

  • Case: Corsair Obsidian Series 800D
    Ram: Kingston HyperX Genesis 4 x 4 GB pc3-12800 "1600Mhz"
    PSU: Corsair Professional Series HX750W
    Cpu køler: Corsair Hydro Series H100
    SSD: Corsair Force Series GT120 GB "Til system"
    Cpu: Core i5 I5-3570K 6 MB "skulle være meget bedre til gaming"
    Mobo: ASUS SABERTOOTH Z77
    GPU: eVGA GeForce GTX 680 "2 GB"



    Hvad syntes i om skiftet fra I7 3770k ? :?:

  • jo desværre. men jeg satte mig ned og tænkte over hvad jeg helst ville og lige pt er det gaming. men ellers så kan det godt gå med det setup.


    men hvad syntes du om min opdatering ?

  • Du skriver her:
    Ny comp for 13k
    "Personligt selv har jeg brug for flere kerner end 4"


    Alligevel forkaster du LGA2011, samtidig vælger du at gå efter en LGA1155 I5 fremfor en I7 - Hvis det er pga. økonomien er det fint, men det virker mest som om at du ikke helt har fundet ud af hvad dine behov er endnu?


    Jeg kan ikke helt finde ud af om din oprindelige plan med en i7 og 32GB RAM var et udtryk for et reelt behov, eller bare overkill fordi du ikke havde en klar idé om hvor meget du egentligt ville få brug for.


    En i5 er ikke 'bedre' til gaming end i7, den kan bare levere ca. den samme vare i spil som en i7 til en mindre pris.


    Udlukkende set fra et pris/performance mæssigt synspunkt er der ikke nogen idé i at tage en i7 fremfor en i5 til gaming.


    Det jeg egentligt gerne vil have svar på er om det er:


    A) Primært en gamer der kan varetage lidt workstation opgaver eller
    B) Primært en workstation der også kan spilles spil på?

  • A) Primært en gamer der kan varetage lidt workstation opgaver eller
    B) Primært en workstation der også kan spilles spil på?

    Primær gaming og film. så det må nok være "A"


    - Men kan godt regne ud at den post ikke kun har med den her tråd af gøre, men anyway har ikke på nogen måder tænkt mig at kører en diskusion videre. kan kun sige at de informationer jeg fik oplyst nok ikke var 110% relevant. dog er det meget uvist hvad fremtiden vil bringe. så lad os lade den sorg ligge.


    Hvad syntes du om buildet ? skal jeg gå op til i7 ? eller kan i5'eren sagtens gå ? :crazyeyes:

  • selv en 2500 er hurtigere i de fleste spil, men 3820 har jo andre fordele når det kommer til cpu krafter, den har mere cache, quad channel ram osv..
    dog er den bygget på 32nm frem for 22 som 3770k er bygget på

  • Efter de tests jeg har selt så skulle 3770k arbejde bedre end 3820. dog er det så på en anden sockel.. jeg skal beholde det her rig i ca 3 - 4 år så til den tid kan jeg jo opgraderer.