• Tja hvis du skal had en gamer skærm og det skal være det bedste så tag et gik på den her
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648274

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Trist at budgettet er lidt stramt, da ovennævnte skærm er virkelig god.


    Jeg ved ikke umiddelbart noget om skærmen du selv linker, men ville nok anbefale BenQ eller Asus. Specielt BenQ har jeg haft rigtig god erfaring med.

  • nå lol have ikke set det med "
    og skal koste omkring det samme"
    så tag noget fra samsung eller benq

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • jeg vil også sige enten en samsung, benq eller asus. AOC er et budget mærke og det kan ses jeg havde afleveret mit tilbage på anden dagen.. (var så en 27" model).
    sådan noget her
    http://www.edbpriser.dk/skaerm…248h-sort-id-4510343.aspx


    http://www.edbpriser.dk/skaerm…gtig-roed-id-6437568.aspx
    http://www.edbpriser.dk/skaerm…blank-sort-id-638232.aspx
    vil dog sige tag ind i elgiganten/andre butikker og kig på dem! altsi godt lige have kigget på dem først!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Mange tak for hjælpen, men har noget noget om at en skærm med ips panel er en god skærm og det har nogle af de her ikke ?


    Er det lige meget eller ?


    Fordelen ved et IPS panel er betragtningsvinkler samt farvegengivelse.
    Ulempen er at de ikke findes i 120Hz, som er gamernes foretrukne opdateringsfrekvens(eller rettere, jo højere jo bedre.)


    120Hz skærme bruger kun TN paneler da de P.T. er de eneste panaler der kan opdatere ved 120Hz, langt fra alle TN paneler kan dog køre 120Hz, så skærmen skal være opgivet til 120Hz for at drage fordel af dette.
    Ulempen er betragtningsvinkler og farvegengivelse.

  • Jeg vil helt klart anbefale Asus.


    Rigtig god skærm, og rigtig god service.


    Jeg havde en skærm som efter 23 måneder gik "lidt i stykker" - der en lille fejl på skærmen.
    Jeg kontaktede Asus om det.


    iløbet af en uge fik jeg en ny skærm tilsendt - leveret til døren, og fik af vide, at jeg bare skulle pakke den gamle ind i den nye skærms indpakning, og ringe på dette nummer - så vil de komme og hente den..


    - jeg skulle ikke betale så meget som en øre.


    vil nok anbefale et af disse to (den første er billigst)
    De har begge FullHD naturligvis, og de har begge 2ms. (jo laver ms jo bedre). Så vidt jeg kan se, har de også begge 76Hz, og ikke 60Hz, hvilket ellers er almindelig - hvor de helt dyre skærme er oppe på 120 Hz..


    den første er 23,6" (hvilket jeg også selv har, og synes er perfekt størelse)
    den anden er 24"
    Der er givet 2 links ved begge skærme.
    En til EDB priser, og en for forhandler.


    Skærm 1
    http://www.edbpriser.dk/skaerm…247h-sort-id-4959252.aspx -


    http://www.cinemagic.dk/shop/asus-ve247h-23-59787p.html -1305




    Skærm 2
    http://www.edbpriser.dk/skaerm…248h-sort-id-4510343.aspx


    http://www.cinemagic.dk/shop/asus-ve248h-24-59788p.html - 1328



    skærm 2 er den samme som et af de andre også har anbefalet.

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • En decideret "gamer" skærm på det budget? Nej. 8|


    Men du kan få en "udmærket" skærm til de penge hvis du ikke er for kræsen mht. til størrelse og billedkvalitet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis man ikke er kræsen, så er der rimelige skærme med TN paneler fra Samsung, BenQ, Asus m.fl. i størrelsen 23-24" med en pris omkring 12-1500kr.


    Om man er til 120hz eller IPS er ikke så relevant i det prisleje, da jeg tvivler på nogen af dem fås i det prisleje, men derfor ville jeg også hente en 500kr mere inden jeg skulle ud og købe en, da skærmen er måden hvorpå hele din visuelle oplevelse med PC'en kommer til live og derfor bør man i mine øjne sigte lidt højere end lavmålet.
    Hvis du vil gøre dig selv en tjeneste, så ville jeg lige prøve at gå ned i en butik og prøve en IPS-skærm, da jeg synes det er utroligt til forbedring de paneler giver ved en skærms generelle brug - noget jeg ikke mener 120hz, 300hz eller 800000000000000^2hz kan komme i nærheden af.
    Dette er bare et udtryk for de erfaringer jeg har haft med hensyn til at benytte 120hz skærme, da jeg vitterligt ikke kan se forbedringen af oplevelsen med dem - der er sikkert andre, der er stærk uenige.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • problemet med ips panel er de koster minimum 2000 og er ærlig talt ikke til gamere da deres ms ligger på 5-8 og gamere vil helst have under 5.


    Du kan lige så godt glemme en med ips panel da det er for folk der har pengende til det og er du på budget er et godt tn panel bedre.


    Og i andre skal da ikke sige han skal have en skærm med 120hz da han skal minimum op i 2000(igen!) og du skal ikke bruge mere end 60 hz alligevel medmindre du er seriøs cs gamer.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Du har helt ret i at ulempen ved IPS er at de er dyre, hvilket er derfor jeg mener at OP lige skal prøve en og sammenligne og så måske overveje at vente . Men da kun hvis han kan og ellers er det bare at vælge en TN skærm.


    Med hensyn til om man kan benytte IPS til at spille på, så er jeg helt uenig med dig. Det kan da godt være at professionelle gamere skal bruge hurtigere skærme, men til normale brugere som mig selv, der spiller næsten alt på amatørniveau, så vil jeg til enhver tid vælge billedkvalitet fremfor hz.
    Ligesom en F1 kører skal bruge en F1 bil, så kan alle vi andre godt klare os med mindre, men vi vil vel også gerne have en god køreoplevelse. Komfort eller hastighed er det vaæget står imellem her ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Og i andre skal da ikke sige han skal have en skærm med 120hz da han skal minimum op i 2000(igen!) og du skal ikke bruge mere end 60 hz alligevel medmindre du er seriøs cs gamer.


    Hold nu for helvede op med at fodre stereotyperne - det er ikke kun Counterstrike der kan gøre gavn af de 120hz... :thumbdown:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hold nu for helvede op med at fodre stereotyperne - det er ikke kun Counterstrike der kan gøre gavn af de 120hz... :thumbdown:

    rolig rolig :pinch: det var bare et eksempel men fps spil generalt kan godt lide det..
    men spiller du rpg, rts, mmo osv er det ligegyldigt lige knap ihvertfald..

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Herrmansen: har du oplevet en mærkbar forskel med 120hz skærme? Ikke for at udforme krydsforhør, men hvilken skærm og hvilke spil mener du det giver en mærkbar forskel? Er selvfølgelig farvet af at jeg er mere til farve og dybde, men er altid frisk på at høre om andres opfattelse af samme :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har hørt fra mange at i cod og css skulle der være en stor forskel i hvordan dit spil føles

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Effekten? Overhovedet ikke mærkbar efter min mening. Men nu er jeg også typen der slår motion blur, FOV blur og jeg ved ikke hvad ellers fra.


    60Hz, Vsync og så er jeg fuldt tilfreds. Ingen af de 3d/120hz demonstrationer jeg har prøvet har imponeret.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu bruger jeg selv en 60Hz skærm også,
    og har ikke de store erfaringer med 120Hz skærme..





    Jeg har heller ikke sat mig for meget
    ind i lige dette emne, men så vidt jeg har forstået, så kræver det også at du
    har et grafik kort, og spil som kommer op over de 60 fps, før du overhovedet
    for noget nytte af 120Hz...





    sig til hvis jeg har misforstået noget -
    Jeg har som sagt ikke rigtigt undersøgt emnet så meget, men af hvad jeg
    overordnet set har forstået, så vil man umild bart ikke rigtigt kunne se nogen
    forskel på en 60 Hz og 120 Hz skærm, hvis man sidder og spiller med f.eks.
    40-45 fps..





    og ligesom man siger, at man ikke
    længere rigtigt kan se forskel så snart man kommer over 60fps.. så ved jeg
    heller ikke hvor stor betydningen vil være med en 120hz skærm.



    Personligt synes jeg godt jeg lidt kan
    fornemme lidt mere forbedring/flow/blødhed, men ikke noget som har den helt
    store betydning - det er dog lidt behageligere..





    Jeg har et 40" 400Hz TV som er af
    Samsungs seneste model (eller det var det for nogen måneder siden ihvertfald)..
    og da jeg satte min bærbar til, synes jeg ikke rigtigt at der var nogen særlig
    forskel i kvaliteten.



    - satte Warcraft 3 på med min bærbar -
    en Asus, med i5 på 2,9 GHz (turbo boost) og GT520 grafik kort samt 8GB RAM.





    Prøvede samme spil med min stationær som
    jo har betydeligt bedre grafik - hvor der klart er forskel pga. grafik kortet,
    men synes stadigt det kørte en smule mere flydende og blødt i forhold til på
    min computer skærm.





    Prøvede Assassin's Creed, med min stationær,
    hvor jeg så godt kunne mærke lidt forbedring på en 400Hz skærm





    - Jeg vil dog nok ikke gå ud og betale
    næsten det dobbelte for 120 Hz, da jeg synes at 60Hz er fint til mit behov.



    Jeg vil nok overveje det, og prøve at se
    om ikke jeg kunne finde en ordentlig 120hz skærm billigt, men vil ikke betale
    det dobbelte for det..





    så for at komme tilbage til emnet, og
    komme med en skærm til under 1500 kr,- til Gaming...






    Jeg vil klart anbefale et af de 2 Asus
    skærme jeg linkede til tidligere.





    De har begge lidt mere end 60Hz, hvis
    man er til det, men koster også omkring de 1300, lav MS, og som prikken over
    i'et - det er Asus..





    Efter min mening - fantastisk skærm til
    prisen, til den "almindelige" gamer..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU