BSOD / Memory Mangement / No boot device

  • Hey alle, jeg har nogen underlige problemmer med min maskine,
    jeg for dagligt nu BSOD med Memory Mangement, og når den booter op efter et crash så virker musen ikke? Jeg er nød til at tage den ud og sætte den i igen så virker dertil så nogen gange for jeg no boot device.


    Jeg køre med Corsair Force 3 som main HDD og tænker det måske er den som volder mig problemmer men det bare et gæt er der noget jeg kan gøre for at komme tættere på en løsning?

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • download hw32
    åbn programmet se på summery find drive kik så sata find firmvare version for sdd
    det her begyndels for udlukke problemer

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • jeg havde samme problem i min gamle computer, det løste sig da jeg købte et nyt bundkort og samtidig gik fra ide til AHCI.


    jeg køre med en 1000 gb hardisk og en 120gb force3


    men jeg går udfra at du allerede køre AHCI?

  • jeg havde samme problem i min gamle computer, det løste sig da jeg købte et nyt bundkort og samtidig gik fra ide til AHCI.


    jeg køre med en 1000 gb hardisk og en 120gb force3


    men jeg går udfra at du allerede køre AHCI?

    Yeah køre AHCI på SSD disken, og RAID på min anden controller til mine 2x WD.


    Jeg har opdateret firmware til 1.3.2 istedet for 1.3 på SSD'en som var lidt besværligt da update toolet ikke kunne finde SSD'en på den almindelige controller men det lykkedes det virker til at det har løst problemmet måske jeg har ihvertfald ikke fået nogen BSOD siden men kan jo være det kommer igen. Må lige give det et par dage mere

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU