Asus bærbar kan ikke starte op.

  • Hej Tweak,


    Jeg har haft min bærbar med på ferie, har ikke haft den fremme overhovedet, og den er blevet behandlet godt under hele turen. Har haft den med som håndbagage så den er ikke blevet kastet rundt med osv.


    Men efter jeg er kommet hjem kan den ikke starte op. Når jeg trykker på tændknappen kommer der lys i den og dvd drevet starter op, derefter går der omkring 10 sekunder hvor der ikke sker noget, efter de 10 sekunder starter blæserne op på rimelig højt blus og så står den ellers bare og kører sådan med sort skærm indtil jeg slukker den igen.


    Har prøvet et par gange hvor den bare lige starter op og går ud igen, men hvor 2 lys "knapper" med en hængelås med et 1 tal og et A lyser inden den går ud. (Der sker stadig ikke noget på skærmen)


    Hvad kan der være galt?


    Mvh Kenni

  • Først og fremmest, syntes jeg at du skal starte med at finde manualen til den computer, eventuelt på asus' hjemmeside.
    Det du skal kigge efter er en fejlkode tabel, for det lyder som om den 1A kode du ser, er en BIOS fejlkode, så der burde stå noget i manualen om hvad det betyder.


    Ellers, det eneste jeg umiddelbart kan anbefale dig at prøve, er at frakoble batteriet fra din computer og prøve at tænde computeren, kun med strøm forsyningen tilsluttet. Pointen er at udelukke at batteriet kan være årsagen til dine problemer.


    Desværre er bærbare computere lukkede systemer, så det er relativt sjældent at man kan gøre noget selv, hvis der skulle være sket en hardware fejl.
    Derfor tror jeg at du (hvis du ikke kan finde nogle clues fra manualen, eller tricket med batteriet ikke virker) er nødsaget til at tage kontakt til Asus/butikken der solgte din computer, hvis der altså stadigvæk er reklamationsret på den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er samme symptomer som min søsters bærbar havde efter der var spildt en kop kaffe i den. Den var færdig.


    Sååh den lyder rimelig død.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Nogen der ved om der er 2 eller 3 års garanti på en asus bærbar ?


    Hvis min garanti er udløbet synes i så jeg stadigvæk skal sende min bærbar ind til asus og få den lavet eller skal jeg bare tage ned til min lokale computer mand ?


    Mvh Kenni

  • Ingen anelse desværre, men har du prøvet at kigge på Asus' hjemmeside? eller kontaktet dem?


    Med hensyn til reperation, så vil jeg umiddelbart tage Asus' anbefalede værksted fremfor den lokale computer mand, af den simple årsag at det efterhånden er sjældent at man reparerer computere med andet end udskiftningsdele og det kræver at de har adgang til delene.


    Kort fortalt: kontakt Asus og hør om de kan hjælpe dig.


    Var det en dyr computer? for i mange tilfælde er det ikke billigt at reparere computere, så jeg kan anbefale dig at gøre dig nogle tanker om hvad du mener at din computer er værd og hvor meget du kan bruge på den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.