Programmer svare ikke, Maskine fryser (Løst)

  • Hej



    Jeg har et lille problem med min ene computer, efter jeg har installeret en SSD og nye ram, holder maskinen op med at svare i forskellige programmer (firefox, word osv.) Udover dette bliver skærmen ghostlig, og fryser - så bliver nød til at genstarte.


    SSD bruges som primære boot, med Win7


    Hvad kan der være galt, er det SSD?



    AMD
    Phenom II x4 965



    ASUS
    M4A79T



    Corsair
    Vengeance 16 GB : 4 x 4 GB - DDR3 – 1600 Mhz



    OCZ
    Vertex Plus 120GB SSD – SATA300 (Updated til nyeste firmware)



    WD
    Green HDD 1TB SATA300



    WD
    Green HDD 2TB SATA300

    SONY DVD-RW - PATA



    Sapphire
    RADEON HD 6670 – 2GB DDR3

    Win 7 Home



    På forhånd tak


    Mvh
    Per

  • Hvis du mistænker dine ram, kan det anbefales at du kører en test på dem, med f.eks. memtest86+
    Det kan også sagtens være din SSD, jeg har ikke umiddelbart hørt noget godt om den model du har valgt, så det er en mulighed at den er årsagen.


    Da du installerede SSDen, geninstallerede du Windows, eller "flyttede" du den gamle? Geninstallation er naturligvis at foretrække.


    Et forslag kunne i øvrigt være at opdatere bundkortets BIOS, det er muligt at der er opdateringer, der fikser RAM kompatibilitets problemer og/eller tweaker indstillinger der kan hjælpe hvis man anvender en SSD.


    I sidste ende burde du kunne frakoble din SSD, installere Windows på en almindelig harddisk, for at se om der stadigvæk er problemer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej


    Jeg har installeret windows fra ny da jeg satte ssd i. Jeg har prøvet at updatere bundkortet, dog uden held..


    Jeg vil prøve at ændre indstillingere på både ram og ssd.

  • Hvad mener du med at du har prøvet at opdatere bundkort, men uden held?


    Hjalp det ikke, eller blev bundkortet ikke opdateret?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • reset pcen .ved cmosbatteriet i 3min og sæt det igen. husk der må ikke være strøm på pcen. tag strømstikket ud af psu, når du gør det.
    sæt rammen til 1333 mhz hvis det ikke hjælper sæt dem1054 mhz for se om det løser problemet.

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • tjek med memtest86+ som RTM skriver og se om den melder fejl, ka læse rundt om på nettet på de forskellige forums at folk med det ram kit du køre med køre omkring 1.8volt på dem så prøv at sæt dine ram til det i bios se om det gør maskinen stabil hvis ik så tror jeg det kunne være en dårlig ramblok derfor det altid er godt at teste med memtest86+.


    jeg blev glad sidste gang jeg skulle bruge memtest86+ da jeg så de havde lavet en "auto-installer for usb key" det var nemt og dejligt at bruge ^^

  • Husk at sikre dig rammen står til 1333mhz. Jeg antager du bruger en 125watt version af Phenom II x4 965 CPU'en.


    Husk at ha' den nyeste BIOS update.

  • Fejlen er nu rettet.. (næsten)


    Efter motherboard nu har været en tur ved Asus, kom de frem til at der var fejl på SATA Controllen, så den ville håndtere SSDer rigtig.


    Så har fået et helt nyt et gratis af Asus, dog ikke det samme, men et M5A99X Evo. Det klager jeg ikke over. :dance:


    Siger stor tak for alle jeres input.


    Mvh
    Per Christiansen