pc køre skidt efter skift fra nvidia 7900 gs til radeon 6870

  • jeg har været ude og investere i et saphire radeon hd 6870, men efter jeg har installeret det køre maskinen virkelig dårligt. den er vildt lang tid om at gå ind i spillende og lacker meget i spil.


    det eneste jeg har gjort efter jeg satte kortet i er at slette nvidia driveren, men desværre først efter jeg havde installeret catalyst.


    er der andet jeg skal gøre?

    Bundkort: Asus p5q SE Plus.
    Processor: Intel Core 2 Quad Q6600.
    Grafikkort: Saphire Radeon HD 6870.
    Strømforsyning: Ocz 600W ModXtream Pro.
    Ram: 8 GB DDR2.
    Køler: Zalman.

  • Have også problemer med mit 6870 i starten men efter to
    fragmenteringer korte det godt igen og husk at opdatere din amd driver, kan også husk at jeg fik løst det på en måde men kan ikke huske hvornår ! got dammet 15 årige hjerne

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Når du siger Fragmenteringer, mener du så formateringer?

    Bundkort: Asus p5q SE Plus.
    Processor: Intel Core 2 Quad Q6600.
    Grafikkort: Saphire Radeon HD 6870.
    Strømforsyning: Ocz 600W ModXtream Pro.
    Ram: 8 GB DDR2.
    Køler: Zalman.

  • Hent DriverSweeper eller DriverCleaner og installer programmet.


    Gå ind i programmer i kontrolpanelet og afinstaler nvidia og AMD grafikdriverne.


    Så kører du ovenstående program og sletter hvad der hedder AMD/ATI og Nvidia grafikdrivere, som så sletter alt det der stadig ligger tilbage af dem.


    Hent seneste Catalyst og installer denne. Genstart de gange pcen beder dig om det umdervejs.


    Hvad består resten af din PC af og især hvilken strømforsyning sidder der i?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har lige købt en ocz 600w modxstream psu
    P4 3 GHz
    Asus p5q Pro se plus bundkort
    8 gb DDR3 ram

    Bundkort: Asus p5q SE Plus.
    Processor: Intel Core 2 Quad Q6600.
    Grafikkort: Saphire Radeon HD 6870.
    Strømforsyning: Ocz 600W ModXtream Pro.
    Ram: 8 GB DDR2.
    Køler: Zalman.

  • Prøv at se om det jeg foreslog hjalp. Din strømforsyning skulle være fin, men du har en kæmpe bottleneck i din cpu. Dit grafikkort er voldsomt overkill til sådan en Pentium og den bør skiftes ud, hvis du vil have fuldt udbytte af dit nye grafikkort.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nej ved godt den cpu skal skiftes men havde regnet med det blev lidt bedre med et andet grafikkort, men det er også det næste der bliver skiftet. Har kigget på et asus p8z77 v Pro. Er det ikke et udemærket bundkort til prisen?

    Bundkort: Asus p5q SE Plus.
    Processor: Intel Core 2 Quad Q6600.
    Grafikkort: Saphire Radeon HD 6870.
    Strømforsyning: Ocz 600W ModXtream Pro.
    Ram: 8 GB DDR2.
    Køler: Zalman.

  • Når du siger Fragmenteringer, mener du så formateringer?

    nej en fragmentering er hvor du geninstallere dit OS/ sletter alt :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • nej en fragmentering er hvor du geninstallere dit OS/ sletter alt :D


    Ah det passer så ikke lige :D , den har du godt nok fået byttet om på :whistling: .
    Fragmentering er når dine filer ligger smidt ud over hele din HD og et program ikke fungerer helt efter hensigten hvilket du afhjælper med en defragmentering af din HD ^^ .


    Formattering er når du sletter hele din HD og laver en total geninstallation ;) .


    Trådstarter, kør en tur med driversweeper


    Så sætter du flueben i både Nvidia og AMD driver og fjerner begge dele, lav en genstart, så geninstaller din nye AMD driver og problemerne er overstået.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ja var endelig også det jeg mente :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • lav en ny install af windows 7
    men først skal ud restte bundkortet ,pil cmos batteriet ud vent 3 min ,sæt det igen, husk der ikke må være strøm, på pc fra psu, så ud med strømstikket
    installer windows 7, windows 7 har chipsset driver , for dette bundkort der ikke laves noget.
    så henter hos amd grafikkort driver
    http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
    den sidste nye hedder 12.6
    alt efter hvilket windows 7 du har 32bit hedder x86 ellers er 64 bits
    husk derefter installer alle driver til lan, lydkort, osv antivirus også
    efter det er gjort skal du opdater windows fra windows update incl servicepak 1
    det sidte du skal gøre er instakllere direkx driver
    så skulle din pc være optimeret

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts