Blæser til grafikkort

  • Jeg har et problem med blæseren til mit grafikkort. At skrue blæserhastigheden op og ned er ikke noget problem - men det virker kun i intervallet 40-85%.
    Jeg vil meget gerne have mulighed for, at skrue min blæserhastighed ned til eventuelt 10%, når jeg alligevel bare surfer på nettet osv. Synes selv jeg har prøvet det meste - BIOS, tredjepartssoftware, samt nvidia kontrolpanel, der ellers har en rigtig smart funktion, hvor man kan lave blæserprofiler/grafikkortsprofiler.


    Mit kort er et gtx 570 fra inno3D - men jeg er ikke sikker på, at min GPU blæser er stock, har nemlig købt pc'en hos Topdata.


    Håber der er nogen, der kan hjælpe?

  • kan ikke se hvorfor det ikke skulle være stock cooler der sider på. da de vil løbe ind i garenti problemer ved at skifte den og så sælge den i en computer. men det er da muligt. udover det vill det være dumt at sætte den ned på 10%. det er alt for lavt. den skal ligge på omkring 30-40% når du bare surfer på nettet. hvis det er støj der er et probelm vil jeg råde dit til at kigge på noget vandkølige. eller en after market cooler til dit gfx. Vand ville være at fortrække. men somsagt 10% vil være for lavt.


    Ps. har du prøvet MSI afterburner. der skulle du kunne sætte den lige som du lyster. men gå nu ikke for lavt

  • kan ikke se hvorfor det ikke skulle være stock cooler der sider på. da de vil løbe ind i garenti problemer ved at skifte den og så sælge den i en computer. men det er da muligt. udover det vill det være dumt at sætte den ned på 10%. det er alt for lavt. den skal ligge på omkring 30-40% når du bare surfer på nettet. hvis det er støj der er et probelm vil jeg råde dit til at kigge på noget vandkølige. eller en after market cooler til dit gfx. Vand ville være at fortrække. men somsagt 10% vil være for lavt.


    Ps. har du prøvet MSI afterburner. der skulle du kunne sætte den lige som du lyster. men gå nu ikke for lavt

    Mine temperaturer er jo helt fine - om så jeg skruede blæseren ned på 10%? når jeg spiller runder temperaturen i hvert fald 70... og idle ligger den stabilt på 36-40 grader.


    Anyway så virker msi afterburner ikke under de 40%