Usb til minijack

  • Hej.
    Jeg har et usb headset, men da jeg føler at mit lydkort bare samler støv inde i kassen, ville jeg gerne have headsettet sat til kortet, så derfor leder jeg efter en adapter som kan transformere et usb om til et minijack.
    Google plejer at være min ven, men jeg kan ikke rigtigt finde noget. kun USB til minijack HUN, og det kan jeg ikke rigtigt bruge. Kan man overhovedet få det, og hvis da, hvor så?


    Tak for forhånd:)

  • Nej du skal ikke regne med at kunne ændre USB til mini jack.


    Bemærk at USB bliver ikke anvendt udelukkende til lydsignal overføring, der er et USB lydkort indbygget i dit headset.
    Hvilket headset har du i øvrigt? i mange tilfælde kan man frakoble USB lydkortet fra headsettet og det er muligt at du kan gøre det samme med dit headset.


    Selvfølgelig kan det i sidste ende lade sig gøre, men det vil være fuldstændigt spild af tid, da det vil være USB lydkortet indbygget i headsettet der sætter begrænsningerne, samt du skal ud i en masse konverteringer for at det kan lade sig gøre(forestil dig en mini computer, der optager lyd der kommer ind og afspiller det via USB lydkortet).


    Kort fortalt, nej du kan ikke konvertere USB til minijack, men prøv at se om du kan frakoble USB lydkortet fra dit headset.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hm det var ærgerligt!
    Det er et Trust 5.1. Ja det er et lydkort indbygget i, men jeg troede ikke at det som sådan ville tage "styringen"
    Man kan sikkert godt frakoble det, men da jeg ikke ligefrem er særlig erfaren på lige det område så tør jeg ikke rigtigt, det ville være surt at ødelægge det! Men så må mit lydkort bare samle lidt mere støv indtil jeg skal have et nyt headset :/


    tak for svaret :cheers: