hjælp til Valg af Kabinet ?

  • Hejsa allesammen. :thumbsup:


    Jeg står og skal have nyt Kabinet, problemet er at jeg skal have anskaffet mig et kabinet som understøtter Corsair H100 køleren "Muligvis H80 eller lignende til "Sockel LGA 1155"


    - Hvad Kabinetter foreslår i ?
    - Prisen må max være 1.080,-



    - og kan radiatoren installeres på "Antec Dark Fleet Series DF-85" :?:

  • Hvis du vælger H80 er der langt flere kabineter der passer. :) Har selv en og der er ikke stor forskel i forhold til min vens H100. Det er også bare rart hvis man en gang senere vil have et ny kabinet. så man altid kan have køleren.


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648534



    Har rodet i det. og synes sku det er et lækkert kabinet. har tænkt at bytte mit Haf ud med det. Der kan godt være H100 i hvis man lige laver lidt tilpasning. Dog vil man i toppen kunne se at skruerne ikke sidder helt lige. Og man skal muligvis skære lidt af blæserne. Det gør intet med ydelsen.

  • hvilket er bedst airflow messigt ? og taber jeg noget performance på H80 iforhold til H100 ?


    Havde tænkt på:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=646591 Men er lidt i tvivl om airflowet og om det passer med deres H100


    Du kan sagtens montere en H100 i dét kabinet. Du skal dog lige være klar over, at blæserne larmer en del. Eller jeg syntes de larmer.
    Forskellen på H80 og H100 er ikke særlig stor. Eneste forskel er størrelsen på radatoren. Resten af delene er identiske. Jeg syntes også begge to larmer alt for meget.

  • Jeg giver en thumbs up til Corsair 600T. Har det selv og det er utrolig rummeligt og blæserne larmer ikke i mit. (Kun mit GFX)
    Og H100 passer fint i. :)


    Lækkert valg synes jeg.


    Dog er der en del problemer med fancontrolleren :)

  • Jeg ville klart anbefale alle kabinetterne fra Fractal Design, især http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=621107 hvis du går meget op i at ikke et eneste støvkorn må komme ind, da der er et fantastisk skumfilter i front op top.


    Hvis du er mere til noget lydløst så tag http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648534


    Corsair 600T er meget rummelig ja, men jeg returnede mit da jeg synes det virkede for plastik billigt og skrøbeligt. Men hvis du vælger det så find modellen med uden side gitter, da det bare vil suge støv ind som bare pokker. Med mindre du har fire fans til exhaust :)
    Og man kan altid udskifte fans lige meget hvilket kabinet man får hvis man synes de larmer :)

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Jeg har det i hvidt, med glas på siden. Synes overhovedet ikke det virker billigt selvom det er plastik. Jeg er rigtig glad for det :)
    NZXT Phantom virker der imod billigt selvom det meste er metal. :) Man kunne også købe et Corsair 800D. Så får du sku også hvad du betaler for.

  • Syntes godt jeg vil betale lidt ekstra udover budgettet så vælger følgene kabinet


    Corsair Obsidian Series 800D :9xo


    hvorfor ?. Jo fordi at jeg kan godt lide airflow designet og materiale valget. + vinduet i siden giver lidt mere Eye candy til fornøjelsen :D


    men men.. Hvilken køler vil i anbefale til dette kabinet taget i betraktningen af airflow'et


    H100 har jo som vist en radiator. spørgsmålet er så fra min side.. Er blæserne inkluderet i købet ?
    evt. Passer H80 til bag i ? :?:

  • Corsair Obsidian Series 800D er et lækkert kabinet, perfekt til vandkøling, du kan se hvordan airflowet er her
    dog hvis du har det stående på gulvet, kunne jeg forestille mig det ville suge en del støv op fra bunden.


    Med hensyn til kølere kan du have både H80 og H100, jeg ville tage H100 da du har rigeligt med plads og kølere er medflg men dog larmer de meget, så ville købe nogen mere støjsvage ved siden af

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

    Rettet en gang, sidst af Tjansen ().

  • Ville klart tage dette: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746611


    Var selv ved at købe det, men så fik jeg et Haf X gratis. Det 550 er kompakt dog med med plads til hvad du har brug for, og så er der rig mulighed for lyddæmpning og lydskjolde på de luftudtag, du ikke vælger at have blæsere i.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Renegger Tusind tak for dit svar :) jeg vælger dog algevel at gå efter det andet


    - dejligt at se at folk ikke bare skriver du skal have og have. uden at komme med en begrundelse :)



    Så mange tak skal i have folkens ! :)


    Maverick lige pt ja. da jeg lige har fået flyttet om og mangler stadig oprydningen hehe