Opgradering af SLI GTX 560

  • Hey, jeg sidder lidt og tænker på at opdaterer min GPU. Lige pt. har jeg 2 Asus GTX 560 (ikke TI) i SLI men jeg er lidt intereserert i at komme lidt højre op på skalaen. Jeg overvejer kraftigt at gå tilbage til AMD og det jeg leder efter er et kort som enten slår SLI GTX 560 eller et kort som i Crossfire slår SLI GTX 560.



    Jeg er ikke helt fastlagt på et budget, men det skal helst ikke være de vilde priser (3.000+ per stk).


    Og her er specs for min PC:

    • CPU - Intel Core i7-2600k @ 3.4 GHz ("MSI OC Genie II" feature to 3.7 GHz)
    • GPU - 2x NVIDIA GeForce GTX560 in SLI (custom OC)
    • RAM - 8GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1866 MHz
    • PSU - Corsair TX850
    • OS - Windows 7 Home Premium 64-bit
    • Motherboard - MSI P67A-GD53
    • SSD - OCZ-AGILITY3 120GB
    • HDD - 360 GB
    • e/pHDD - 1TB
    • Case - Corsair Obsidian 550D


    På forhånd, tak. :)

  • GTX 670 SLi :dance:

    Jeg vill helst gå tilbage til AMD. Jeg er ikke så tilfreds med NVIDIA, og så tror jeg bare at jeg er en AMD fanboy. ^^


    Anyway, hvis det skulle være en 7950 eller -70 hvad for en producent ville i anbefale?

  • Sa

    Jeg vill helst gå tilbage til AMD. Jeg er ikke så tilfreds med NVIDIA, og så tror jeg bare at jeg er en AMD fanboy. ^^


    Anyway, hvis det skulle være en 7950 eller -70 hvad for en producent ville i anbefale?


    Sapphire er vist den som er det bedste AMD based firma når vi snakker AMD selv om folk nok ik vil gi mig ret det er bare som synes det ^^


    men der er jo MSI med deres Twin Frozr køler og Sapphire har deres Vapor-X køling som sidder på Flex, Vapor-X og deres Toxic kort.

  • Hvad ville være grunden for lige at bruge lidt flere penge på en 70'er end en 50'er? Nu regner jeg nemlig ikke lige umidelbart med at spille i 3D (går måske eyefinity i fremtide).

  • Hvis du skal køre Eyefinity i fremtiden, så ville jeg tage det største kort jeg kunne få fingre i. Tror du i den lange bane vil være mere tilfreds med HD7970, hvis du skal have flere skærme til og køre den høje opløsning, der nu følger med sådan en tre skærme.
    Desuden går du jo fra et potent setup med de to GTX560, så det ville være fjollet ikke at købe noget, man er sikker på vil overgå ens tidligere kort. Så kan du langt henne ad vejen evt. smide endnu et HD7970 i maskinen, der burde give den en lang levetid.


    HD7970: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=748621
    HD7950: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=741889


    Har valgt begge modeller med nogle bedre kølere monteret, da reference-køleren skulle være ret larmende og køle mindre fantastisk.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ok ud fra dette regner jeg med en Sapphire 7970 OC, men skal lige være sikker på at der er ikke er nogle problemer med at bruge et PCI-E 3.0 kort på et 2.0 motherboard?