Problemer med mit GFX 580 - hjælp!

  • Hej,


    Jeg har kæmpe problemer med mit ASUS GTX580, 1,5gb ram, CUDA Core: 512. Model name: ENGTX80. Chipname: GF110. BIOS: ENGTX580. VB Ver. 70.10.17.00.AS05.


    Driveren siger: "Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version xxx.xx stopped responding and has recovered"
    Det er som om, at når dette sker så stopper blæseren helt. Og så gør der lidt tid før den starter igen.


    Restarter uden grund
    Grønne prikker over det hele - sporadisk
    Lukker spil ned og laver fejlmeldinger



    Jeg har prøvet 3 forskellige drivere.
    Har fjernet alt støv i kabinettet.
    Har prøvet manuelt at styre blæsehastigheden fra alt mellem 0-100% speed.
    Har prøvet at styre blæsehastigheden til forskellige temperaturniveauer på gfx'en.
    Har prøvet via. "ASUS smart docter" at neddrosle vcore, engine & Memory ift. default.
    Har prøvet efter gentagende fejl at "reparer" Windows
    Har prøvet efter gentagende fejl at gendanne systemet ift. tidligere.



    WHAT TO DO?!?! Hvad søren kan det være? Hvad kan jeg gøre? Kortet er mindre end 6mdr!!


    [Blocked Image: http://i46.tinypic.com/2ccma8o.png]
    [Blocked Image: http://i45.tinypic.com/2u5s2ae.png]


    Billeder er udtrykket for den fejl jeg får hele tiden!

  • Hvis jeg ikke husker galt er de grønne prikker et tegn på fejl på vram (grafikkortets hukommelse).


    Prøv at åbne GpuZ og se om du kan aflæse temps på vram. Hvis de er høje så rens køleren, men hvis ikke kunne det være et tegn på at de er defekte og dit kort skal udskiftes.
    Du kan evt prøve at underclocke vram via Asus Smartdoctor eller MSI Afterburner og se om det hjælper på det (kun memory og måske lidt mere end du prøvede tidligere).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvis jeg ikke husker galt er de grønne prikker et tegn på fejl på vram (grafikkortets hukommelse).


    Prøv at åbne GpuZ og se om du kan aflæse temps på vram. Hvis de er høje så rens køleren, men hvis ikke kunne det være et tegn på at de er defekte og dit kort skal udskiftes.
    Du kan evt prøve at underclocke vram via Asus Smartdoctor eller MSI Afterburner og se om det hjælper på det (kun memory og måske lidt mere end du prøvede tidligere).


    Kan du guide mig lidt med det der underclocke vram? Jeg har intet forstand på sådanne ting!

  • Måske jeg bør skrive at mit setup er:


    - Corsair SSD Force Series 3, 120GB, SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/510MB/s read/write, SandForce® SF-2281
    - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Kit 2 x 4GB, Blue, CL9-9-9-24, 1.5V, Low Vengeance Heatspreader, 240 pin
    -Intel® Core i7-2600K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed w/fan
    -Corsair TX V2 850W PSU, ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 4x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Blæser,
    - ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155, ATX, Z68, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s,USB3.0,FW,VGA,DVI,HDMI, EFI
    -Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Køler 755/1155/1156/1366, 939/940/AM2/AM2+/AM3, 600~2000 RPM, 21~76 CFM,13~32 dBA
    -ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, PCI-Express 2.0,"DirectCU II", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, DisplayPort


    Alt i et Fractal Design Define R3.


    ALT ER STANDARD OG IKKE CLOCKET!

  • prøv i Nvidia Kontrolpanel under PhysX og sæt den til GTX 580, se om det løser dit problem hvis ik så prøv at stress teste dit GTX580 kan jo være at den ik blir kølet ordenligt så en rengøre af køleren, og udskifting a køle pasta på gpu'en måske vil hjælpe.

  • prøv i Nvidia Kontrolpanel under PhysX og sæt den til GTX 580, se om det løser dit problem hvis ik så prøv at stress teste dit GTX580 kan jo være at den ik blir kølet ordenligt så en rengøre af køleren, og udskifting a køle pasta på gpu'en måske vil hjælpe.


    Har netop prøvet det med PhysX - det kunne jeg finde ud af :)


    Hvordan stress tester jeg det? Jeg er ikke så god til comps - derfor jeg har brug for hjælp...

  • prøv 3DMark11, OCCT, el. bare sæt dig til at game et el. andet spil som kræver meget at computeren og se hva der sker og hold øje med tempratur på dit gfx.


    hvis du miniere gpu-z og lader den køre mens du gamer kan du bruger TechPowerUP OSD Server som W1zzard har lavet som gir stats fra GPU-Z alså temps og alt det.


    TechPowerUp OSD Server: new beta build (TechPowerUp.com)


    Eller når jeg spiller D3 sker disse fejl netop... med at driveren failer også fucker compen op fuld stændigt efter nogle gange - så fryser alt og bliver nødt til at hardboote - evt. går den helt i sort skærm...


    Og vil mene at D3 ikke engang er at stress teste... :O Men jeg ved at GFX GPU stiger - hvile er omkring ~30 - den går op omkring 45-55 i grader ved D3 og andre lign. spil... men det er jo ingenting så vidt jeg ved...

  • nej 55c er intet når max temp er 97c.


    du køre med Nyste Beta Driver ik?


    ved de sidste par drivere har fixed lidt til D3 os.


    du har ik et andet GFX du evt. kan prøve at teste med?


  • Pt. køre jeg med en gammel driver - den som jeg installerede kortet med - dengang der ingen problemer var - efter 1-2 uger med D3 på compen har alt været skod (1-2uger efter release :) - fordi der var compen tæt 24/7 og den klarede D3 ekstremt godt - men efter den tid har der været bøvl! Og det er simpelthen det jeg ikke forstår!


    Har desværre ikke et andet GFX jeg kan prøve med :(

  • har du prøvet dit GFX i nr. 2 PCI-Express x16 port for at se om den gør det samme evt?


    fordi hvis du mener det er et driver problem så synes jeg det lyder underligt har ik hørt som så mange med GTX 500 serien som har haft de problemer med de nyere drivere.


    brugte selv alle Beta drivere og WHQL drivere på mit gamle GTX 570 uden problemer og nu med mit GTX 680 bruger jeg os den nyeste Beta Driver, gamer så ik D3 da det ik rigtig siger mig noget, har set en kammi game det.


    evt. prøv at afinstaller Asus SmartDoctor, ved flere har problemer med Asus' nyeste GPU Tweak som får maskinen til at fryse og lock up.


    så mon SmartDoctor os kan tør jeg ik svare på.


  • Har netop afprøvet det i et andet PCI-E x16 slot - og der er samme problemer..


    Og jeg påstår ikke det er et driver problemer - jeg aner jo netop ikke hvad problemet er - jeg har ikke så meget forstand på computere :) Jeg kan "samle" dem også kan jeg spille/arbejde på dem :D



    Nu når det ikke er - hva søren kan jeg så prøve?

  • prøv at afinstaller Asus SmartDoctor hvis det ik hjælper vil jeg sige prøv med et andet gfx fordi gør den det samme med det er det bundkortet og ik gfx.

  • prøv at afinstaller Asus SmartDoctor hvis det ik hjælper vil jeg sige prøv med et andet gfx fordi gør den det samme med det er det bundkortet og ik gfx.


    Har lige afinstalleret og prøver igen med d3 = samme fejl... har desværre ikke andet GFX før mandag - hvor jeg nok også sender dette kort til RMA hos komplett.

  • Inden du sender kortet ind, så prøv den lige i en anden maskine evt. hos en ven for at se om fejlen osse kommer der ?.
    Når driveren holder op med at svare, så er det normalt et software problem som er skyld i det.


    Prøv at køre en tur med driversweeper , så fjern at vedr. driveren gælder især hvis du har skiftet fra AMD til Nvidia ellers kan der have gået noget galt under download af den nye driver. DL driveren igen og prøv en gen installering.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Inden du sender kortet ind, så prøv den lige i en anden maskine evt. hos en ven for at se om fejlen osse kommer der ?.
    Når driveren holder op med at svare, så er det normalt et software problem som er skyld i det.


    Prøv at køre en tur med driversweeper , så fjern at vedr. driveren gælder især hvis du har skiftet fra AMD til Nvidia ellers kan der have gået noget galt under download af den nye driver. DL driveren igen og prøv en gen installering.


    Mvh
    Sam


    Har aldrig haft AMD. Og eftersom jeg har prøvet med 3-4 forskellige driver er det næsten sikkert det ikke kan være pga. fejl af DL.


    Flere mere det er hardware fejl, så jeg tager den satsning. Med mindre andre kan komme op med noget jeg kan prøve inden mandag.

  • Afinstaller driveren og brug programmet Ebo foreslår til at fjerne driveren helt bagefter. Der kan være mange sjove problemer med driver, som kan ordnes ved hjælp af det.
    Jeg er ret overbevist om at du har et problem med vram, hvis det er små sandkornsagtige grønne prikker, du har på skærmen, da mit første gtx480 gjorde præcis det.
    Det er dog bedst at have udelukket driverfejl 100% inden man sender ind til rma :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Afinstaller driveren og brug programmet Ebo foreslår til at fjerne driveren helt bagefter. Der kan være mange sjove problemer med driver, som kan ordnes ved hjælp af det.
    Jeg er ret overbevist om at du har et problem med vram, hvis det er små sandkornsagtige grønne prikker, du har på skærmen, da mit første gtx480 gjorde præcis det.
    Det er dog bedst at have udelukket driverfejl 100% inden man sender ind til rma :)


    Well jeg er tror klart det må være en HW fejl - specielt når min brors IT firma også mener det :)


    Og nu har jeg også lige prøvet at gøre ALT grafik på lowest i d3 og der er der ingen problemer, men blot jeg sætter fps lidt højere fucker den op igen..