Dual monitors og nyt headset

  • Jeg har tidligere haft et dual monitor setup med en 22 tommer og en 19 tommer, hvilket jo ikke ligefrem er optimalt. Jeg blev dog meget glad for det, da det var rigtig rart både til arbejde og spil. Men nu er tiden kommet til at få mig et ordentlig setup. Hvad er jeres erfaringer? Er 2x24tommer passende - bliver 2x27tommer for stort eller gælder det bare om at få de største man nu kan (med god opløsning etc.?) Jeg har været meget tilfreds med samsungs skærme og regner derfor med at det bliver sådan et par igen. Men er der andre man burde overveje?


    Mit gamle sennheiser pc350 er også ved at være slidt ned - jeg bruger det flere timer om dagen, da resten af hustanden ikke er så glade for at høre min musik eller mine spil og/eller samtaler. Jeg har været ovenud tilfredse med dem. Lyden er fantasktisk og de er meget holdbare, men er nu ved at falde fra hinanden. Jeg overvejer meget at få mig et par astro a40, da de klare sig super godt i alle tests - også bedre en sennheiserne - hvilket jo tegner godt. Ingen af mine venner har dog sådan et set og jeg kunne derfor godt tænke mig at hører fra folk med lidt erfaring med astro - er de pengene værd (1750kr or there abouts)? Og kan de holde til at blive taget med rundt omkring?


    Undskyld den lange post og :rules:

  • Astro er et pisse fedt headset med god lyd og fantastisk mic. Desuden er de ekstremt holdbare! men ja jeg vil sige de er overprized men de er stadig absolut det bedste på markedet. Så hvis du ikke er bange for at smide den skilling så vil jeg sige du bliver tilfreds! Desuden har de en forstærker som passer til alle headsets som faktisk også er rar at have ved hånden.
    Mn det er ikke et bass headset! det er ikke lavet til at smide en masse bass i hovedet på dig men selve lyden er lige så godt som et godt stereo headset! og kan sikkert måle sig med dine pc350 :)
    - Jeg basere mit syn på dem udfra min kammerat som har et og er selv rigtig glad for dem.


    dual setup jeg skrev også til en tidligere som bare kiggede efter 1x24" eller 1x27". Men det kommer an på mange ting! altså en 27" 1080p er mere grynet end en 24" men hvis det ikke gør dig det store så tag et par 27" da det bare er federe med større skærm. Men igen hvis du skal have 2 af dem vil jeg anbefale at du sidder minimum 80 centimeter fra dem da de kommer til at være lige så brede som et 40-42" fjernsyn.
    Men kig på en 27" skærm bare på skrivebordet med noget word eller på nettet og se om det irritere dig eller ej. Hvis ja gå efter et par 24" :)
    :thumbup:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Nu kan jeg ikke svare dig på om 27" er for stort, men kun om mine egne erfaringer med 2x24(1920x1200) og 1x22(1680x1050) tommer skærme.


    Jeg syntes personligt at 24" skærme er meget passende, men jeg må indrømme at tanken har strejfet mig at udskifte 22 tommeren med en 27 (2560x1440) som så kan stå i midten flankeret af mine 24" skærme, det er bare for dyrt i mine øjne at købe en 27" skærm hvor det giver mening.
    I mine øjne, drejer det hele sig om opløsning på skærmen og 16:9 (f.eks. full hd) skærme har ofte en meget lav vertikal opløsning, når man har flere skærme stående ved siden af hinanden, har man jo ofte rigeligt med horizontal opløsning, derfor er den vertikale opløsning mere betydende.


    Kort: med mindre man får mere opløsning ud af en 27" skærm, kan jeg ikke se nogen grund til at købe en 27" skærm over en 23,6-24" skærm.


    Hvis pengene er til det, vil jeg anbefale dig at kigge på Dells U2412 skærme, de har gode IPS paneler og 16:10 (1920x1200) opløsning på skærmen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tak for de gode svar!
    Ville meget gerne høre fra flere med astro (behøver ikke være a40 også ellers bare mærket) erfaringer :)
    Jeg prøver lige og se om jeg kan finde en med en 27 tommer jeg lige kan tjekke om er for stor. Hvad med type af skærm - overvejer lidt et triple setup og tænkte så lidt på at skærmkanten måske kan være noget man skal være opmærksom på. Nogen geeks derude med erfaringer med tre skærme?

  • Jeg ved at xt0m sidder med 3*23" Dell U23xx. Det ser ret fedt ud, og det er fedt at spille på.
    De tre skærme kostede vidst mindre end min U2711, men jeg ville absolut ikke bytte.
    Det er så min personlige preference. Dell U2412M er en ret godt skærm til sub 2K. Tror du vil være godt kørende med to af dem.