Gammel bærbar harddisk i ny stationær computwr

  • Hey folkens


    Har brug for lidt vejledning da jeg er igang med at færdigbygge min nye computer og er lidt i tvivl om harddisk.


    Jeg har en 2'5 Hitachi Travelstar HTS7210 80gb, 7200rpm SATA, fra en gammel bærbar pc der er brændt sammen. Billede vedlagt: http://thumbs1.ebaystatic.com/…4QGwMDOte7zWhJSOQ/140.jpg


    Jeg ønsker at bruge denne i min nye computer da jeg forsøger at spare penge hvor jeg kan og ikke har brug for særlig meget plads.


    Derfor ville jeg høre om det var muligt at bruge denne i min nye computer, og hvis ja, om der er nogle ting jeg skal tage højde for. Tænker eksempelvis på at der nødvendigvis ligger nogle gamle data på harddisken på nuværende tidspunkt, om disse skal slettes og den skal starte fra fresh, om jeg kan bruge den windows installation der ligger på den allerede eller om jeg skal ud og købe ny licens osv...


    Håber I kan give mig lidt råd om dette, for synes ikke jeg har kunnet få besvaret det fyldestgørende nok via en websearch.


    På Forhånd Tak

  • Der burde ikke være noget i vejen for at du kan anvende den harddisk i din computer, men du bør være opmærksom på at det er ikke en særligt hurtig harddisk (rent ud sagt den er langsom!)


    Windows burde umiddelbart være i stand til at formatere disken, når du reinstallerer, men du skal ikke regne med at kunne genanvende installationen eller licensen (da installationen/licensen med 99.99% sandsynlighed er bundet til den gamle computer).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.