1

mandag, 30. juli 2012, 17:30

Blæser til grafikkort

Jeg har et problem med blæseren til mit grafikkort. At skrue blæserhastigheden op og ned er ikke noget problem - men det virker kun i intervallet 40-85%.
Jeg vil meget gerne have mulighed for, at skrue min blæserhastighed ned til eventuelt 10%, når jeg alligevel bare surfer på nettet osv. Synes selv jeg har prøvet det meste - BIOS, tredjepartssoftware, samt nvidia kontrolpanel, der ellers har en rigtig smart funktion, hvor man kan lave blæserprofiler/grafikkortsprofiler.

Mit kort er et gtx 570 fra inno3D - men jeg er ikke sikker på, at min GPU blæser er stock, har nemlig købt pc'en hos Topdata.

Håber der er nogen, der kan hjælpe?

Har prøvet at spørge en gang, men jeg har endnu ikke fået noget ordentligt svar
Har desuden prøve MSI afterburner

2

mandag, 30. juli 2012, 22:34

hvad fejler din anden tråd?

3

mandag, 30. juli 2012, 23:49

Der er tilsyneladende ingen aktivitet i min anden tråd..

4

tirsdag, 31. juli 2012, 00:31

måske fordi der ikke er en løsning indtil videre...

5

tirsdag, 31. juli 2012, 08:38

Flash bios med en du har moddet, burde løse dit problem, kan ikke se hvor begrænsningen ellers skulle være.
Det kan også være gammelt software der laver rod i det, jeg havde også problemer med det engang, var pga jeg havde haft rivatuner installeret, og ville derefter bruge afterburner, hvilket ikke virkede..

6

onsdag, 1. august 2012, 11:15

Tænker vel, at de 40% er en fabriksbegrænsning?

7

onsdag, 1. august 2012, 12:16

Tænker vel, at de 40% er en fabriksbegrænsning?

I så fald burde begrænsningen ligge i kortets BIOS, det har den ihf hidtil gjort. På mit gtx295 er den nedre grænse vist 30%.

*Edit

Begrænsningen ligger i BIOS, her er en tråd og BIOS "fix" for EVGA kort.
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=725069&mpage=1

Det er nemt nok at lave om i kortets BIOS og flashe det, og det er den eneste udvej hvis du vil have lavere fanspeed end de 40%.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "noxon" (01.08.2012, 12:24)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.