BSOD memory_managment

  • Min computer er begyndt at spontant blue screene, med meddelsen MEMORY_MANAGMENT et eller andet. Hvad kan dette skyltes? har læst mig frem til at det kan skyltes RAM, som er defekte eller noget i den dur. Kan det passe? her er min minidump fil, hvis i kan bruge den til noget :D
    http://www.mediafire.com/?9cb49c03e7vpoat

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

    Rettet 2 gange, sidst af onkel234 ().

  • Det er muligt, prøv at køre en test med et program beregnet til at teste om det er dine RAM der giver problemer, som f.eks. memtest86+


    Det kan også være en masse andre ting der giver problemer, som f.eks. drivere, virus eller andet.
    Har du fornyligt lavet nogen ændringer på din computer?


    Bare for en god ordens skyld må du også gerne oplyse hvilke komponenter der sidder i din computer osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • altså har kørt PRIME95 i godt og vel 2 en halv time, og har lige skannet min computer med bullguard for virus, og der var intet. det skal siges at min computer er købt færdig samlet ved Sharkgaming.dk mine specs:
    AMD FX 6100
    Gigabyte GA-78LMT-S2P
    WD caviar black 500 GB
    Cooler Master 500 W
    XFX radeon 6850 1 GB
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Ikke for noget, men prime95 er (i mine øjne)ikke et program man anvender til at teste RAM med, det er mere stress test det er velegnet til.
    Jeg vil stadigvæk anbefale dig at køre memtest86+


    Jeg er ikke bekendt med de RAM, det ligner noget sharkgaming har rebranded
    En mulighed med dem, er at de ikke er indstillet til den rigtige spændingsforskel, men inden du går i gang med at undersøge det, så prøv at køre den test.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvordan virker programmet?

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • læg programmet på en USB stick eller brænd det ud på en cd, så boot op på det, og det vil køre inden windows loader.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Programmet fungerer ved at man klargører et medie med programmet på, dernæst skal du slukke computeren og få den til at boote op fra det medie du har valgt.
    Fordelen er at man på den måde udelukker Windows osv. fra ligningen og computeren kun tester rammene, det giver et bedre svar på om det er dine RAM der er problemet.


    Altså, hvis du vælger cd udgaven, skal du brænde iso filen på en disk, hvis du vælger USB udgaven, skal du installere det på en USB nøgle fra Windows.
    Du får computeren til at boote op fra det valgte medie, ved at ændre boot prioritet i BIOS eller hvis din BIOS har en hurtig boot selection menu.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • skal jeg gøre det med et eller 2 ram sticks?

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Til at starte med syntes jeg du skal teste med begge to, hvis du finder et problem så kan du prøve at køre med éen ad gangen.


    Vær i øvrigt opmærksom på at det kan tage ret lang tid.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja så har programmet jo ramt en fejl i løbet af dens mange testforløb.


    Så må du åbne kabinettet og teste hvert stang hvert for sig og se om det er en fejl på den ene af dem, eller om det eventuelt kan være bundkortet der har problemer i en af banerne.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Altså nu har jeg snakket med sharkgaming, som siger det er en defekt ram block, og at de derfor sender mig nogle nye sticks.

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Nåja det var da udmærket service - så må man jo håbe at det er RAM det er galt med og ikke eventuelt bundkortet. Men det vil tiden jo hurtigt vise :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jada, men tak for hjælpen:D

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Så har jeg modtaget de nye RAM, og nu er problemet forsvundet, tak for hjælpen:D

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions