• Hej TWEAK


    Da min nas er ved at være fyldt op med data og den max kan indeholde 2TB (DS207+) er jeg på udkig efter en ny NAS med plads til mere data.


    Jeg er super glad for min DS207+ men hvilken en skal jeg opgradere til?


    På forhånd tak


    Mvh Simon

  • Quote

    Hvad med at blive med Synology og så kigge på deres 4-disk nas, som 412+ ?


    /ask


    +1 klippe stabil NAS med virkelig god ydelse.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • +1 klippe stabil NAS med virkelig god ydelse.

    hmm det var jo også en mulighed. Havde ikke lige tænkt på en 4 disk løsning. Men man kan jo næsten få 2 styks DS 212+ for den pris som en 412+ koster.


    Men jeg vil nok gerne holde fat i Synology - så kan den gamle stå som en ekstra backup af de super vigtige ting på en anden adresse :)


    Er de nye 2012 versioner virkelig så meget bedre end 2011 modellerne at de er mer' prisen værd:
    http://www.edbpriser.dk/comput…d%22LE%22)%C2%A7&count=50


    Man kan jo få en 4 disk 2011 model for samme pris som en 2 disk 2012 model. På denne oversigt ser DS411 ud til at være meget ens med DS212+
    http://www.synology.com/produc…=84%2C90#compare_show_top
    + de kan begge to køre med DSM4.0

  • Nu kikker du jo også på 2 forskellige størrelser. Der er ikke meget pris forskel på to modeller i samme størrelse fra forskelle størrelser.


    Der er der tilgengæld hvis du køber brugt!

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Som gaming-kig skriver så er forskellen ikke så står hvis du sammenligner "+" med "+" fra hhv 11 og 12.
    Hvis du ikke har noget i mod at handle brugt, som kommer der ofte (sådan da) 4 bay NAS til salg til, og de plejer at ligger omkring 50-60% af nypris.


    Der er lidt hardware forskel på 11 og 12 modellerne, men hvis det er til ren streaming og små opgaver så er det ikke noget du vil kunne mærke. Grunden til at jeg skrev 412+ var at det er den eneste 12 udgave af deres 4 bay NAS indtil videre (du må på ingen måde hænge mig op på det, men deres 411 kom i august-september sidste år, og synology plejer at holde ret præcist et år imellem nye udgaver).


    /ask

  • Opliver lige min gamle tråd. Jeg er nu kommet frem til at følgende vil være en godt bud/køb for mig:


    1 stk DS213 + (2700kr)
    http://www.edbpriser.dk/nas-la…ion-ds213-id-6943543.aspx


    2 stk WD Caviar Green (1100kr)


    http://www.edbpriser.dk/harddi…ezrx-3-tb-id-4850351.aspx


    Det bliver en total pris på ca 5000kr og der vil være 3 TB data i RAID 1 som jeg kan bruge. Men kan jeg opnå noget bedre ved fx at købe en DS411 og så fire mindre diske?


    mvh Stubkier

  • Hvis jeg var dig ville jeg kigge en gang på WDs nye "Red" serie, som er specifikt beregnet på brug i NAS' de burde være et bedre valg, når nu de er beregnet til formålet.


    Umiddelbart syntes jeg i øvrigt at den NAS er ret dyr, ud fra hvad du har beskrevet, har jeg svært ved at se behovet for en så dyr NAS.


    Med hensyn til at købe en DS411, så syntes jeg at du skal lade være med at købe den, af den simple årsag at det er ved at være et ældre produkt og mig bekendt har Synology for vane at stoppe med at opdatere softwaren til deres ældre NAS'

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvis jeg var dig ville jeg kigge en gang på WDs nye "Red" serie, som er specifikt beregnet på brug i NAS' de burde være et bedre valg, når nu de er beregnet til formålet.


    Umiddelbart syntes jeg i øvrigt at den NAS er ret dyr, ud fra hvad du har beskrevet, har jeg svært ved at se behovet for en så dyr NAS.


    Med hensyn til at købe en DS411, så syntes jeg at du skal lade være med at købe den, af den simple årsag at det er ved at være et ældre produkt og mig bekendt har Synology for vane at stoppe med at opdatere softwaren til deres ældre NAS'

    Tak for dit indput - det blive sat meget pris på det i den anden ende :)


    Med dit råd i mente kunne det være at en Ds413J var et bedre bud?
    http://www.dustinhome.dk/produ…logy-disk-station-ds413j/


    Den koster jo ca det sammen med tilgengæld for jeg/vi mulighed for masse af plads.


    Sammenligner jeg DS413j med min nuværende DS207+ er det jo også meget bedre på specs + understøtter DMS4.0


    Man kunne jo også vælge en Ds213 eller DS213j - det er alt for mange valg. Men er gået væk fra + modellerne og det skal også gerne være en 13'e model så man er sikker på support 4 år endnu.

  • Jeg ville klart vælge DS413J hvis jeg var dig.


    Og overvej lige WD' Red serie af harddiske. De er lidt dyrere men de er også næsten på højde med server diske.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Hvis du gerne vil have plads til 4 diske, så tror jeg at den 413j er rigtigt fornuftig, den ser ud til at have præcists samme specifikationer som ds411, men er noget billigere og er som sagt en nyere model.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.