Hvilke Bundkort? (Afstemning)

  • Hvilke AM3 + Bundkort (chipsæt 990FX) 10

    1. MSI 990FXA-GD65 (6) 60%
    2. ASUS Sabertooth 990FX (4) 40%
    3. ASRock 990FX Extreme3 (0) 0%
    4. Gigabyte GA-990FXA-D3 (0) 0%

    Hey dette er en forsættelse af min gamle tråd "
    Nyt Bundkort AM3+ (gamer) ", denne gang spørg jeg bare om hvad for nogle af de her bundkort jeg skal vægle, i må også godt kommer med forslag, en grund til jeres valg skader heller ikke :D skal bruge bundkorte til gaming :)


    maks budget: 1050 kroner

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Stemte MSI, men den står ret lige mellem Gigabyte og MSI i min bog. Har det lidt sådan, at hvis det skal være et Asus, så går jeg efter deres ROG serie.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • vil nok os selv had taget et fra msi hvis jeg skulle vælge mellem gigabyte og msi

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Stemte Sabertooth (surprise ;) ) kører utroligt stabilt, masser af features, rigtig gode komponenter og 5 års garanti.
    Har haft masser af andre mærker, men er altid vendt tilbage til asus.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • ja jeg vil gi Razorblade ret i at Asus Sabertooth er et fedt kort og har man ik pengene til ROG serien so vil jeg os helt klart vælge Sabertooth kortet har os selv stemt på den ^^

  • Synes nemlig også at asus er det bedste, da jeg har haft msi og gigabayte og synes ikke gigabyte er ret godt mens msi er okay men ikke noget specialt, derimod synes jeg at asus har det bedste bios og features men hvorfor er det lige Asrock ikke bliver rost så meget da jeg helt klart synes de har nogen nice ting på deres bundkort så som deres lydkort og ethernet men ved selvfølgelig ikke hvordan det køre da jeg ikke selv har prøvet det .


    Og vil det kunne betale sig at købe det fra en tysk hardware side?


    Hey har lige fået en donation fra det jeg kalder Forældre A/S :D og har råd til en Asus Crosshair V Formula men vil godt høre hvor stor forskel er der på kvalitet på lydkort ingame og via skype/teamspeak 3 og forskellen på de features der er på Asus Crosshair V Formula og Asus Sabertooth 990FX og pris performance

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 3 gange, sidst af jesper101996 ().

  • Synes nemlig også at asus er det bedste, da jeg har haft msi og gigabayte og synes ikke gigabyte er ret godt mens msi er okay men ikke noget specialt, derimod synes jeg at asus har det bedste bios og features men hvorfor er det lige Asrock ikke bliver rost så meget da jeg helt klart synes de har nogen nice ting på deres bundkort så som deres lydkort og ethernet men ved selvfølgelig ikke hvordan det køre da jeg ikke selv har prøvet det .


    Og vil det kunne betale sig at købe det fra en tysk hardware side?


    Hey har lige fået en donation fra det jeg kalder Forældre A/S :D og har råd til en Asus Crosshair V Formula men vil godt høre hvor stor forskel er der på kvalitet på lydkort ingame og via skype/teamspeak 3 og forskellen på de features der er på Asus Crosshair V Formula og Asus Sabertooth 990FX og pris performance


    jeg har os haft Gigabyte og MSI til mine Intel setups og så et enkelt ECS som jeg var gal for men da oc funktionede døde købte jeg et Asus Maximus IV Gene-Z//Gen3 da jeg synes at de bruger bla. lidt bedre onboard netkort som Intel istedet for Realtek og VIA lyd.

  • tror det ender med en sabertooth da jeg altid bare kan købe et bedre lydkort og enthernet lavet af intel plus at jeg så også har råd til ram :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Du skal ikke købe det dyrere kort for lydkortets skyld i hvert fald. Find du i stedet et brugt Creative XFI eller Asus lydkort og smid i.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • have jeg jo også tænkt mig det var derfor jeg ikke vil tag Asus Criossair Formula V fordi det der var den store forskel fra det og Sabertooth var lydkort og intel enthernet

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • have jeg jo også tænkt mig det var derfor jeg ikke vil tag Asus Criossair Formula V fordi det der var den store forskel fra det og Sabertooth var lydkort og intel enthernet


    Ville også bare udtrykke at jeg var enig i den ræsonnering :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nå okay lød bare ikke sådan :D men tak for alle de gode svar :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • have jeg jo også tænkt mig det var derfor jeg ikke vil tag Asus Criossair Formula V fordi det der var den store forskel fra det og Sabertooth var lydkort og intel enthernet


    nu har Sabertooth'et så Realtek 8111E Gigabit lan hvor Asus Crosshair V Formula har Intel, ved ik lige hvor du har Intel fra på Sabertooth, har jeg ik snakker om ved bare at jeg hellere vil tage Sabertooth'et hvis man ik vil købe et Crosshair V Formula.


    Intel onboard lan bruger faktisk mindre cpu end Atheros, Realtek og alle de andre når vi snakker onboard.

  • Lol sorry forkert skrevet tror jeg skrev den klokken 6 eller 7 om morgen uden nogen søvn, have ikke lige lagt mærke til det men mener at Asus Crossair har intel ethernet på sig og et specielt lydkort software mener så bare at en et lydkort ved siden af altid er bedre end dem onboard og gider heller ikke købe et bundkort med intel gigatyte når jeg kan købe det ved siden af, det var endelig bare det jeg mente :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • have jeg jo også tænkt mig det var derfor jeg ikke vil tag Asus Criossair Formula V fordi det der var den store forskel fra det og Sabertooth var lydkort og intel enthernet


    De forskelle er fuldstændigt ligegyldige - Det der betyder noget, er overclocknings egenskaberne Asus Crosshair Formular V har:)

  • Jo men hvis man bare skal lave normal overclocking så kan sabertooth da sagtens klare det

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jo men hvis man bare skal lave normal overclocking så kan sabertooth da sagtens klare det


    Mange har problemer, men det ser ud som om det er menneskerne som er problemet, og ikke bundkortet - Så sabertooth er sikkert fint, dog skal du vist være opmærksom på hvilken BIOS du bruger;)


    MSI har altid problemer med rammen.. :)

  • Har stemt MSI, da jeg selv har netop det bundkort og kan fortælle, at det er klippestabilt under alle forhold.


    Har aldrig haft MSI før dette bundkort, så der skulle lidt tilvænning til i bios, men på det bundkort har du top indstillingsmuligheder til OC, ganske som på Asus topserier.
    Før havde jeg altid brugt Gigabyte og har altid været godt tilfreds med dem, men det var tid for at prøve en anden producent, så hvorfor ikke MSI ?.


    Jeg blev rigtig positivt overrasket over hvad det kan præstere, især i forhold til prisforskellen. Så ved jeg jo godt at især Asus dyrere serier kommer med et hav af ekstra features, men husk lige at spørge digselv om du overhovedet får brug for det ?, jeg ved med migselv at det gjorde jeg ikke.
    Jeg gik efter et bundkort, som kan levere varen rent OC mæssigt, og jeg er fuldstændig ligeglad med tilbehørsprogrammer og features, som jeg aldrig kommer til at bruge, da det i mine øjne er OC delen som er den vigtige og intet andet, resten har jeg intet at bruge til overhovedet.


    Dnope hævder at MSI har problemer med ram kompatibilitet, det har jeg så ikke oplevet og jeg har kørt med 3 forskellige producenter på mit og det har virket med det samme. Samme kan jeg bestemt ikke sige om de Asus bundkort, som jeg har haft fingerene i, da det er den eneste producent som jeg har været ude for, som notorisk altid undervolter til ram og chipset.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Dnope hævder at MSI har problemer med ram kompatibilitet, det har jeg så ikke oplevet og jeg har kørt med 3 forskellige producenter på mit og det har virket med det samme. Samme kan jeg bestemt ikke sige om de Asus bundkort, som jeg har haft fingerene i, da det er den eneste producent som jeg har været ude for, som notorisk altid undervolter til ram og chipset.


    Mvh
    Sam


    Det er da godt hvis dit køre ok(Jeg har aldrig oplevet at MSI køre super godt med rammen, var i stand til at køre over 2000mhz stabilt f.eks.), det betyder ikke at at det altid er sådan.


    Det korte og det lange er at MSI langtfra altid kan køre den hastighed rammen er specificeret til, og på det område er de værre end andre producenter - Når det er sagt, så har jeg ikke prøvet nogle af deres bundkort med 9x0 chipsættet på, men min oplevelse med fra deres tidligere bundkort fra over 1år siden, og det har været rigeligt... Dog har jeg også haft 2 nye MSI bundkort for ca. 2 måneder siden, heller ikke noget at råbe hurra for.. Men det var med stadigt med det gamle chipsæt - 880 chipsættet.


    Jeg har oplevet at man bliver nød til at køre 1333mhz CL6 til rammen for stabilitet, selvom det er 1600mhz CL7 ram, det værste tilfælde var med 1333mhz CL9 RAM, som jeg blev nød til at skulle køre 1066mhz CL9(4gb OCZ RAM 1,65volt).


    Du snakker om hvor godt MSI er, så burde du ha' prøvet flere forskellige andre mærker bundkort med samme chipsæt på, med forskellige RAM, for at kunne sammenligne.


    Jeg oplevede at nogle af MSI bundkortene automatisk satte nogle RAM til single channel, og så kørte det perfekt - Men så var hele computeren langsommere.


    I bund og grund, hvis du tager tilfældige DDR3 RAM, og et tilfældigt MSI bundkort - Så vil det ofte køre ok(Ikke super godt), og i måske et ud af 3 tilfælde støder du på alvorlige problemer. I forhold til andre bundkort er MSI GENNERELT dårligere når det gælder RAM kompaliltet. Det er RAM problemer generelt der er problemet, enten RAM hastigheden, og/eller problemer med at få Nordbro hastigheden op.

  • Har beslutte mig hvad for et bundkort jeg vil vælge og det bliver nok Asus Sabertooth 990FX da jeg den har nogle features jeg får brug for og 5 års garanti hvilke er mega fedt :D men have også tænkt mig at købe nye ram og efter et godt råd dnope at fortalt mig så skulle den køre ved 1,5V så vil de her være gode ram til oc osv.


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744206


    Nå tid til lidt Total War: Rome :P

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB